Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

<< < (2/25) > >>

Apraxia:
Ik vond vlees echt superlekker en at het veel. Nu eet ik het natuurlijk nooit en ga het ook nooit meer eten maar de geur van gebakken vlees vind ik nog steeds erg lekker. Of van een frikadel....
Vis vind ik stinken.

J@n:
Shoarma vond ik wel erg lekker en daarvan kan ik me de smaak ook nog redelijk goed voor de geest halen. Van biefstuk, schnitzels e.d. heb ik een veel minder duidelijke smaakherinnering. De gehaktballen van m'n moeder zitten ook nog wel in m'n systeem. En mosselen en kibbeling. Maar verder?

willem1940:
Vis bevalt mij altijd al beter dan vlees. Marokkaanse sardientjes in olie met rode peper ( 1-2 rawits/harissa ingelegd) of ook het type "tagine" met wat extra kruiden meer, stukje wortel, blaadje selderij ...
Flink stuk brood erbij en, heel eigenaardig, KOFFIE als ideale smaak-combinatie (terwijl ik anders nauwelijks koffie lust en al heel lang verslingerd ben aan groen Chinese thee).

Maar normaal neem ik graag vis ongekruid, met een beetje zout in water gekookt, wel altijd brood erbij.

Een van mijn zonen (zoon 1/3, kind 2/6) rookt zelfgevangen vissen in een oventje dat werkt op een kleine lade met een paar houtskooltjes en zaagsel.

Ik zal hem een keer vragen om zo´n brok tahoe/tofu te roken, ik las daar iets over op dit forum.

Ik blijf dat doodmaken jammer vinden, riskeer echter niets op dat B12-item.
Voorlopig "maken" mijn 6+6 (klein)kinderen het uitstekend.

Het lijkt me wel dat vis eten minder gezondheids-risico´s inhoudt dan vlees eten, de "afstand" is groter, minder kannibalisterig.

Marcello:
Ik ga er niet om liegen: Voordat ik veggie en later vegan werd (dus voor 1995) heb ik veel vlees gegeten. Ik denk zeker meer dan de gemiddelde Nederlander.  :bloos:

andrez:
Toch nog een hele lijst, J@n  ;) Jemig, ik herinner me door deze antwoorden wel steeds meer vleesprodukten die ik met enige regelmaat nuttigde. Shoarma (vet!) inderdaad ook en...kroketten. Eigenlijk denk ik er normaal gesproken niet meer aan en wil ik er ook niet terug naar consumptie ervan. 't voelt eigenlijk als een bevrijding.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie