Vegatopia Forum

Goedkoopste vliegtickets

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fabian

Goedkoopste vliegtickets
« Gepost op: 13 april 2004, 03:27:53 »
Weet iemand of het voordeliger is om een ticket te boeken bij een reisbureau of via het internet? (zo hey, das irritant om via internet tickets te zoeken)

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2004, 07:41:27 »
Duidelijk via internet.

Het ligt er alleen aan waar je naar toe wilt. Niet alle bestemmingen zijn zo makkelijk goedkoop via het internet te vinden. En je moet weten waar je zoekt, maar daar heb ik wel wat sites voor als je die zelf niet hebt.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Kiwi

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2004, 08:15:03 »
En voor zowel via internet als via een reisbureau geldt: hoe vroeger je boekt hoe meer kans je hebt op een goedkoop ticket.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #3 Gepost op: 13 april 2004, 08:15:53 »
En voor zowel via internet als via een reisbureau geldt: hoe vroeger je boekt hoe meer kans je hebt op een goedkoop ticket.

Dat hoeft niet. Last-minute is ook erg goedkoop.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Kiwi

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #4 Gepost op: 13 april 2004, 08:42:31 »
Last-minute zijn meestal de pakketreizen, d.w.z. vliegreis + overnachtingen (en eventueel eten). Echte last-minute-aanbiedingen voor alleen de vliegreis komen niet vaak voor.
Vliegmaatschappijen hebben een aantal stoelen voor een goedkoop tarief, en als die weg zijn betaal je gewoon meer. Chartervluchten kunnen inderdaad wel eens goedkoper worden naarmate de vertrekdatum dichterbij komt, maar de lijndiensten vliegen toch wel, desnoods met legen stoelen.

Fabian

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #5 Gepost op: 13 april 2004, 13:27:10 »
Ik was niet meer helemaal helder toen ik om half vier mijn bericht typte, maar een kameraad zei dat volgens hem de reisbureau's goedkoper zijn, dus dat ging ik maar ff navragen. Maar aangezien ik alleen een enkele reis wil kun je het sowieso wel schudden bij een reisbureau volgens mij.

Anyways, ik heb wel tickets gevonden naar India voor € 450 en ik denk niet dat het het goedkoper gaat worden dan dat.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2004, 08:29:05 »
Last-minute zijn meestal de pakketreizen, d.w.z. vliegreis + overnachtingen (en eventueel eten). Echte last-minute-aanbiedingen voor alleen de vliegreis komen niet vaak voor.

Excuse me?!

Ik ben de afgelopen twee jaar regelmatig op zoek naar vakantiereizen en dus ook last-minutes en ik word gek van de losse reizen die ik vind! Ik heb moeite een fatsoenlijk pakket te vinden...

Fabian, waar wil je precies naar toe? Ik wil wel helpen zoeken, hoor.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Kiwi

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2004, 08:35:28 »
Last-minute zijn meestal de pakketreizen, d.w.z. vliegreis + overnachtingen (en eventueel eten). Echte last-minute-aanbiedingen voor alleen de vliegreis komen niet vaak voor.

Excuse me?!

Ik ben de afgelopen twee jaar regelmatig op zoek naar vakantiereizen en dus ook last-minutes en ik word gek van de losse reizen die ik vind! Ik heb moeite een fatsoenlijk pakket te vinden...

Misschien hangt het ook wel van de bestemming af?

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2004, 08:38:08 »
Dat zou kunnen.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2004, 15:24:31 »
Een enkele reis naar India? Heb je emigreerplannen?

www.vliegwinkel.nl is trouwens wel een aardige webzijde om prijzen van losse vluchten te vergelijken.
« Laatst bewerkt op: 14 april 2004, 20:12:34 door Jasper »

Fabian

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #10 Gepost op: 15 april 2004, 00:17:31 »
Nou ik wil naar India ws... voor een half jaar tot een jaar. Lijkt me goedkoper om in India een terugticket te kopen dan een open ticket te nemen. En wie weet blijf ik er wel als het me bevalt :-P

Die site had ik gezien, er zijn er meer van dat soort... op zich wel handig. Die van mij had ik via ATP gevonden.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #11 Gepost op: 15 april 2004, 16:37:03 »
Je kan ook even langs kilroy travel gaan. Zij zoeken echt het goedkoopste ticket op. Ik had voor mijn reis naar Thailand echt op heel veel sites gezocht en het was telkens niet goedkoper dan 1000 euro, in het reisbureau hebben ze nog een ticket van 600 euro voor me gevonden, dat scheelt nogal.

Die mensen hebben er verstand van, weten waar ze moeten zoeken en weten ook welke vliegtuigmaatschappijen aanbiedingen hebben. Het kan geen kwaad om er langs te gaan en het te vragen toch, je zit nergens aan vast.

Fabian

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #12 Gepost op: 15 april 2004, 21:03:46 »
dank voor de tip!

Offline Sæna

  • ***
  • 294
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #13 Gepost op: 15 april 2004, 21:12:14 »
Weet iemand of het voordeliger is om een ticket te boeken bij een reisbureau of via het internet? (zo hey, das irritant om via internet tickets te zoeken)
Welnee, via Ryanair.com - nu boeken online (eerst taal kiezen) kun je voor Europese bestemmingen data intikken en steeds volgende/vorige dag kiezen voor goedkopere tickets, makkie. Alleen vanaf Brussel.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2004, 21:12:48 door Saena »

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #14 Gepost op: 16 april 2004, 08:20:19 »
Ik gebruikte voor mijn werk (krenterige Japanner) steeds Tickettracker.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline moonflower

  • ***
  • 147
  • Geslacht: Man
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #15 Gepost op: 01 mei 2004, 16:59:16 »
Ik kan je aanraden om een jaarticket retour te kopen. de tickets in Azie zijn nml niet zo goedkoop als je zult denken. twee maal een enkeltje is zeker altijd duurder! reken op bijv 800 euro :-(
Een retourtje voor 450 Euro is zeker een koopje. Als je via i-net een ticket zoekt, loont het soms om via een andere plaats/land te vliegen. En vliegen met de luchtvaartmaatschappij van het land zelf is altijd duurder.
Een tip die ik onlangs kreeg is om ver weg in de toekomst een ticket te kopen (goedkoop!) en dan naar het vliegveld te gaan om "stand by" te staan. Niet alle vliegtuigmaatschappijen staan dat toe, dus pas wel even op. maar als je de juiste vind, dan kun je binnen een paar dagen al een lege stoel opvullen en ben je dus mooi onderweg!
Mooi land overigens India, weet je al waar je naar toe wil?
Nou ik wil naar India ws... voor een half jaar tot een jaar. Lijkt me goedkoper om in India een terugticket te kopen dan een open ticket te nemen. En wie weet blijf ik er wel als het me bevalt :-P

Die site had ik gezien, er zijn er meer van dat soort... op zich wel handig. Die van mij had ik via ATP gevonden.
You can never solve a problem on the level on which it was created. (Albert Einstein)

Fabian

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2004, 00:21:24 »
Nou ik wilde naar India omdat ik weg wilde vluchten uit Nederland.. zodat ik in rust dingen voor mezelf op een rij zou kunnen zetten, een beetje assertiever zou worden en zeg maar het materialisme en het vertrouwde loslaten.

Maar goed, financieel ga ik dat niet redden en ik vrees dat ik straks ook moeite heb om weer een woning te vinden (mijn appartement kan ik niet aanhouden, want dat kan ik me financieel al helemaal niet veroorloven), dus gaat het allemaal helaas niet door.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #17 Gepost op: 03 mei 2004, 08:20:13 »
(mijn appartement kan ik niet aanhouden, want dat kan ik me financieel al helemaal niet veroorloven), dus gaat het allemaal helaas niet door.

Dat zou wel zonde zijn.. kan je het niet onderverhuren?

Fabian

Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #18 Gepost op: 03 mei 2004, 11:51:19 »
Zou wel een optie kunnen zijn, maar niet zo'n hele geweldige als je niet precies wanneer je gaat terugkomen.

Anyways, ik had al aangegeven aan mijn consulente dat ik verder ga met mijn loopbaantraject en als ik daar weer van terugkomt wordt ze helemaal knettergek van mij, als ze dat niet al is. :)

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Goedkoopste vliegtickets
« Reactie #19 Gepost op: 03 mei 2004, 13:05:29 »
Okee, ik ben een verschrikkelijke rookie op reisgebied, maarreh:

Stel ik wil zo goedkoop mogelijk twee weken duiken in Egypte. Kan ik dan het beste

-Een last-minute boeken?
Zo ja: Hoe pak je dat aan?

-Heel ruim van tevoren boeken, zodat je vroegboekkorting krijgt?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll