Vegatopia Forum

Düsseldorf

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Düsseldorf
« Gepost op: 10 mei 2007, 09:45:52 »
Is deze stad een weekendje waard? Restotips zijn ook welkom...

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Düsseldorf
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2007, 10:51:44 »
Ik was er nog nooit, maar als ik op de duitse wikipedia site kijk, zou ik denken van wel.
Vooral interessant zijn de onderdelen Kultur und Sehenswürdigkeiten en Regelmässige Veranstaltungen.
Ik zag bij het doorkijken ook ergens nog iets over restaurants staan, maar weet niet meer waar.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Düsseldorf
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2007, 11:47:18 »
Mooi gerestaureerde stad. Niet zo onvriendelijk als de meeste steden in het Ruhrgebied. Veel uitgaansmogelijkheden. Ook de restaurants zijn prima. Vooral aan het water.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Düsseldorf
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2013, 13:58:06 »
Op 2 Locaties in Duesseldorf, een davon de Graf-Adolf-Platz, niet ver van de infameuze beroemd-beruechtigde Koenigsallee is het vegetarisch restaurant SATTGRUEN te vinden. Heel veel veganistisch (soep/salade/warme gerechten) buffet-style, lekkere koffie, lekkere snoep voor bij de koffie. In de buurt, op de Friedrichstrasse is er dan ook direkt een goede Bio-Super (Basic) voor de relatief goedkope boodschappen.

http://sattgruen.de/

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Düsseldorf
« Reactie #4 Gepost op: 01 juli 2013, 13:01:28 »
Heeft iemand nog meer leuke Düsseldorftips?
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Düsseldorf
« Reactie #5 Gepost op: 01 juli 2013, 20:20:31 »
Rond de Immermanstraße zit je in Klein-Tokyo. Vlakbij D. vindt je in Niederkassel ook een Japans cultureelcentrum.
Kreeg van iemand ooit de tip van Konditorei Heinemann, maar dat is alweer even geleden en geen idee wat de smaak is van die persoon.

En de lokale mosterd, dat schijnt ook lekker te zijn.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Düsseldorf
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2013, 15:04:24 »
Het Bier ("Alt") kan man als Toerist misschien een keer proefen, de Standard-Duesseldorf Mosterd is "Loewensenf', gewoon een industrieel product, naja.

er is verder nog:

Frozen Yoghurt: https://www.facebook.com/ShiyoguFrozenYogurt

En soms dit: http://www.facebook.com/MagicGardenSupperClub


Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Düsseldorf
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2013, 11:08:53 »
@Bast: dat waren goede tips! Ik heb leuk ramen gegeten, en bij Heinemann ontbeten en taart gegeten. Zo goed was het dus!
This is between me and the vegetable!

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Düsseldorf
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2013, 17:04:35 »
 :D
Sin chile, no tiene chiste!

Offline karl

  • *****
  • 6.277
  • Geslacht: Man
Re: Düsseldorf
« Reactie #9 Gepost op: 02 juli 2019, 15:21:40 »
Het eten viel best mee in Düsseldorf (en de vriendelijke, levendige stad ook). Het vegetarisch trefpunt is Sattgruen met een groot buffet, maar we kwamen het niet tegen op onze weg (nochtans drie vestigingen). De Italiaan A Tavola in de Wallstrasse was authentiek, gezellig en lekker. (Als voorgerecht artisjok met frisse pittige groene dressing en "antipasti uit de vitrine" - één enkel vl**sonderdeel kan je ervan weglaten- natuurlijk ook vele pasta's met groenten).
In Oberkassel (prachtige art déco-huizen aan de waterkant en naburige straten) was das Altes Bahnhof een ontdekking. Groot zomerterras achteraan met bekwame, geroutineerde obers en aardige wisselende kaart. Hier ontdekt dat "Pfifferlingen" smakelijke cantharellen zijn, hier geserveerd op een frisse salade. Aan de overkant was er goede vegetarische quiche.
Op de middag had Im Goldenen Ring, historische brauerei op de Burgplatz, een ovenaardappel met kruidendip en salade, die basic was maar heel goed smaakte.
Het bier van de stad is het amberkleurige Alt, waarvan er zeven brouwerijen zijn die telkens toch andere smaakaccenten opleveren.