Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Dierentuinen

<< < (11/75) > >>

willem:

--- Citaat van: Sam op 25 mei 2005, 23:17:46 ---Het probleem van dierentuinen is dat dieren niet zo graag bekeken willen worden. Geef ze veel ruimte, en ze zullen ver weg van de hekken blijven en geen bezoeker die iets te zien krijgt. Waardoor de dierentuin geen inkomsten meer krijgt. Daarom is de ruimte altijd een compromis: de beesten mogen wel wat ruimt hebben, maar mogen zich niet kunnen onttrekken aan het zicht van de bezoekers.

--- Einde van citaat ---
Emmen ken ik goed, daar is het helemaal natuurlijk. Dieren kunnen veel ruimte gebruiken. voor een indruk: http://www.panoview.nl/7976/469a/
De graffen die je op het rondomplaaje ziet komen zeer dicht bij de mensen. Ik heb ze wel eens over de kop geaaid.

Tamara:
Ja, maar Willem, dat is aangeleerd gedrag.
In de natuur waar weinig mensen zijn komen ze echt niet gauw bij je hoor.
Je gaat dit soort praktijken toch niet lopen goedpraten he? >:( ;) :)
Helemaal natuurlijk is helemaal niet waar. :P ;)
.

Lovelocker:
De dierentuinen in Nld zijn alle goed bezig. Dat is een verschil van dag en nacht met tig jaar geleden over het geheel genomen. Nu nog de consequentie trekken dat je sommige dieren niet goed kunt houden. Ik noemde het jachtluipaard al. Grote roofvogels lijkt mij ook niet. En mensapen natuurlijk.
Ze doen verder een hoop goed werk. Ik weet niet hoe dieren het beleven: maar altijd veilig, altijd warm, altijd eten...is misschien niet onprettig. Tegenstanders denken misschien te snel in knuffeldieren i.p.v. in dieren. Het is overal struggle voor life, ook in mijn paradijselijk ogend uitzicht. Dit is zo'n discussie die je waarschijnlijk nooit wint.

willem:

--- Citaat van: Magic Aura op 26 mei 2005, 19:28:43 ---Ja, maar Willem, dat is aangeleerd gedrag.
In de natuur waar weinig mensen zijn komen ze echt niet gauw bij je hoor.
Je gaat dit soort praktijken toch niet lopen goedpraten he? >:( ;) :)
Helemaal natuurlijk is helemaal niet waar. :P ;)
.

--- Einde van citaat ---
en wat is er tegen aangeleerd gedrag? Zo'n beest voelt zich toch prima?

Draek:

--- Citaat van: willemk49 op 27 mei 2005, 00:44:48 ---en wat is er tegen aangeleerd gedrag? Zo'n beest voelt zich toch prima?

--- Einde van citaat ---
Tegen aangeleerd gedrag is heel wat hoor. Zo zorg je dat dieren zich anders gaan gedragen en niet hun natuurlijke gedrag uiten, maar obsessief en herhalend gedrag gaan vertonen.
Of het beest zich dan goed voelt is maar de vraag. We denken te vaak dat het wel leuk is wat een dier in gevangenschap doet, maar als je er vaker naar zou kijken en een dier vaker dat doet, dan moet je toch denken aan afwijkend gedrag.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie