Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Cholesterol Was: Zorgverzekeraar vergoedt Becel
Mariek:
--- Citaat van: Kiwi op 05 januari 2005, 10:37:28 ---Maar iedereen kan het gebruiken, ook als je cholestorolgehalte te hoog is maar nog niet zo hoog dat er al aan medicijngebruik gedacht wordt, en ook als je al wel medicijnen tegen een te hoog cholestorolgehalte voorgeschreven krijgt.
En net wat je zegt; je koopt het niet als je een normaal cholestorolgehalte hebt, daar is het te duur voor.
--- Einde van citaat ---
Ah, dus mijn oma mag het wel gebruiken? Zij heeft namelijk medicijnen terwijl mijn moeder haar best moest doen om het zelf naar beneden te laten gaan. Hmm, ik denk dat oma het te duur vindt, omdat mijn moeder het haar wel elke keer probeert aan te praten...
Volgens mij staat op het bakje zelfs dat het niet geschikt is voor mensen die geen te hoog cholesterol hebben. Toch niet: er staat dat het wel mag, maar onnodig is.
Kiwi:
Mijn moeder heeft ook medicijnen tegen een te hoog cholestorolgehalte, en gebruikt ook wel eens die Becel.
Als je geen te hoog gehalte hebt lijkt het me inderdaad niet verstandig om die Becel-producten te gaan gebruiken. Je moet nog wel een beetje cholestorol overhouden!
Sander:
Ik wou dat ik het verzonnen had; aan de ene kant produkten verkopen waar je van dicht slibt, en aan de andere kant produkten die dat dichtslibben tegengaan of zelfs weer ongedaan maken. :smeerie:
Kiwi:
--- Citaat van: SandeĀ® op 05 januari 2005, 10:53:48 ---aan de ene kant produkten verkopen waar je van dicht slibt
--- Einde van citaat ---
Je cholestorolgehalte wordt maar voor een klein deel bepaald door wat je eet. Als het te hoog is kun je het met een heel gezond dieet maximaal 10% omlaag krijgen. Dus je kunt niet de boterfabrikant de schuld geven. Sommige mensen maken nu eenmaal meer cholestorol aan dan anderen.
Fabian:
--- Citaat van: Kiwi op 05 januari 2005, 10:57:14 ---Je cholestorolgehalte wordt maar voor een klein deel bepaald door wat je eet.
--- Einde van citaat ---
Dat lijkt me heel sterk. Waarom kan het dat zoveel mensen een te hoog cholesterogehalte heeft? 33%, ligt mooi in de buurt van de 40% die overgewicht heeft.
Volgens mij komt dat wel degelijk dus grotendeels door het voedingspatroon met veel te veel verzadigde vetten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie