Vegatopia Forum

Eten aan boord van vliegtuig

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #60 Gepost op: 04 november 2003, 10:59:34 »
... alleen voor mij geen lekkere toetjes, maar meloen en andere walgelijke vruchten.

Je wil toch niet écht beweren dat meloen een walgelijke vrucht is?

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #61 Gepost op: 04 november 2003, 13:32:20 »
Je wil toch niet écht beweren dat meloen een walgelijke vrucht is?

Oh ja, hoor! Ik vind geen enkel soort fruit zo vies als meloen. Er is niets ergers.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #62 Gepost op: 04 november 2003, 13:43:27 »
Ik vlieg erg veel (mijn grootste zonde) en over het algemeen gaat het goed met de maaltijden en meestal vind ik het nog echt lekker ook. Ik bestel het gewoon bij het reisbureau als ik de vlucht boek. Alleen tijdens mijn laatste vakantie met een krakkemikkige turkse vliegtuigmaatschappij hadden ze geen veganistische maaltijd (terwijl het reisbureaus had gezegd van wel), maar het meeste kon ik wel eten, de kaas heb ik aan anderen gegeven.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #63 Gepost op: 04 november 2003, 13:47:22 »
Oh ja en vorig jaar vloog ik naar Portugal met mijn vriend en toen kwam er een steward naar ons toe en zei dat hij had gezien dat we een vegetarische maaltijd hadden besteld en daarom kwam hij even onze hand schudden en ons een zakje nootjes geven (extra dus) omdat hij zelf ook vegetarier was, dat vond ik wel erg leuk :)

ellen

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #64 Gepost op: 27 februari 2004, 21:34:24 »
Alitalia:

Well, voor mij was het ueberhaupt de eerste keer dat ik eten kreeg in het vliegtuig, maar goed.

Omdat ik niet van te voren had gezegd dat ik wel vegetarisch wilde kreeg ik ook niets. (ik denk altijd dat ik zo normaal ben, terwijl... tja...)

Bij het herbevestigen van mij vliegtuig terug maar eens proberen. (want kosher kon wel, misschien zeg ik wel dat ik een vegetarische jood ben (de Ling klinkt best joods toch?)

Maar als het niet kan, niet getreurd. Als het namelijk net zo smakeloos was als de snack op de heenweg en het "het lijkt op pasta zonder vlees¨gerecht, maakt het niet uit wat ik naar binnen schuif.

ellen

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #65 Gepost op: 09 maart 2004, 09:44:30 »
Eten aan boord van een vliegtuig is heet.

Nadat ik mijn smakeloze vegetarische pasta ophad, kwamen ze de rest langsbrengen. Ineens kreeg ik 5 maaltijden van anderen op mijn been en arm.

Au!

Een blaar en wat rode vlekken.

Ik kan je wel de service en ontbijt in de businessclass aanbevelen ;)
« Laatst bewerkt op: 09 maart 2004, 09:46:08 door LL de Ling »

Corrupted

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #66 Gepost op: 16 april 2004, 19:53:44 »
United rules!

Volgens mij zijn ze inmiddels failiet, maar die hadden echt goed vegan eten. Ik had het bij het reisburo opgegeven en dacht dat ze het wel niet zouden meenemen, maar nee hoor. Lekker eten, en zelfs bio/vegan chocolate chip coockies! Volgens mij kwam het meeste van dat eten (waar een etiket opzat iig) gewoon uit de USA trouwens.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #67 Gepost op: 26 april 2004, 14:46:57 »
Turkish Airlines is ook niet verkeerd. Alleen het reisbureau laten doorgeven dat ik vegetarier was, en het eten was er dan ook. Op de heen weg moesten ze even zoeken maar toen was het er en het smaakte prima, op de terugweg was het er ook, en ook lekker nou ja voorzover vliegtuigeten dan lekker te noemen is. Het vegetarische eten was trouwens meteen ook vegan.
,,,,فلافل

ellen

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #68 Gepost op: 27 april 2004, 08:57:25 »
Om even terug te komen op het eten van Alitalia, dat niet alleen vies, maar ook erg heet was.

