Vegatopia Forum

Leuk restaurant in Zwolle?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hetser

Leuk restaurant in Zwolle?
« Gepost op: 25 februari 2008, 12:10:32 »

Hallo!
Ik ga vrijdag met mijn moeder (vega) en mijn zus (non-vega) uit eten in Zwolle. Heeft iemand nog tips voor een leuk sfeervol restaurant in Zwolle met lekker vegetarische gerechten?

Verder vroeg ik me af of mensen hier blind vertrouwen op wat het personeel van restaurants vertelt. Ik geloof namelijk vaak niet dat de kaas die gebruikt wordt vegetarisch gestremd is. Ik vind restaurantbediening vaak niet erg geloofwaardig, heb namelijk al vaak meegemaakt dat er vanuit werd gegaan dat ik dan wel vis at enzo, dan weet je dus gewoon niet wat vegetarisch inhoudt.
Wat is jullie ervaring daarmee? Vragen jullie er naar?

Alvast bedankt!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Leuk restaurant in Zwolle?
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2008, 12:45:18 »
,,,,فلافل

Offline karl

  • *****
  • 6.281
  • Geslacht: Man
Re:Leuk restaurant in Zwolle?
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2008, 22:24:35 »
Een restaurant dat we een twee jaar terug heel gezellig en lekker vonden was De Atlas op de Ossemarkt, tegen de "Peperbus".(www.deatlas.nl)
Het is er vrij groot en druk, dus niet echt "intiem". Er is een ruime keuze tegen redelijke prijzen. Verschillende vrij originele vegetarische voorgerechten, die je ook als hoofdgerecht kan nemen. Vegetarische hoofdgerechten zoals  cassoulet (stoofpot!!) of quiche. "Vegetarisch" uitdrukkelijk vermeld, meestal teken van empathie met de vegetarische medemens.
Prettig, sfeervol, gemoedelijk adres, waar je -volgens onze éénmalige ervaring - goede prijs/kwaliteit krijgt met een originele brasserie-toets.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Leuk restaurant in Zwolle?
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2008, 00:22:28 »
Er waren twee Indiase restaurantjes van dezelfde eigenaar meende ik, waarvan ik er een geprobeerd heb. Was wel ok, maar ik heb geen idee meer welke straat het zat. Ja, de 3d plattegrond in mijn hoofd, maar dat helpt jou niet.
Het andere restaurantje wat ik niet geprobeerd had heette iets van Road to India ofzo.
Bay Yok is ook best lekker inderdaad.
Niet sfeervol, maar de snackbar op de Assendorperstraat heeft aardig wat veggie opties.
Als je 2 jaar terug gereserveerd en gespaard hebt, is de Librije een goed idee.
Vaag staat me nog een Mexicaan bij, lekkere choco churro's met kaneelpoedersuiker :kwijl: Het hoofdgerecht kan ik me niet meer herinneren alleen :nosmile:, maar dan was het iig eetbaar ;)
Voor afhaal zou ik zeggen de Peperbus, roti en meer.
Verder was ik geloof ik te arm om echt buiten de deur te eten toen ik in Zwolle woonde haha.

Sin chile, no tiene chiste!

Offline zrtx

  • **
  • 26
Re:Leuk restaurant in Zwolle?
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2013, 09:32:15 »
Afgelopen dagen waren wij in Zwolle.. een week vantevoren even gekeken op de site van de Libije om te kijken of we er nog terecht konden. Bij het zusje bleek nog plek te zijn op de dinsdag dus meteen maar een reservering geplaatst. Wij hebben hier echt een heerlijke avond gehad. Het vegetarische 6 gangen menu + 5 amuses + alcoholvrije cocktails waren heerlijk en de bediening was vriendelijk en ontspannen, geen stijve bedoeling. Met de allergie van mijn vriendin werd goed rekening gehouden en ook de prijs vond ik meevallen, wij waren ruim 100 euro pp kwijt inclusief drinken. Echt een tip voor diegenen die eens wat te vieren hebben. Enig minpuntje was de ganzenlever op de kaart.

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Leuk restaurant in Zwolle?
« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2013, 17:13:50 »
Jaaa Zusje is geweldig. Ik heb er tijdens de afgelopen "vegetarische week" gegeten. Feestje!

Een goed indiaas restaurant dat ik me herinner is Ghandi aan de Oude Vismarkt (http://www.gandhizwolle.nl/index.htm).
Maar volgens de site bestaan ze pas sinds 2005, terwijl ik er tocht echt heel veel jaren eerder ben geweest ::) .

.... Wat is jullie ervaring daarmee? Vragen jullie er naar?
Nee ik vraag niet door. Die paar keer per jaar dat ik in een niet vega restaurant eet ben ik al tevreden als ze geen vlees, vis, schelpdieren of gevogelte serveren, de rest laat ik dan maar zitten. Maar ook thuis ben ik niet heel precies....
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2013, 17:15:54 door RvO »