Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
PETA vergelijkt bio-industrie met holocaust
Draek:
--- Citaat van: Christiaan op 09 april 2004, 11:58:19 ---Ik weet niet hoe dat gegaan is, maar het lijkt me niet dat je een vergunning nodig hebt om iets tentoon te stellen.
--- Einde van citaat ---
Voor demonstraties moet je denk wel een vergunning hebben. Maar als je de vrijheid hebt om dingen tentoon te stellen, dan kan natuurlijk ook wel wat wo2-beelden. Hoewel dat waarschijnlijk op de straat wel de nodige reacties zou opleveren.
J@n:
--- Citaat van: Dragonfly op 09 april 2004, 12:00:50 ---Maar als je de vrijheid hebt om dingen tentoon te stellen, dan kan natuurlijk ook wel wat wo2-beelden. Hoewel dat waarschijnlijk op de straat wel de nodige reacties zou opleveren.
--- Einde van citaat ---
Ik weet niet hoe het is gegaan (nog niet kunnen kijken), maar ik kan me voorstellen dat de burgemeester vreest voor 'problemen met de openbare orde' met zo'n expositie op een druk plein. Dat ie dan een vergunning niet verstrekt of een gegeven vergunning intrekt, is niet zo verwonderlijk. Het belang van de omwonenden en de stad telt dan zwaarder dan het recht van een groepje mensen om controversiële dingen te roepen.
J@n:
Uit Het Parool:
Volgens de woordvoerster van Job Cohen vond de burgemeester het nodig in te grijpen. ''We kwamen erachter dat Peta geen juiste informatie over de inhoud van de tentoonstelling had gegeven. We hebben daarop besloten dat de tentoonstelling op deze wijze niet door mocht gaan.''
Op grond van Peta's informatie had stadsdeel Centrum eerder wel een vergunning verleend. Het Auschwitz-comité en andere verontruste organisaties wezen het stadsdeel kort voor de tentoonstelling op de werkelijke inhoud van de beelden. Desondanks liet het stadsdeel weten de tentoonstelling niet te willen verbieden want 'met een verbod kom je al snel aan de vrijheid van meningsuiting'.
Cohen, die over de openbare orde gaat, heeft met zijn ingreep die beslissing van het stadsdeel overruled.
Lovelocker:
Het is heel verstandig van meneer Cohen en iemand met die naam kan weinig anders beslissen. Het is verschrikkelijk dom van Peta. Ik word onmiddellijk woest en ik heb niet in een kamp gezeten en ben niet van Joodse afkomst. Leed vergelijken met ander leed is meestal al niet verstandig, inderdaad wat Jan zegt: de discussie gaat niet meer waar het over zou moeten gaan. En sommig leed is zo verschrikkelijk ontzettend. Daar moet je AFBLIJVEN
Draek:
Als men de bioindustrie vergelijkt met hoe de joden werden behandeld in wo2, dan is er op zich toch niks mis mee?
Het zou denk wat anders zijn als ze gewoon verklaren dat het doel van de joden hetzelfde is geweest als bij de bioindustrie, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Er zijn zeker wel raakvlakken qua behandeling.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie