Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Sven Gepost op Gisteren om 22:01:42 »
Spitskool met room, restje bloemkool, aardappels, tofuplakken.
2
« Laatste bericht door Sam Gepost op Gisteren om 20:34:42 »
Pittige bruinebonensoep met versgebakken bierbrood, erbij hummus, kruidenboter en oude kaas.
3
« Laatste bericht door Eelco Gepost op Gisteren om 20:00:26 »
Ik had vanavond een pizza bianca met mozzarella en gemarineerde bloemkool (met knoflook, pepertjes, salie), die op de pizza zelf is geroosterd. Voor de pizza was er weer een zuurdesembrood in de oven, en ik heb tegelijk ook een bolletje knoflook gepoft. Verder heb ik rucolapesto en hummus gemaakt, als broodbeleg voor komende week.
4
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 05 juli 2025, 18:35:20 »
Spanakopita! Dit keer niet met feta, maar met gemarineerde tofu, champignons, bosui en prei. Een lekker intensieve spinaziesmaak.

Vanochtend bij de brunch had ik onder andere een soort shakshuka (nou ja, bruine bonen, prei en peterselie in kruidige tomatensaus) en een bonen-seitanworstje met curryketchup met lekkere broodjes.
5
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 04 juli 2025, 19:45:44 »
Nasi goreng tempeh met erbij pindasaus en gebakken uitjes.
6
« Laatste bericht door karl Gepost op 04 juli 2025, 17:18:47 »
aardappelpuree, veggiegehakt met tuinboontjes en ui. We waren bij AH (waar we zelden komen) en werden geënthousiasmeerd door de grote veggie-keuze, zowel van te bakken vleesvervangers als van broodbeleg. Voor een Vlaming, zeker wat bijvoorbeeld het brood betreft, Nederlands, ook met onmiskenbare voordelen. (Zeker ook met de promotie-acties. Behoorlijk druk daar dan ook op zaterdag.)
7
« Laatste bericht door Sven Gepost op 03 juli 2025, 19:49:39 »
Kruidige stoofpot van courgette, tomaten en erwtjes. Daarbij basmatirijst.
8
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 03 juli 2025, 18:47:09 »
Moussaka! Laagje met plakjes gekookte aardappel, gevolgd door linzenbolognese, gegrilde aubergine en haverbechamelsaus. Ik had de lunch overgeslagen, dus ik was wel toe aan wat stevigs.
9
« Laatste bericht door Sam Gepost op 03 juli 2025, 17:36:24 »
Snoepmaaltijd: stokbroodje met kaas, eiersalade, gegrillde halloumi, versgemaakte hummus. Erbij reepjes komkommer, druiven en cherry tomaatjes.
10
Lekker gezond / Re: De Afval-Draad
« Laatste bericht door fem fatale Gepost op 02 juli 2025, 22:37:06 »
Eerste doel behaald, 15 kilo afgevallen, weer gezond BMI, maatje kleiner.

Nu ik 62 kilo ben, zie ik dat er nog steeds op een aantal plekken wat meer vet zit dan nodig, maar ik zie ook dat mijn linkerbeen allemaal slappe, hangende spieren heeft, als gevolg van de hernia.

Morgen heb ik een mri, dan staat er voor volgende week gepland om er een prednisonspuit in te zetten (omdat ik vrijwel zeker weet dat het geen klassieke hernia is, maar een ontsteking), en daarna kan ik hopelijk starten met revalideren. Voor nu eet ik even iets meer, en dan komt er straks hopelijk beweging bij en gaat er minder hangen. (Pro tip; als je merkt dat je een zenuwblokkade hebt, wacht dan niet tot het ledemaat niets meer doet voor je naar de huisarts gaat, traject is namelijk mokerlang)
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10