Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17520 Gepost op: 17 juli 2019, 00:54:22 »
Afgelopen week waren we met de caravan op een festival in Frankrijk. De meeste avonden hebben we op de camping gegeten, salade met spaghetti of Pellkartoffeln, ook een avond gewoon salade met stokbrood en camembert. De laatste festivalavond aten we op het terrein, omdat het avondprogramma vroeg begon. Helaas waren veel dingen al gesloten of uitverkocht. We hadden besloten een simpele fouée te nemen: een soort pitabroodje gevuld met tomaat, rucola en geitenkaas. Wie had kunnen bedenken dat men elk broodje zorgvuldig vulde en daar vijf minuten voor nodig had? Er stonden acht klantenparen voor ons en we hebben een goed uur gewacht.

Vanavond weer thuis en behoefte aan troosteten (zie de hondendraad). Lekkere dubbelgebakken frietjes van Frieslanders met mayonaise (ik) en ketchup (Kristof). Erbij een salade van spitskool, venkel en groene paprika met yoghurt-mosterd-stroopdressing, bestrooid met zonnebloempitten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17521 Gepost op: 17 juli 2019, 10:38:27 »
Gisteren een risotto met champignons gemaakt door een Braziliaans-Italiaanse couchsurfer. Vandaag ook weer omdat er nog genoeg overbleef. Helemaal niet erg, want ik ga weinig tijd hebben om te koken.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17522 Gepost op: 17 juli 2019, 12:21:08 »
Gisteren een goed gevulde salade en pasta met aubergine/ui/tomatensaus. Extra lekker want niet zelf gekookt, de man had vrij!
Vanavond hoop ik op een picknick: salade en brood met kaasjes en smeersels. Weer extra lekker want weer niet zelf verzorgd en nog beter als het buiten in het gras gegeten wordt!

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17523 Gepost op: 17 juli 2019, 16:37:00 »
Rösti. De ze maakt mijn vrouw met aardappel, ui, wortel. Prima. Sla, groentesoep.
Gisteren teveel


Beste niewied, mijn systeem om vegetarische restaurants van een stad te zoeken is via Happy Cow:  https://www.happycow.net/europe/germany/bremen/

ofwel via Tripadvisor (stad -restaurants) waar je als optie links "geschikt voor vegetariërs" aanduidt. In dat laatste geval krijg je wel een amalgaam van zeer diverse zaken, de ene met weinig, de ander met vele opties, maar in elk geval met iets vegetarisch.

Veel dank Karl. Tja, nou weer naar Bremen, het is me wat.
Overigens in Eindhoven prima vegan, niet ver van station: Bij Albrecht.
Ze gaan augustus of september verbouwen. Dan dus dicht.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17524 Gepost op: 17 juli 2019, 16:39:18 »
Rijst, linzengumbo met gee (geklaarde boter), aubergine-ui-tomaat-wortelgumbo, gebakken haloumi. Ik noem het maar gumbo zo een mixfantasie.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17525 Gepost op: 17 juli 2019, 20:29:05 »
Gevulde pasta van de AH (perle met basilicum)  met roomkaas, champignons, prei en courgette. Met verse rozemarijn, en gedroogde salie en tijm.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17526 Gepost op: 17 juli 2019, 20:41:51 »
Rösti. De ze maakt mijn vrouw met aardappel, ui, wortel.
Rösti, moet ik binnenkort ook maar weer maken  :).

Wij aten vanavond flinterdunne hartige pannenkoekjes, aan tafel naar wens te vullen met peterselieyoghurt, pepertje, ijsbergsla, spitskool, spinazie, bleekselderij, bospeen, radijs, groene paprika, komkommer, groene peperkorrels.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17527 Gepost op: 18 juli 2019, 12:50:05 »
Vanavond weer brood met smeersels en kaasjes. De salade komt in vloeibare vorm: gazpacho! Met extra vulling voor de knappertjes, dat dan weer wel :D

