Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vegetarisch katten- en hondenvoer!
Draek:
--- Citaat van: Inge1963 op 07 februari 2010, 22:13:25 ---Ik kan je tweede opmerking niet volgen. Ik heb nog nooit een dood kalf naast de kaas zien liggen. Snap ook niet wat het ermee te maken heeft.
--- Einde van citaat ---
Dat voor de zuivelproductie betekent dat er kalfjes geboren moet worden en die gaan geslacht worden. Dat is gewoon iets wat bij de zuivelproductie hoort.
En de koeien gaan ook na 5,5 jaar naar de slacht.
--- Citaat ---En je katten vlees ontzetten is absoluut misdadig. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat een kat vegetarisch kan leven, maar die hebben hun hersens niet gebruikt.
--- Einde van citaat ---
Dat is heel leuk, maar wat is je argument daarvoor? Bewezen is dat er toch een hoop gezonde katten zijn die leven op vegavoer. Zo een instituut in de VS die over diervoedingveiligheid gaat geeft aan dat het kan mits er supplementatie bij zit.
Kijk, als je het hebt over voeren van katten met vegavoeding waar geen adequate hoeveelheden van bepaalde stoffen in zitten, dan is dat idd misdadig. Maar zolang het voer alle stoffen bevat die nodig zijn, is er toch niet zo een probleem.
Draek:
--- Citaat van: Poek op 07 februari 2010, 22:19:10 ---Het is niet per se zo dat katten van vegetarisch kattenvoer doodgaan of ernstige gezondheidsgevolgen ondervinden. Net zoals met Whiskas, er zijn katten die daar oud mee worden. Maar het is wel een risico dat ik zelf iig niet neem.
--- Einde van citaat ---
Dat argument wordt door alle stromingen van katteneigenaren, die bepaald soort voer geven, gebruikt. ;)
Poek:
Draek, zijn er eigenlijk merken vegetarisch kattenvoer met weinig tot geen koolhydraten/granen?
Draek:
--- Citaat van: Poek op 07 februari 2010, 23:00:06 ---Draek, zijn er eigenlijk merken vegetarisch kattenvoer met weinig tot geen koolhydraten/granen?
--- Einde van citaat ---
Ligt eraan wat weinig is. Ik ben niet direct bekend met de merken, omdat ik geen kat heb ;)
Heeft het willen van weinig/geen koolhydragen/granen iets te maken met dat het dier nierproblemen of gevoeligheid daarvoor heeft?
Poek:
Katten kunnen koolhydraten niet goed verwerken, en dit kan leiden tot suikerziekte. Goed kattenvoer bevat dus weinig koolhydraten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie