Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #240 Gepost op: 19 april 2026, 12:13:23 »

Ik dacht meteen 'boreale cerealiën'...  :alien:

(Hè dit postje is eigenlijk nog mooier in edit-mode dan in read-mode.

ISWYDT.
Måke Califørnia Great Ægain

Offline karl

• 6.569
  • Geslacht: Man
« Reactie #241 Gepost op: 27 april 2026, 10:23:08 »
We waren bij de Drij Lindekens in Schilde. De grote, wat hippe zaak Jones waar we vroeger meer gingen voor het mooie vegetarisch menu is gesloten en onder een andere naam (Touché) meer traditioneel geworden. De Drij Lindekens is een mooie, cosy zaak, waar iets oudere stamgasten lijken te komen, met een redelijk origineel vegetarisch gedeelte. De suggesties waren in dit seizoen natuurlijk de voortreffelijk bereide asperges (op zijn Vlaams en met mousselinesaus), als voor- of hoofdgerecht te krijgen. Als hoofdgerecht hadden we een vegetarische lasagne (huisgemaakt, met onder andere spinazie, champignons en boontjes, mooi dat het eens niet met veel tomatensaus, te veel kaas- of béchamelsaus en aubergine was) en quinoa met kleine groenten, met zoete aardappelfrietjes erbij. Bij dat laatste gerecht had ik wel een sausje erbij gewaardeerd. Horend bij het gerecht tahin misschien, of wat mij betreft een lekker smeuïge koude currymayonaise. (Je stelt nogal eens vast dat men verwacht dat vegetarische, "gezonde" eters wars zijn van vettige sauzen die men volop bij niet-vegetarische gerechten geeft, dit is niet altijd zo.)
« Laatst bewerkt op: 27 april 2026, 15:21:07 door karl »

Offline Sven

• 4.236
  • Geslacht: Man
« Reactie #242 Gepost op: 30 april 2026, 13:38:57 »
Lunch bij Kitsune Burgers in Brussel-centrum, een vegan plek met Aziatische fusionburgers. Ik had een Kitsune tofu burger met friet. Leuke plek. Niet geheel onverwacht gerund door bebaarde mannen met een beanie hat.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.