Vegatopia Forum

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Koken / Re: Wat eten we vandaag?
« Laatste bericht door Sven Gepost op Gisteren om 19:49:39 »
Kruidige stoofpot van courgette, tomaten en erwtjes. Daarbij basmatirijst.
2
« Laatste bericht door Eelco Gepost op Gisteren om 18:47:09 »
Moussaka! Laagje met plakjes gekookte aardappel, gevolgd door linzenbolognese, gegrilde aubergine en haverbechamelsaus. Ik had de lunch overgeslagen, dus ik was wel toe aan wat stevigs.
3
« Laatste bericht door Sam Gepost op Gisteren om 17:36:24 »
Snoepmaaltijd: stokbroodje met kaas, eiersalade, gegrillde halloumi, versgemaakte hummus. Erbij reepjes komkommer, druiven en cherry tomaatjes.
4
Lekker gezond / Re: De Afval-Draad
« Laatste bericht door fem fatale Gepost op 02 juli 2025, 22:37:06 »
Eerste doel behaald, 15 kilo afgevallen, weer gezond BMI, maatje kleiner.

Nu ik 62 kilo ben, zie ik dat er nog steeds op een aantal plekken wat meer vet zit dan nodig, maar ik zie ook dat mijn linkerbeen allemaal slappe, hangende spieren heeft, als gevolg van de hernia.

Morgen heb ik een mri, dan staat er voor volgende week gepland om er een prednisonspuit in te zetten (omdat ik vrijwel zeker weet dat het geen klassieke hernia is, maar een ontsteking), en daarna kan ik hopelijk starten met revalideren. Voor nu eet ik even iets meer, en dan komt er straks hopelijk beweging bij en gaat er minder hangen. (Pro tip; als je merkt dat je een zenuwblokkade hebt, wacht dan niet tot het ledemaat niets meer doet voor je naar de huisarts gaat, traject is namelijk mokerlang)
5
« Laatste bericht door Sven Gepost op 02 juli 2025, 20:35:51 »
De rest van de broccoli, rooktofu, basmatirijst.
6
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 02 juli 2025, 19:50:52 »
Rösti van aardappel met rozemarijn en bosui, een stoofje van bloemkool, broccoli en prei, en bruine bonen in eigen vocht. En vanmiddag had ik een platbrood, die ik belegd met tomaat, bosui, peterselie, knoflook, pepertje en geraspte kaas onder de grill heb gezet.
7
« Laatste bericht door Sam Gepost op 02 juli 2025, 14:13:22 »
Vanavond tortillachips met verse salsa, griekse yoghurt, guacamole en jalapenos. Nog wat komkommer voor de frisheid.
8
« Laatste bericht door Sven Gepost op 02 juli 2025, 11:49:13 »
Wegens warm weer gisteren:

Lunch: salade van tomaat, komkommer, rauwe ui, kidneybonen
Avondeten: gekookte rode biet uit de supermarkt, broccoli, brood met hartig beleg van bij Rossmann
9
« Laatste bericht door Sam Gepost op 01 juli 2025, 21:21:51 »
Tot nu toe alleen wat gegrillde halloumi en wat dipgroente met yoghurt. Ik heb toch wel erg weinig trek als het zo heet is.
10
« Laatste bericht door Eelco Gepost op 01 juli 2025, 18:40:53 »
Een Indiaasachtig stoofje van oogbonen, aubergine, tomaat en koriander, met basmatirijst en een pappadum. Lekker licht en pittig. En vanmiddag had ik een pittig groentesoepje gevuld met bruine linzen, bloemkool, broccoli en prei.
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10