Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.343
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17920 Gepost op: 18 oktober 2019, 19:48:54 »
Tagliatelle in salieboter. Erbij gestoomde broccoli en bloemkool (het aantal groenten dat onze 13-jarige logé lust is inderdaad nogal beperkt  :) ) met een veganistische 'kaas'-saus (experimentje, omdat er havermelk over was en onze vriendin zich afvroeg wat je met edelgist kunt doen - prima sausje, mede dankzij nootmuskaat, paprikapoeder en een klein snufje kurkuma voor de kleur).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.343
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17921 Gepost op: 19 oktober 2019, 21:21:20 »
Spruitjesstamppot met erbij kaasburgertjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.525
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17922 Gepost op: 19 oktober 2019, 22:12:40 »
Gisteren grote schelpenpasta met belgische kaas (pasendale?) en o.a. prei. Vandaag tempé met sambal goreng spitskool en taugé, met rijst.

Offline Sam

  • ******
  • 7.058
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17923 Gepost op: 19 oktober 2019, 22:55:00 »
Vandaag geen tijd om te koken, dus simpel mexicaanse bonensoep uit de vriezer. Morgen een grote portie kaassaus maken van kaas die op moet, pasta met spinazie en kaassaus uit de oven en de rest in de diepvries.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

  • *****
  • 6.287
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17924 Gepost op: 20 oktober 2019, 11:39:26 »
Een ovenschotel met bloemkool, jonge spinazie, tomatenblokjes in room-kaassaus. Krielaardappelen erbij. Hier een succesnummer dat al dat een tijdje niet meer gemaakt werd.

Offline Sven

  • *****
  • 3.822
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17925 Gepost op: 20 oktober 2019, 18:16:18 »
Gobi fried rice met cheese naan. Chai toe.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.343
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17926 Gepost op: 20 oktober 2019, 18:51:32 »
Een ovenschotel met bloemkool, jonge spinazie, tomatenblokjes in room-kaassaus. Krielaardappelen erbij. Hier een succesnummer dat al dat een tijdje niet meer gemaakt werd.
De redactie ziet het recept graag tegemoet  :).

Wij eten vanavond pizza! De mijne belegd met verse spinazie en champignons, die van Kristof met ananas en paprika. Op beide natuurlijk ook tomatensaus en mozzarella. En ik heb een flesje loeischerpe chili-olie gemaakt  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline jol

  • *****
  • 2.634
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17927 Gepost op: 20 oktober 2019, 21:48:56 »
Thais: een papayasalade en iets zoet pittigs met tofu.

Offline karl

  • *****
  • 6.287
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17928 Gepost op: 21 oktober 2019, 08:53:55 »
Een ovenschotel met bloemkool, jonge spinazie, tomatenblokjes in room-kaassaus. Krielaardappelen erbij. Hier een succesnummer dat al dat een tijdje niet meer gemaakt werd.
De redactie ziet het recept graag tegemoet  :).


Dank voor het verzoek. Ik wil het wel uitschrijven, maar het probleem is dat het recept uit één van mijn kookboeken komt. Ik schijn, behalve als het om heel eenvoudige gerechten gaat, de zegen te moeten krijgen van een al uitgeschreven recept, zodat het "mag" klaargemaakt worden. Wat onzinnig eigenlijk, omdat basistechnieken dikwijls toch hetzelfde zijn en er vele, eigen variaties op mogelijk zijn.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17929 Gepost op: 21 oktober 2019, 09:30:04 »
Gisteren een lekkere lasagne met pompoen, spinazie, tomaat en geitenkaas.

Vanavond een mexicaanse schotel met geroosterde mais, kidneybonen en tortillachips.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.343
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17930 Gepost op: 21 oktober 2019, 18:56:19 »
Tagliatelle met pompoensaus en een handjevol kikkererwten.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.343
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17931 Gepost op: 22 oktober 2019, 21:48:09 »
Chili con broccoli, courgette, paprika en kidneybonen op zelfgemaakte tortilla's, met op tafel extra pepertjes, fijngesneden uitje, ijsbergsla, ananas en kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.525
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17932 Gepost op: 23 oktober 2019, 00:21:52 »
Zondag stoofpeertjes gemaakt met aardappels en groentenburger. En ook een hartige taart gemaakt met pompoen, aardpeer, ui en pompoenpitten, deze maandag in de trein opgegeten op weg naar een concert in Amsterdam.
Vandaag avonddienst, bij de Aldi een Griekse salade gehaald met feta, erbij een afbak stokbrood met knoflookboter erin. Toen ik thuis was nog een champignonsoep uit zak.

Offline jol

  • *****
  • 2.634
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17933 Gepost op: 23 oktober 2019, 08:56:59 »
Wij deden een hamburgerproeverij: de beyond burger, de incredible burger en de deluxe burger XL (beide laatste van Garden Gourmet). Het was geen blinde proeverij en we kwamen niet aan de deluxe toe omdat we vol zaten  ;D: ieder twee burgers met één broodje, diverse toppings en sauzen en een bak rauwkost. De man vond de beyond burger het lekkerst en ik de incredible.
Eigenlijk moet ik voor de volledigheid ook nog een vergelijk maken voor wat betreft de prijs en de voedingswaarde van eea.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17934 Gepost op: 23 oktober 2019, 15:15:18 »
Wij deden een hamburgerproeverij: de beyond burger, de incredible burger en de deluxe burger XL (beide laatste van Garden Gourmet). Het was geen blinde proeverij en we kwamen niet aan de deluxe toe omdat we vol zaten  ;D: ieder twee burgers met één broodje, diverse toppings en sauzen en een bak rauwkost. De man vond de beyond burger het lekkerst en ik de incredible.
Eigenlijk moet ik voor de volledigheid ook nog een vergelijk maken voor wat betreft de prijs en de voedingswaarde van eea.

Ha wat grappig. Volgens mij zit er tussen de incredible burger en de beyon meat-burger niet zo gek veel verschil toch? Beide 'rauwe' burgers.

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17935 Gepost op: 23 oktober 2019, 15:15:50 »
Boerenkoolstamppot met vegagehaktballetjes uit de jus. Met een fijngesnipperde puntpaprika erdoor.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.343
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17936 Gepost op: 23 oktober 2019, 19:53:02 »
Ovenschotel van bloemkool met mosterdsaus en nigella, dit keer met aardappelschijfjes en ook wat schorseneren erdoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17937 Gepost op: 24 oktober 2019, 11:47:40 »
Gevulde pasta met pastasaus van zongedroogde tomaat/ kerstomaat/ kruiden etc/ gegrilde aubergine+ puntpaprika/ fetablokjes/zonnebloempitjes

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.314
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17938 Gepost op: 24 oktober 2019, 14:04:47 »
Wij deden een hamburgerproeverij: de beyond burger, de incredible burger en de deluxe burger XL (beide laatste van Garden Gourmet). Het was geen blinde proeverij en we kwamen niet aan de deluxe toe omdat we vol zaten  ;D: ieder twee burgers met één broodje, diverse toppings en sauzen en een bak rauwkost. De man vond de beyond burger het lekkerst en ik de incredible.
Eigenlijk moet ik voor de volledigheid ook nog een vergelijk maken voor wat betreft de prijs en de voedingswaarde van eea.

Ha wat grappig. Volgens mij zit er tussen de incredible burger en de beyon meat-burger niet zo gek veel verschil toch? Beide 'rauwe' burgers.

Wij hadden laatst de Incredible Burger. Gewoon bij de stamppot (omdat de burger opmoest). Ik was niet zo superenthousiast, mijn vriend heeft zitten smullen. Ik vind zelf de Deluxe lekkerder.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.343
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #17939 Gepost op: 24 oktober 2019, 20:32:44 »
Spaghetti aglio, olio e peperoncino. Erbij gestoomde kruidige spruitjes, venkel en bospeen.
Gemüse ist mein Fleisch