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17528 Gepost op: 18 juli 2019, 19:19:18 »
Tagliatelle in salieboter! Erbij gestoomde broccoli, bospeen, koolrabi en kidneybonen gekruid met een mengsel van nootmuskaat, paprikapoeder en lemon myrtle.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17529 Gepost op: 19 juli 2019, 20:13:04 »
Gisteren tempeh rendang met gebakken rijst en sperzieboontjes (en demping).
Vandaag at ik alleen en hoewel ik me iets anders had voorgenomen, at ik koude boontjes (left over van gisteren) en stukjes roggebrood met blauwe kaas en een glas (oke 2) rode wijn.
Dit alles onder het genot van 2 afleveringen van seizoen 3 van La Casa de Papel, dat vandaag op Netflix kwam  :cheer_eerie:
Morgen weer normaal eten.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17530 Gepost op: 19 juli 2019, 21:12:40 »
Patat! Lekker knapperig goudbruin gefrituurd. Erbij burgertjes van kidneybonen, havervlokken en pinda's met specerijen, geïnspireerd door de Vega Optie van Joke Boon. En een lekker citroenige coleslaw van fijngesneden spitskool, radijs en komkommer met yoghurt-citroensap-mosterd-stroopdressing.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17531 Gepost op: 20 juli 2019, 15:46:02 »
Net een geweldige onweersbui hier. Wolkbreuk. Al die arme mensen die gedwongen of vrijwillig in een tent bivakkeren. Maar goed, ik zal vandaag koken. In elk geval jasmijnrijst. Die soort is geen favoriet van me, maar we kregen een pak een tijd geleden. En de textuur van deze rijst is prima. Ik denk ik kook hem met wat wortel, ui en venkel, alles fijngehakt. Dan een groentenmengsel wokken, Maar ik moet zien wat we hebben. O ja, ik zag ook maïs, daar kan ik iets mee: maïskoekjes, jagungkoekjes. Nou ja, allemaal semi-informatie. Ik meld me dan weer later. Bij Philips zou men zeggen: het is een proces. Dat leerden ze van een of andere Indiase zakenguru die uit de VS kwam. Was overigens geen stommerd.
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17532 Gepost op: 20 juli 2019, 17:54:33 »
Gisteren wilde ik 's avonds èn nog even naar de vrijdagmiddagborrel èn nog even naar het lokale festival Westerpop. Dus maar een diepvriespizza van de Lidl.

Vandaag ga ik een quiche maken met wortel, lente-ui en wat wij nog meer in de la hebben liggen.
Morgen waarschijnlijk indonesisch met tofu.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17533 Gepost op: 20 juli 2019, 22:04:13 »
We hadden vrienden met jonge kinderen op bezoek. 's Middags hebben we samen wafels gemaakt en gegeten, naar keuze te verrijken met vanille-ijs, kaneelsuiker, hagelslag, stroop, chocopasta, of gewoon alles tegelijkertijd.

Ze zijn spontaan - maar niet geheel onverwacht - ook blijven eten. Twee salades: coleslaw van spitskool, komkommer en radijs met yoghurt-citroendressing, en een simpele salade van ijsbergsla, koolrabi, bleekselderij, bospeen en kidneybonen, plus grove bulgur en halloumi om de salades te verrijken. Ook op tafel: stokbrood, camembert, kruidenboter, smeerkaas, boter, kerstomaat.

Voor de kinderen was er ook een schaal met plakjes komkommer, bospeen en paprika, die schoon op is gegaan. Extra streng heb ik ze gewaarschuwd dat ze alleen maar mochten eten wat ze lekker vonden.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2019, 01:47:28 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17534 Gepost op: 20 juli 2019, 23:33:53 »
Ik geloof dat jij wel vaker gasten hebt die "per ongeluk" blijven eten ;)  Klinkt gezellig!

Offline niewied

  • *****
  • 1.863
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17535 Gepost op: 21 juli 2019, 16:51:34 »
Een curry,  met sperzieboontjes, wortel, ui, paprika, gekaarde boter, wat venkel, kokosmelk, geraspte kokos, asafoetida, komijn, Madraskerry, koriander, garam masala. Klein beetje bietensalade. Gebakken Vivera schnitzel, gebakken aardappelen, en balance van gisteren: rest rijst, twee maïskoekjes.
Wat moeten die Indiërs allemaal in huis hebben om een echte curry te maken in plaats van mij slappe variant.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2019, 16:53:55 door niewied »
NW: hoogste tijd voor spijs en drank

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17536 Gepost op: 21 juli 2019, 19:57:50 »
Vrijdag kwam een vriend eten en maakte ik tapas: patatas bravas, aardappeltortilla, aioli, knoflookchamps met peterselie, witlof met blauwe kaas, gegrilde courgette, paprika en venkel, ijsbergsla, 2 soorten kaas, stokbrood en broodsticks, olijven, en gekochte gazpacho. De vriend nam pastel de nata mee als dessert.
Gister lekker bij een Thai in Haarlem met vrienden.
Vandaag tostada's met guacamole, rokerige tempeh, tomaten/chilipersalsa, snel gepickelde ui, gezouten spitskool, ijsbergsla, beetje yoghurt met komijn. Maiskolf erbij. En limoen.
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.291
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17537 Gepost op: 21 juli 2019, 19:59:42 »
Käsespätzle! Erbij gestoomde broccoli, bospeen en venkel, gekruid met rozemarijn en een goede zwarte peper.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17538 Gepost op: 22 juli 2019, 00:53:46 »
Vrijdag maakte ik satehbroodjes (dat was een experiment, het recept moet nog wel verbeterd!) met een pittige auberginestoof.
Gisteren spaghetti met spinaziesaus.
Vandaag was ik niet helemaal fit en beperkte ik me tot knäckebröd met kaas en een caprese met burrata.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17539 Gepost op: 22 juli 2019, 17:11:33 »
Beterschap, Jol!

Ik eet gnocci (njokkie dus, onlangs hoorde ik iemand zelfs 'Gnjotsie' zeggen   :o) met venkel en tomaat en volgens mij nog iets, weet niet meer. Wordt vast weer lekker :-)