Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1600 Gepost op: 06 september 2011, 17:16:39 »
Hmmm, ik zal eens diep moeten nadenken, duidelijk. Maar voor vanavond staan er al havermout-(rum)rozijnenkkoekjes in de oven.  ;D
Hopelijk lukken ze, ik heb ze een beetje naar mijn hand aangepast om er de rum in te incorporeren, ik was geïnspireerd door de ananasvoorstellen van daarstraks  ;D

Ik denk trouwens dat ik de overschot in een potje witte yoghurt ga laten trekken, (niet natuurlijke weliswaar, maar toch afdoende) vanillesuiker heb ik al.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1601 Gepost op: 06 september 2011, 19:53:56 »
Ha lekker vanillestokjes.  Ik doe er dit mee http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11425-rabarber-uit-de-oven er schijnt nu nog eind van het seizoen-rabarber te zijn die lekker is.
,,,,فلافل

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1602 Gepost op: 08 september 2011, 10:19:00 »
Zou je die stokjes ook kunnen gebruiken in thee?
Ik dronk gister vanille-rooibosthee, en dat vond ik veel lekkerder dan gewone rooibos.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1603 Gepost op: 08 september 2011, 11:08:12 »
Ja, dat kan, maar dat lijkt me best zonde. Tenminste, ze kosten bij de supermarkt meer dan een euro per stuk en dan heb je van die lullige kleintjes.
Met een gebruikt vanillestokje kan dat vast ook, dat is dan al minder zonde.
This is between me and the vegetable!

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1604 Gepost op: 08 september 2011, 11:26:32 »
Misschien kan je ze in stukjes van een paar milimeter hakken?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1605 Gepost op: 08 september 2011, 11:27:50 »
Dat kan ook, maar dat staat wel minder elegant dan zo'n stokje...
This is between me and the vegetable!

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1606 Gepost op: 08 september 2011, 11:29:52 »
In je theepot? Ik geloof dat ik vrij zou zijn van dat sentiment.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1607 Gepost op: 08 september 2011, 13:20:25 »
Bij een glazen theepot is dat niet zo mooi.

Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1608 Gepost op: 08 september 2011, 13:40:55 »
Er bestaan ook niet-glazen theepotten. Ik denk dat we er zelfs nog een paar over hebben.

En anders stop je het met de thee in het thee-ei? Of heb je die ook van glas tegenwoordig.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Leintjecherubijntje

  • **
  • 44
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1609 Gepost op: 08 september 2011, 13:42:47 »
Of je gebruikt het vanillestokje als roerstokje (ook al zit er misschien geen suiker in je thee). Staat vast heel hip! En als 't een ongebruikte is, kan je 'm vast meerdere keren gebruiken voor dat doel.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1610 Gepost op: 08 september 2011, 13:56:40 »
Maar het wordt denk ik wel naar kleverig.
This is between me and the vegetable!

Offline Leintjecherubijntje

  • **
  • 44
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1611 Gepost op: 08 september 2011, 14:02:22 »
ja, dat is misschien wel waar... Gaan we uitproberen!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1612 Gepost op: 28 september 2011, 17:22:22 »
Wat kan ik voor lekkers maken met waterkers?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1613 Gepost op: 28 september 2011, 17:35:57 »
Wat kan ik voor lekkers maken met waterkers?

Een lekker stamppotje (http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/11501-stamppot-met-waterkers) maardaar is het niet zulk weer voor. Soep kan ook of een mooie saus met wat room en witte wijn, die je dan bij ravioli serveert.
,,,,فلافل

Offline Uniflame

  • ***
  • 180
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1614 Gepost op: 28 september 2011, 19:53:57 »
Ik heb een grote mand vol met rucola sla op mijn balkon staan. Wat kan ik hier zoal mee doen? Ik gebruik het al wel door salades en door de stamppot. Maar binnenkort moet ik die hele mand gaan oogsten, dus ik kan wel wat suggesties gebruiken :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1615 Gepost op: 28 september 2011, 20:29:09 »
Ik heb een grote mand vol met rucola sla op mijn balkon staan. Wat kan ik hier zoal mee doen? Ik gebruik het al wel door salades en door de stamppot. Maar binnenkort moet ik die hele mand gaan oogsten, dus ik kan wel wat suggesties gebruiken :)

Ik weet ff niet meer of jij vegan bent, dus onderstaand wat wel en niet vegan dingen door elkaar:
Het is lekker in quiches. En in minitaartjes: een plakje bladerdeeg in een ingevette en bepoederde muffinvorm proppen, in een bakje ei, room, wat kaas en fijngehakte rucola, rode peper, zout/peper doen, en dat mengsel over de bladerdeeg gieten en dat kort in de oven.
Je kunt het ook door de Indiase dahl mikken
Bakken in boter of olijfolie met wat zout en peper en afblussen met witte wijn. Als bijgerecht of door de pasta of bij ravioli.
Een pesto van maken en serveren met bruschetta.
 
« Laatst bewerkt op: 28 september 2011, 21:04:39 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Uniflame

  • ***
  • 180
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1616 Gepost op: 28 september 2011, 20:47:48 »
Dank je wel Selly :)

Ik ben niet vegan (al kook ik wel regelmatig vegan) maar ik ga die quiches en de pesto eens verder bekijken. Dat lijkt me erg lekker :)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1617 Gepost op: 29 september 2011, 10:02:09 »
Heb je wel pindakaas Joske? Daar kun je nl. prima pindasaus mee maken, met wat water, sambal  en citroensap. En dan serveren met gado gado (http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/9056-gado-gado)
Indiase Spitskoolcurry is ook lekker én in te vriezen.


Daar ben ik het mee oneens. Ik vind spitskool na invriezen echt niet te hachelen. Dan wordt het taai en waterig.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1618 Gepost op: 29 september 2011, 10:08:15 »
Heb je wel pindakaas Joske? Daar kun je nl. prima pindasaus mee maken, met wat water, sambal  en citroensap. En dan serveren met gado gado (http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten/9056-gado-gado)
Indiase Spitskoolcurry is ook lekker én in te vriezen.


Daar ben ik het mee oneens. Ik vind spitskool na invriezen echt niet te hachelen. Dan wordt het taai en waterig.

Hm, hinderlijk, ik ga het nog es proberen dan, kijken wat hier de resultaten zijn.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #1619 Gepost op: 29 september 2011, 10:18:04 »
Waarom zou je spitskool invriezen? Ik heb er (zeker 's winters) regelmatig eentje langer dan een week in de groentela liggen, en dat gaat best. En dan moet ik er dus 4 keer van eten. Als je voor meer kookt dan moet je daar best mee uit kunnen komen. Goed, hij zal wat minder knapperig zijn op het laatst, dus dan maak je de gado-gado als eerste.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.