Vegatopia Forum

Suriname

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Suriname
« Gepost op: 01 februari 2004, 19:14:37 »
Ik ga heel waarschijnlijk met mijn vriendin mee naar Suriname in maart of april.

Nou is Suriname geen grote toeristische bestemming, dus ik ben nog niet zo veel informatie tegengekomen over vega eten. Ik ken de Surinaamse keuken vrij goed en aangezien we bij haar familie verblijven zal vega eten geen probleem zijn, maar mocht er toevalligerwijs iemand hier rondhupsen met reiservaring in Suriname.... ik hoor het graag!

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Suriname
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2004, 20:18:38 »
Ik ga in april ook een maand naar Suriname!  :D  :juich:
Van verschillende Surinamers heb ik idd gehoord dat er genoeg groente en fruit (gerechten) voorhanden zijn daar, en niet duur :). Al vonden ze het wel een beetje raar dat ik ook geen vis at...
Blub!
'fish are friends, not food!'

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Suriname
« Reactie #2 Gepost op: 02 februari 2004, 09:56:38 »
Ik ga in april ook een maand naar Suriname!  :D  

Gaaf!
Wanneer ga je? Ik ga waarschijnlijk 2 weken vanaf 8 april, of 2 weken voorafgaand aan 11 april. De oom van mijn vriendin is namelijk piloot bij KLM en ze wil graag op zijn vlucht mee.


Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Suriname
« Reactie #3 Gepost op: 02 februari 2004, 20:56:37 »
Ik vertrek laatste weekend van maart :) .
Eerst blijf ik 2 weekjes in Paramaribo om een onderzoekje te doen (tis een studiereis). En daarna ga ik met een paar anderen het binnenland verkennen... :D
De natuur daar lijkt me zoooow mooi! :heart:
'fish are friends, not food!'

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Suriname
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2004, 23:49:31 »
ff een kort berichtje vanuit Paramaribo:
Maar Suriname is echt fantastisch Ik ben er nu 2 1/2 week en de mensen zijn vriendelijk, en het is een prachtig land (regenwoud!!). Vandaag kom ik net terug uit Galibi, aan de kust tegenover Frans Guyana. Vannacht zijn we met een bootje naar het strand gevaren waar de groene zeeschildpad in deze tijd van het jaar (ze doen dit 4x per jaar) hun eieren leggen. We hebben er een van 1 1/2 bij 2 meter gezien die bezig was z'n eieren te leggen. Je kon echt achter hem hurken! Echt heeel indrukwekkend. Na het kwartier eieren leggen begon hij met het ingraven van deze, wat ruim 1 uur duurde. Toen zij hiermee klaar was verdween de schildpad weer in no time in de zee.

Maar over het vega eten: hier in Suriname geeen probleem. Ook in het binnenland is het makkelijk door te geven dat je geen vlees en geen vis eet. Roti is zooo lekker! :). Aanrader: Joosje op de zwartenhovenbrugstraat. Verder: veel groente, fruit (centrale markt!), veel kouseband hier en telo, gefrituurde cassave. Gister was er ook cassavesoep voor ons gemaakt in Galibi, erg lekker! Het enige nadeel is dat het eten hier wel vrij vet is. Maar zelfs de chinees heeft vega gerechten hier :) Zal wel komen omdat er veel hindoestanen hier wonen! :D

Nah, tot later, en groetjes uit zonnig Paramaribo,
Isabel

Edit: ook Lewis rotishop op Heerenstr,wel om 1700 dicht is geweeeeldig en supergoedkoop, en heeeel aardige eigenaar, die we toev. ook nog tijdens een hindoetempelfeest tegen kwamen, maar dat is weer een ander verhaal... :)

In de straat achter de synagoge en moskee is ook hindoestaanse eetgelegenheid waar ze erg lekkere samosa hebben :) Ook de kokos' balletjes' zijn er heerlijk :D

« Laatst bewerkt op: 24 april 2004, 19:09:57 door Viz »
'fish are friends, not food!'

bestmayo

Re:Suriname
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2008, 09:58:23 »
idd ( late reactie van mij) suriname is een erg goed land voor vegatarische eten...vele keus en LEKKER!