Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14440 Gepost op: 28 september 2017, 19:32:47 »
Pasta met cantharellensaus. En sla.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14441 Gepost op: 28 september 2017, 20:29:57 »
En... ik had het boek van Binnenstebuiten gewonnen en straks, vanavond om 18.50 uur gaat Sharon dus de vegetarische tjap tjoi maken. Ik hoop echte echte zoals bij de Chinees!
Leuk Edith! Wij aten vanavond een simpele lasagne bolognese.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Edith Jonker

  • **
  • 65
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14442 Gepost op: 29 september 2017, 09:00:54 »
Het "geheim" om de tjap tjoi de echte smaak van de chinees te geven was blijkbaar zoute ketjap en een papje van maïzena!  ik ga het snel eens proberen. 
Vanmiddag heb ik een borrel van mijn werk en daardoor later thuis, dus het zal wel iets heel makkelijks worden vanavond met het eten... aardappeltjes/groente / vegetarische ballekes denk ik. En flinke dot mosterd, vind ik altijd lekker bij de ballekes.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14443 Gepost op: 29 september 2017, 12:10:45 »
Het "geheim" om de tjap tjoi de echte smaak van de chinees te geven was blijkbaar zoute ketjap en een papje van maïzena!  ik ga het snel eens proberen.
Dat klinkt niet erg spannend :). Toen ik het programma gisteren even wilde uitzendinggemisten, was het niet beschikbaar. Dit weekend nog maar eens proberen.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14444 Gepost op: 29 september 2017, 17:36:39 »
Nu aan de cruditees met griekseyoghurtdip. Met een vrijdagse dosis knoflook. Dan heb ik al mijn groente voor vandaag binnen en ga ik waarschijnlijk iets junkfoodachtigs maken met veel shoarmakruiden en de rest van de yoghurtdip.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Online meisbaer

  • *****
  • 5.504
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14445 Gepost op: 29 september 2017, 21:54:59 »
Diepvriesgroentepizza, want daar had ik zin in. Na de vrijmibo heb ik toch meestal niet extreem veel honger meer.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14446 Gepost op: 30 september 2017, 01:09:41 »
Na het bezoek van mijn schoonouders hadden we eieren, melk en yoghurt over. Daarom vandaag dunne pannenkoekjes van kikkererwtenmeel en bloem, gevuld met peterselieyoghurt en groente naar keuze (ijsbergsla, radijs, bospeen, venkel, komkommer, spinazie, kerstomaat, kidneybonen, pepertjes).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14447 Gepost op: 30 september 2017, 05:53:07 »
Vandaag in een iets beter restaurant gegeten, Rushi in Manizales.

Als amuse van het huis banenenchips met guacamole. Daarna een roomsoep van een lokale wortelgroente met quinoa. Smaakte naar aspergesoep. Daarna een hamburger met portobello en verschillende soorten kaas en gefrituurde krieltjes. Tot slot nog een "dronken" alfajor met rodewijnsaus en een koffie.

Het was wel mijn duurste etentje totnutoe in Colombia: 11€. Na 6 uur in een minibus zonder airco tussen Medellín en Manizales had ik wel iets ontspannends nodig.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14448 Gepost op: 30 september 2017, 07:51:22 »
Dik een week op vakantie geweest op 1 van de mooiste plekken waar ik ooit geweest was. In een berghutje nabij Soller op Mallorca, met prachtige uitzichten en een buitenkeuken. Het was heerlijk weer dus we waren lekker veel buiten.

De eerste dag was een reisdag dus tapa's: olijven, brood en smeersels, wat rauwkost, en chips.
De tweede dag pizza in de houtoven. Erg leuk en lekker.
Verder aten we pasta en heb ik ook eens curry gemaakt. En oja, we hebben in de buitenkeuken ook nog de BBQ aangedaan, met o.a. een nogal rare tofuburger, groentespiesjes en watermeloensteak.

De laatste avond hebben we gewoon nog eens pizza gemaakt, omdat de eerste keer ook nog wennen was. Ging nu sneller en beter.

Donderdag thuisgekomen en dat is flink afkicken. Er lag meteen een boel regelwerk, ik had niks in huis, de schoonmaakster kwam niet opdagen en het regende gisteren ook nog.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14449 Gepost op: 30 september 2017, 20:33:58 »
Sperziebonen en taugé in een chinezerig gekruide tomatensaus. Noedels met sojasaus. Tempeh en champignon in een pittig-zoete stroop-soja-gembersaus. Een omeletje. Een tjampoer van komkommer en koolrabi met wat wittewijnazijn. Seroendeng (gemalen pinda's, vermengd met kokosvlokken en kurkuma).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14450 Gepost op: 01 oktober 2017, 18:37:11 »
Ik ga zo spruitjescurry maken.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14451 Gepost op: 01 oktober 2017, 19:43:03 »
Groenten uit de oven, falafel, aardappelpuree.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14453 Gepost op: 01 oktober 2017, 22:02:45 »
Simpele pasta met tomaten-paprikasaus uit de oven. Morgen 2 oktober dus hutspot!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14454 Gepost op: 02 oktober 2017, 09:16:35 »
Rest van groenten uit de oven, groenteballetjes en bulgur.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14455 Gepost op: 02 oktober 2017, 16:28:09 »
Zaterdag in Manizales: lasaña met belachelijk veel kaas. Maar dat is vrij typisch voor Colombia.

Zondag in Salento: rijst met groenten in een gewoon restaurant. Lekker maar veel te weinig. Ik ben niet op dieet, hoor.

Nu zit ik op het terras van een koffieboerderij te wachten tot de rondleiding begint.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Gem

  • ***
  • 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14456 Gepost op: 02 oktober 2017, 18:56:48 »
Bratwurst van de Vegetarische Slager,  rode spitskool en knoedels met saus.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14457 Gepost op: 02 oktober 2017, 19:35:52 »
Nu lunch bij Veggie Salento: soep met o.a. wortel, aardappel en witte bonen. Daarna hoofdgerecht met gegrilde courgette, ceviche van mango, sojaburgertjes en rijst. Daarbij vers vruchtensap. Alles voor nog geen €3,50.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14458 Gepost op: 02 oktober 2017, 20:30:20 »
Schoonouders op bezoek en tegelijkertijd vandaag een praatje in Tilburg. Gisteren na aankomst tagliatelle met salieboter en een salade van ijsbergsla, radijs, bospeen, paprika, venkel en kidneybonen (moeilijke eters in de schoonfamilie, maar venkel in de salade vonden ze stiekem toch heel lekker). Gisteren had mijn schoonmoeder al een kom pompoensoep gegeten en toen ik vandaag terugkwam was de pan leeg. Vanavond schelpjespasta met een kaassaus (met nootmuskaat, Schabzigerklee, basilicum), bospeen, venkel, paprika en broccoli. 's Middags hebben ze nog een cake van Kristof gekregen, die op was toen ik terugkwam. Morgen, net als vanmorgen, een uitgebreid ontbijt (zelfgebakken zuurdesembrood, boter, kaas, camembert, hummus, guacamole, aalbessenjam, chocoladepasta, pindakaas, honing, groente, water, thee, karnemelk), waarna ik weer na de faculteit moet.

Als dat maar niet opperdepop was toen je vanmorgen naar beneden kwam voor het ontbijt, soep op cake op, potverdrie

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #14459 Gepost op: 02 oktober 2017, 20:31:53 »
Had vandaag niet veel inspiratie, aardappels met worteltjes, wat zwarte bonen met gebakken champignos erbij en een lekkere jus