Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vleessector bang voor aanslagen
willem1940:
Nee, zelfs/ook daar ben ik te ongelovig voor.
J@n:
De vleessector wil terugslaan naar dierenrechtenactivisten, zo begreep ik uit een posting op een ander forum, waar een artikel uit de PZC van 14/8 wordt geciteerd.
--- Citaat ---DEN HAAG - De vleessector maakt een vuist tegen het gewelddadige dierenactivisme. De onlangs afgebrande pluimveeslachterij Van Miert in Breukelen roept collega`s op om `de handen ineen te slaan`. (..)
Van Miert deed de oproep gisteren in een ingezonden brief in het Agrarisch Dagblad. Dierenactivisten legden eind juni de slachterij met brandbommen grotendeels in de as. ,,Als ik door rood licht rijd, krijg ik een boete. Maar als activisten mijn bedrijf verwoesten gebeurt er bijna niets``, zegt woordvoerder Jerry van Miert. De slachterij wil collega`s in de sector en de politiek in beweging krijgen. ,,De aanslagen betekenen ontzettend veel schade en angst. Daar moet een einde aan komen.``
Van Miert wil niet voor Robin Hood spelen, maar vindt dat ondernemers in de slachtsector en bio-industrie niet stil kunnen blijven zitten. Het bedrijf beseft met de actie extra woede op de hals te halen van activisten, maar daarvoor zijn voorzorgsmaatregelen getroffen. ,,Welke kan ik niet zeggen``, aldus Van Miert.
De pluimveeslachterij heeft alle zakelijke contacten via een brief op de hoogte gebracht. Daarbij is ook het boek Eco Nostra gevoegd van auteur Peter Siebelt, die beweert het netwerk van het dieren- en milieuactivisme bloot te leggen.
--- Einde van citaat ---
Jerry van Miert schijnt trouwens een niet onverdienstelijk freefighter te zijn heb ik me laten vertellen.
Christiaan:
Maar wat houdt die "actie" dan in?
J@n:
--- Citaat van: Christiaan op 24 augustus 2003, 19:34:44 ---Maar wat houdt die "actie" dan in?
--- Einde van citaat ---
De 'handen ineens slaan' lijkt me slang voor knokploegen formeren.
Geweitje:
en dan de gehele lijst van namen uit P.Siebelt's boek afwerken (incl. ruud lubbers :bonk: nee echt die staat er ook in)! Zijn ze wel effe druk me, zodat de echte terroristen die er niet in staan hun gang kunnen gaan.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie