Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2020 Gepost op: 08 januari 2013, 14:32:32 »
* Tofu en witloof samen opbakken, kruiden met nigella en Schabzigerklee. Serveren met Bandnudeln. :angel:
:joker:
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2021 Gepost op: 08 januari 2013, 14:54:40 »
Witlof bakken met wat sojasaus en gembersaus.
Tofu los bakken in plakjes. Daarna een beetje zoete sojasaus erover op het bord.
(Bruine of gewone) rijst erbij. Eventueel nog tahinyoghurtdip. En of gomasio.

 :afro: (-> welkom in de jaren '70) (maar lekker is het wel).
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2022 Gepost op: 08 januari 2013, 14:55:06 »
* Witlofrisotto met gefrituurde tofu erbij.
* Tofu verkruimelen, kruiden met sojasaus en bvb kerriepoeder. Opbakken in de pan en daarbij fijngesneden witlof.
* Tofu in blokjes snijden, witlof fijnsnijden, aanstoven in een potje en kerriesaus erbij. Serveren met rijst.
* Je kan het witlof ook rauw eten met mayo of een mostersausje en de tofu appart bakken.
* Tofu en witloof samen opbakken, kruiden met nigella en Schabzigerklee. Serveren met Bandnudeln. :angel:

Oeh, wat veel lekkere opties! Ik denk dat ik voor de risotto ga. Heb geen frituurpan, dus de tofu rooster ik dan in de oven denk ik.
En wat de laatste optie betreft.... tja.....ehm, ik heb wel wat smaakmakers in huis, maar nigella en Schabzigerklee dan weer net niet  ;)

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2023 Gepost op: 08 januari 2013, 14:55:35 »
Witlof bakken met wat sojasaus en gembersaus.
Tofu los bakken in plakjes. Daarna een beetje zoete sojasaus erover op het bord.
(Bruine of gewone) rijst erbij. Eventueel nog tahinyoghurtdip. En of gomasio.

 :afro: (-> welkom in de jaren '70) (maar lekker is het wel).

Ook een goed idee! Misschien morgen of overmorgen met de andere helft van de tofu en de witlof  ;D

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2024 Gepost op: 08 januari 2013, 15:10:43 »
Of een van  mijn klassiekers uit mijn studententijd (al deed ik het met quornfilet in stukjes toen). Tofu aanbakken in ruime hoeveelheid olie en tegen het einde een enorme hoeveelheid look. Als de look een mini beetje aangebakken is, is ie lekker bitter. Daar dan spaghetti over, roeren dat de olie overal zit en dan het rauwe witloof gewoon zo erbij. Met een tas bittere koffie bij. Kan ook zonder tofu.
Ga ik vanavond nog eens maken, denk ik, ik ben toch alleen thuis, en nog wat witlof liggen...

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2025 Gepost op: 08 januari 2013, 15:19:26 »
Of een van  mijn klassiekers uit mijn studententijd (al deed ik het met quornfilet in stukjes toen). Tofu aanbakken in ruime hoeveelheid olie en tegen het einde een enorme hoeveelheid look. Als de look een mini beetje aangebakken is, is ie lekker bitter. Daar dan spaghetti over, roeren dat de olie overal zit en dan het rauwe witloof gewoon zo erbij. Met een tas bittere koffie bij. Kan ook zonder tofu.
Ga ik vanavond nog eens maken, denk ik, ik ben toch alleen thuis, en nog wat witlof liggen...

 :kwijl:
Ook lekker!!
Tjee, wat een keuzes!
Vanavond risotto in elk geval, maar deze ga ik ook zeker onthouden. Doe je de tofu dan klein snijden, of in plakken?

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2026 Gepost op: 08 januari 2013, 17:56:32 »
* Tofu en witloof samen opbakken, kruiden met nigella en Schabzigerklee. Serveren met Bandnudeln. :angel:

Vergeet de mosterd niet!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2027 Gepost op: 09 januari 2013, 00:14:58 »
* Tofu en witloof samen opbakken, kruiden met nigella en Schabzigerklee. Serveren met Bandnudeln. :angel:
Vergeet de mosterd niet!
Inkoppertje  8).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2028 Gepost op: 09 januari 2013, 12:55:14 »
Wie weet er iets leuks met een stronkje witlof en een verpakking tofu?


Tofu de vriezer ingooien en witlof uit de oven maken  :hungry:
Want a sugarcube?

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2029 Gepost op: 21 januari 2013, 08:29:10 »
Ik heb een savooiekool gekocht, maar nog nooit eerder gegeten.
Iemand daar een leuk ideetje voor? Liefst met verder niet al te exotische ingrediënten, ik heb niet veel zin om verre boodschappen te doen  ;)

Offline Selly

  • *****
  • 30.775
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2030 Gepost op: 21 januari 2013, 08:40:14 »
Ik vind savooekool heel erg lekker als rolletjes gevuld met kaas: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11875-koolrolletjes
Rolletjes zonder kaas kan ook http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11327-koolrolletjes-met-marokkaanse-kruiden
Met couscous is ook fijn http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11820-couscous-met-savooiekool
En Eelco doet de kool graag door de pasta: http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11702-pasta-met-savooiekool

Ivm houdbaarheid als je hem niet in 1x eet: beter is de kool te pellen, ipv hem in te snijden
,,,,فلافل

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2031 Gepost op: 21 januari 2013, 09:42:48 »
Wauw, wat een fijne recepten!
En ik eet de komende dagen alleen, dus ik kan er zeker 3 uitproberen  ;D
Dank je!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2032 Gepost op: 21 januari 2013, 10:34:12 »
En als je wat meer tijd hebt en eters: savooiebloempoen
This is between me and the vegetable!

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2033 Gepost op: 21 januari 2013, 13:53:04 »
Die heb ik ook nog op mijn lijstje staan om een keer te proberen. Maar dan inderdaad als ik eters krijg.

stjerne

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2034 Gepost op: 22 januari 2013, 15:11:02 »
Iemand een idee wat ik zou kunnen doen met een half potje zure room en oesterzwammen en/of een gele paprika?

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2035 Gepost op: 22 januari 2013, 16:07:47 »
Pasta koken, uitje, oesterzwammen en paprika roerbakken, gekookte pasta en zure room toevoegen aan pan met groente, even doorwarmen, eten! (dit was één van favoriete gerecht uit mijn pre-vegan studententijd, maar dan met champignons)
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Sam

  • ******
  • 7.090
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2036 Gepost op: 24 januari 2013, 10:38:06 »
Wat kan ik met mijn overgebleven haloumi? Ik heb het al twee keer gebakken in plakjes gegeten, geraspt op bladerdeeg-groente taartjes en op een pizza, maar mijn fantasie is een beetje op en ik heb nog een half pakje over. Ik vind de smaak eigenlijk het best tot zijn recht komen als ik gewoon plakjes knapperig bak. Koud vind ik het helemaal niet lekker. Alle tips welkom!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2037 Gepost op: 24 januari 2013, 10:52:47 »
Onder stamppot in reepjes als spekjesvervanger?
Maar ik zou hem gewoon invriezen, en dan genieten als ik terug zin heb in plakjes gebakken, want zo is het inderdaad het lekkerst...


Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2038 Gepost op: 24 januari 2013, 11:29:48 »
Ik vind het heel lekker naast aubergineschotels. Of met pompoen? Ik had gisteren pompoenrisotto, daar waren blokjes halloumi ook lekker bij geweest.
This is between me and the vegetable!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.422
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #2039 Gepost op: 24 januari 2013, 11:34:22 »
Ik vind de smaak eigenlijk het best tot zijn recht komen als ik gewoon plakjes knapperig bak.
Ja, zo eet ik halloumi inderdaad ook het liefst. Zoals Maartje al suggereerde, naast aubergineschotels. Of bij de stamppot (spruitjesstamppot, of ook spinaziestamppot). Ook bij couscous met groente of een bulgurstoofpotje is halloumi een leuke aanvulling.
Gemüse ist mein Fleisch