De foto's van mijn been zijn klaar. Bah! Het ziet er nog naarder uit dan in mijn herinnering. Ondertussen is me ook wel duidelijk dat de littekens niet voor de zomer weg zullen zijn. Sterker nog. Van een kleine is de huid veel dikker geworden en het jeukt ontzettend.

Ik heb ze een brief geschreven waar ik dringend doch vriendelijk gevraagd heb om een vergoeding. Daar heb ik van het kantoor in Nederland een brief van gekregen dat ze aan het hoofdkantoor zullen vragen hoe het kon gebeuren en excuses en bla. Het heeft me wat te lang geduurd, dus ik zal wel moeten bellen...

Maar: Alitalia is zo goed als failliet.

Iemand tips/ervaringen met het aanklagen?

En zou ik ze ook aansprakelijk kunnen stellen voor mijn cellulitus?  ;D
« Laatst bewerkt op: 27 april 2004, 08:58:04 door LL de Ling »

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #69 Gepost op: 27 april 2004, 10:52:34 »
Het klm eten van en naar Paramaribo viel erg mee :) . Alleen keken wij met ons ietwat smakeloze pasta-prutje toch wel ietwat jaloers naar de 'asian vegetarian' maaltijd van de buurvrouw. Die zag er toch wel iets lekkerder uit dan onze 'western style'...
Wel ongezellig ook altijd dat je als vega het eten altijd veel eerder krijgt, waardoor jij het al op hebt voordat de anderen krijgen. Bovendien zijn de kleine maaltijden toch vaak allemaal hetzelfde.
Van Paramaribo naar Amsterdam was vooral het bladerdeeg met kerrieaardappelpasteitje erg lekker, samen met de verse sinaassappelpartjes :) . Alhoewel ik om 01:30 eigenlijk helemaal nog geen zin in het ontbijt had, maar toen was het al plots 6.30 boven Engeland... Snif. En zeker geen zin in de Mars?!! die bij het ontbijt zat. Yugg!

Ende Ellen: beterschap! En volgende keer gewoon teruggooien!  ;D
« Laatst bewerkt op: 27 april 2004, 10:53:23 door Viz »
'fish are friends, not food!'

ellen

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #70 Gepost op: 28 april 2004, 08:46:14 »
Ladilee! Alitalia wil me een vergoeding geven van 200 euro. Ik ben geneigd het aan te nemen. Als de deskundige het ook zegt, teken ik vandaag in het Italiaans en Engels dat ik verder afstand doe van verdere claims etc.

Kiwi

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #71 Gepost op: 28 april 2004, 08:47:59 »
Ik ben verder geen deskundige op dit gebied, maar ik zou het meteen aannemen! Goed zeg!  :D

yoeska

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #72 Gepost op: 09 mei 2004, 00:48:57 »
Bijna altijd gaat het mis. Mijn vriend eet zo af en toe wel vlees, dus als we twee vegetarische maaltijden bestellen, zijn we met een al tevreden. Dat lukt nog wel eens. Twee is zeldzaam. BA spande laatst toch wel de kroon: op de heenweg vonden ze uiteindelijk nog een eersteklas veg maaltijd, terug kregen we een  eindeloze preek dat we dat dan ook moeten bestellen. Ja, wat dacht je dat we gedaan hadden? Toen beweerden ze nog ergens "left-overs" gevonden te hebben, die ze op zouden warmen, maar die kwamen toch ook niet. Nou had ik ook niet zo'n trek in kliekjes (en al op het vliegveld van Kaapstad gegeten (pitabroodje gevuld met spinazie en feta, lekker!), dus t was niet zo erg. 's Ochtends was er ineens wel veg ontbijt. (de vleeseters hadden spek ofzo op hun broodje).

Ik geef het altijd door bij boeken en vraag er ook naar bij inchecken (soms staat het er wel, soms niet en veel verband met de aanwezigheid van veg maaltijden heb ik niet kunnen ontdekken). Hoe doen jullie dat, ook nog extra bellen een paar dagen voor je weggaat? Helpt dat?

Hoe lukt het jullie om oosters veg te bestellen? Heb ik wel eens geprobeerd, maar dan kan dat niet. (lijkt me veel lekkerder)

En dan die toetjes van blikfruit als het wel lukt. Misschien zit er gelatine in de taartjes, maar ik heb ook wel eens de indruk dat je gemakshalve veganistisch krijgt als je vegetarisch hebt gevraagd. Zo krijg ze soms margarine terwijl de rest roomboter krijgt. Ik kan me een reis per Lufthansa herinneren, waarbij ik even bang was dat ik hele lange oren zou krijgen: echt alleen konijnenvoer. (waarmee ik niet zeg dat veganistisch eten per definitie konijnenvoer is, maar in deze Duitse interpretatie was het dat wel)

Enfin,  heel erg is het allemaal niet, wel ergerlijk.




Toeps

Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #73 Gepost op: 13 mei 2004, 17:45:32 »
Ik ben van de zomer naar Turkije gegaan met Fly Air. Je weet wel, zo'n belabberde maatschappij dat ze maar in de naam zetten dat ze toch écht kunnen vliegen. Iedereen kreeg hetzelfde voer. Niet vega dus. Ik vroeg het nog aan zo'n steward-Turk. "Is this meat? I'm a vegetarian." Maar het was geen vlees, zo vertelde hij: "No, no meat. Chicken."  :-\

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #74 Gepost op: 03 juni 2004, 09:48:23 »
Met Singapore Airlines naar Australie, overstap in Singapore. Ik had asian vegetarian eten besteld bij het boeken van mijn ticket.
Op het eerste stuk van de reis twee warme maaltijden, op het tweede stuk een warme maaltijd en een broodje salade. Meteen bij binnenkomst werd mijn stoel gemerkt met een sticker (pas op, gevaarlijke groenvoereter of zoiets :)), ik kreeg mijn eten als eerste, het was vegan op het toetje na (ijs) en allemaal verschrikkelijk lekker. Pittige curry, wokschotels etc. Erg goed geregeld  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #75 Gepost op: 03 juni 2004, 10:02:34 »
Ja, Asian Vegetarian heb ik ook goede ervaringen mee. Het smaakt als restauranteten in plaats van vliegtuigeten.

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #76 Gepost op: 03 juni 2004, 16:46:51 »
Voor het geval ik dat nog niet had vermeld: het voer van Continental Airlines is om te huilen. Kleffe broodjes met plastic kaas en eveneens kunstmatige lasagna hadden me memorabele buikklachten opgeleverd.

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #77 Gepost op: 13 juni 2004, 13:54:12 »
Op aanraden van een kennis een fruitschotel besteld. Dat was gelukkig mogelijk. Bij het inchecken nog even gecontroleerd. Ging allemaal van een leien dakje. Ik rook dus onraad... Eenmaal in het vliegtuig was het dus idd weer foute boel. Ze kwamen niet meteen naar me toe...slecht voorteken. Bij het uitdelen wisten ze niet eens wat een fruitschotel was. Personeel was zo vrij om hun bananen met mij te delen. Twee heerlijke Del Monte's kunnen verorberen. Vervolgens bij het overstappen nog eens uitgelegd wat ik allemaal niet eet, aangezien we ook nog een tussenstop hadden en meerdere maaltijden konden verwachten. Dat zou dus in orde komen. Maar goed luisteren is nu eenmaal moeilijk, zodat ik vervolgens de volgende ronde wel een maaltijd zonder ui en look kreeg, maar met kip en melkprodukten. Na de tussenstop was er een wissel van personeel en werd mijn voorkeur gewoon niet doorgegeven, zodat het wederom niet goed was. Bangladesh Airlines dus, wel lekker zeer goedkoop en dat vond ik dan weer belangrijker.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #78 Gepost op: 16 juni 2004, 11:57:58 »
Asian vegetarian was ook op de terugweg met Singapore Airlines erg goed. Bijna vegan, op de yoghurt en magnums als toetje na. Op de nationale vluchten in Australie (Quantas) kreeg ik ook mijn bestelde maaltijd, in Europa gaat het op dat soort kortere vluchten (tot 5 uur) juist vaak fout.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.903
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Eten aan boord van vliegtuig
« Reactie #79 Gepost op: 16 juni 2004, 12:06:01 »
Welkom terug Sam :) Wat heb je allemaal gedaan in Australie?