Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Cholesterol Was: Zorgverzekeraar vergoedt Becel

(1/8) > >>

Sander:
Zorgverzekeraar VGZ vergoedt de kosten voor gebruik van Becel-producten. De zorgverzekeraar verwacht dat het cholesterolgehalte van verzekerden door het gebruik van de boter, melk en yoghurt daalt en hoopt hiermee kosten te besparen. Een op de drie Nederlanders heeft een te hoog cholesterolgehalte.

Bron: nu.nl
Wanneer gaan ze dan ook vego-burgers (afgezien dan vego-burgers die voor een groot deel uit kaasmeuk bestaan) vergoeden, vraag ik mij dan af...

Fabian:
Ik zal mijn best doen ;)

Carla:
Ik wilde het bericht over gezonde Unileverproducten die vergoed gaan worden ook al aanhalen.
Ik krijg daar echt een heel naar smaakje van in mijn mond en zie taferelen voor me van mannetjes in raden van commissies ofzo die ook aandelen van Unilever hebben.
Waarom maken ze diƩ keuze en waarom worden niet niet groenten en fruitpakketten van Odin ed vergoedt ?
Of zie ik het weer te zwart wit en is het juist goed in de zin van 'beter iets dan niets' en 'wees eens positief over een 'goed(?)' initiatief ? ipv het gelijk maar te bekritiseren'?

Mariek:
Die specifieke producten mogen alleen gebruikt worden door mensen met een vastgesteld te hoog cholesterol die nog niet aan de medicijnen zijn. Het is dus eigenlijk een geneesmiddelachtig iets. Je moet er ook een bepaalde hoeveelheid van gebruiken (ik geloof 25 gram boter per dag), anders is het niet rendabel.
Het is een manier om mensen niet nog duurdere medicijnen voor te hoeven schrijven. Ik snap alleen niet dat het in de supermarktschappen staat: het is voor een hele specifieke doelgroep dus zou het eigenlijk gecontroleerd verkocht moeten worden. Hoewel: de prijs (5 euro voor een pakje boter) zal de meeste mensen die het niet hoeven te gebruiken wel tegenhouden.

Kiwi:
Het zal wel alleen vergoed worden als je aan de voorwaarden voldoet die jij net opsomt. Maar iedereen kan het gebruiken, ook als je cholestorolgehalte te hoog is maar nog niet zo hoog dat er al aan medicijngebruik gedacht wordt, en ook als je al wel medicijnen tegen een te hoog cholestorolgehalte voorgeschreven krijgt.
En net wat je zegt; je koopt het niet als je een normaal cholestorolgehalte hebt, daar is het te duur voor.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie