Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Eelco Gepost op Vandaag om 20:09:18 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino met erbij een fikse salade met geroosterde zonnebloempitten.
2
« Laatste bericht door Sam Gepost op Vandaag om 19:46:45 »
Een frisse pastasalade met pesto, cherry tomaatjes, paprika, komkommer en olijven.
3
« Laatste bericht door meisbaer Gepost op Vandaag om 16:42:15 »
Gisteren voor het eerst in een week weer eens zelf gekookt: curry madras met "kip" stukjes van de Veg Slager, corugette en doperwtjes. Ook nog gebakken aardappels met ui en veel zaadjes. Met kruidge safraanrijst en komkommerraïta met munt. Alles met veel koriander, want ik heb weer een plantje die op moet.

Vandaag als lunch shakshuka met tomaat en bleekselderij. Erbij geroosterde boterhammen. Straks aardappels met voor mij veg zalm van Vivera en voor hem een "kip"krokantburger. Voor mij met tuinbonen, voor hem sperziebonen.
4
Mensen / Re: Vegetariers en bedrijfsuitjes / etentjes
« Laatste bericht door Poek Gepost op Vandaag om 10:50:51 »
Leuk ja, die bloemlezing! Gedeeld op Bluesky.
5
« Laatste bericht door Sam Gepost op Gisteren om 21:54:24 »
Een pittige dhal, met Libanees platbrood.
6
« Laatste bericht door Sam Gepost op Gisteren om 21:53:22 »
Ontzettend leuk artikel Eelco, echt heel interessant om te zien hoeveel er (ten goede) veranderd is in al die jaren!
7
« Laatste bericht door Sven Gepost op Gisteren om 20:59:30 »
Chłodnik, Poolse koude zomersoep met onder meer rode biet en karnemelk. Met een gekookt eitje erbij bleek dit een maaltijd.
8
« Laatste bericht door Eelco Gepost op Gisteren om 20:15:06 »
Tijdens een borrel met de vakgroep in het centrum van Utrecht heb ik het nodige aan borrelhapjes gehad. Na de fietstocht terug naar huis (een kleine drie kwartier) had ik toch nog zin in wat warms en gezonds: een snelle, kruidige en pittige tomatensoep gevuld met broccoli, bleekselderij, courgette en bruine bonen.
9
« Laatste bericht door Eelco Gepost op Gisteren om 20:12:53 »
22 jaar vegetariërs en bedrijfsuitjes: een geschiedenis en bloemlezing

Het forum van Vegatopia is niet alleen een plek om culinaire tips uit te wisselen, maar ook een plek om je frustratie kwijt te kunnen, bijvoorbeeld over het gebrek aan vegetarische opties tijdens bedrijfsuitjes. De afgelopen jaren is het opvallend rustig in het desbetreffende discussiedraadje, een bevestiging dat er inderdaad nog maar weinig te klagen is.
10
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 08 juli 2025, 21:06:39 »
Weer gekookt in het buurthuis. Soep gevolgd door chili con en sin carne met rijst. Ik was wel een beetje trots dat ik 3 kilo rijst perfect gaar en korrelig heb weten te koken.
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10