Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
'Iets lekkers verdienen'
Annemieke:
--- Citaat van: Elsbeth op 06 april 2004, 14:31:33 ---Ik ga zometeen een muffin of brownie kopen. Nog even nadenken wat. Ik vind dat het best mag, aangezien ik alleen nog maar een grote bruine bol met kaas heb gehad vandaag.
--- Einde van citaat ---
Naar aanleiding van bovenstaande quote wilde ik deze kwestie eens naar voren brengen. Ik lees en hoor het wel vaker. Eigenlijk alleen maar uit de mond van vrouwen. 'Ik vind dat ik iets lekker verdien, want....'.
Herkennen jullie dit? Ik stel mezelf nooit eten in het vooruitzicht, als beloning van 'iets'. Ik vind dat eten een normale gebeurtenis is en niet echt als beloning kan dienen. Dus ook zoetigheid en 'vette' dingen.
Draek:
Nee, als ik eigenlijk trek heb in iets dat eet ik dat gewoon en niet als beloning van iets.. Hoewel ik daar nu wat terughoudender in ben.
B@ñ@ñenschuimpje:
--- Citaat van: Annemieke op 09 april 2004, 10:34:31 ---Eigenlijk alleen maar uit de mond van vrouwen. 'Ik vind dat ik iets lekker verdien, want....'.
--- Einde van citaat ---
Duidt duidelijk op een excuus om te zondigen tegen hun lijn-pogingen. Dus geen wonder dat je dat alleen uit de mond van vrouwen hoort.
Nick:
Waarschijnlijk komt dit doordat je als kind iets lekkers kreeg als beloning.
"kom, niet huilen, hier: een snoepje." Enz.
Voor wie nog kleine kinderen heeft of er nog moet aan beginnen: niet doen!
Sam:
Ik heb ook wel eens een "dat heb ik wel verdiend" gevoel maar niet alleen bij lekker eten. Dat kan ook uitgebreid in bad liggen zijn (liefst met een pizza en een goed boek), of een hele dag in mijn nest liggen, of een boek kopen, of wat dan ook. Het is mezelf een schouderklopje geven na een week hard werken ofzo. Of in het geval van lijnende vrouwen na een week hard lijnen.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie