Vegatopia Forum

San Francisco

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
San Francisco
« Gepost op: 13 september 2003, 14:16:43 »
Nu ik weet dat het allemaal doorgaat, zou het best leuk zijn als iemand ook tips heeft voor vegetarisch eten in San Francisco.

Iemand?

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2003, 17:03:18 »
Omdat ik destijds nog geen beschikking had over internet, kon ik toen ik naar SF ging (1999) nog niets opzoeken. Ik ben naar een Chinees, Mexicaans en Italiaans restaurant geweest en daar stond allemaal wel minstens 1 vegetarisch gerecht op de kaart. Dat Chinese restaurant was inbegrepen bij de excursie door Chinatown en daarbij moest je wel van te voren doorgeven dat je vegetarisch wilde eten.

Waar je zeker eens moet kijken is op deze en op deze site.

Zoals bij de eerst ook gezed wordt op de site is het niet onverstandig om van te voren eerst te informeren of de restaurants nog wel open zijn, niet met vakantie of zijn verhuisd.

Ik had dat vorig jaar in San Diego,  Palm Springs en Las Vegas; de restaurants waren onvindbaar, dichtgetimmerd of (tijdelijk) gesloten. Dus even rondbellen kan geen kwaad denk ik.

Mijn ervaring met vegetarische restaurants (blijken vaak een soort eetcafes te zijn) in de VS is dat het vaak een onderdeel is van een soort natuurwinkel of dat het een "typisch" vegetarisch restaurant is; het imago van somber en alternatief wordt vaak nog wel eer aangedaan.

Op de links staan ook recensies van bezoekers en vaak wordt ook aangegeven in wat voor sfeer een restaurant is ingericht.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2003, 17:36:29 »
Dank je, Yessica. Het ziet er naar uit dat ik geen honger hoeft te lijden...  ;D

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2003, 23:39:58 »
2 Van de beste vega restaurants ter wereld vind je in SF!


http://www.millenniumrestaurant.com/
Millennium heeft vegan haute cuisine.

http://greensrest.citysearch.com/
Greens, haute cuisine met een geweldig uitzicht.


Ze geven ook kookboeken uit. Zelf heb ik het eerste boek van Millennium en de gerechten klinken heerlijk en zien er ook mooi uit (nu nog eens maken ...   ;D)

« Laatst bewerkt op: 13 september 2003, 23:40:27 door Hizikigrrrl »

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2003, 23:51:29 »
Zo te zien betaal je er dan ook wel voor! Maar ik moet zeggen dat ik hier zit te kwijlen. Even sparen dan maar....en meer geld meenemen zodat ik er in ieder geval één kan bezoeken... ;D

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #5 Gepost op: 16 oktober 2003, 14:34:43 »
In het EVA magazine (www.vegetarisme.be) staat deze keer een artikel over SF. Naast Millennium worden de volgende restaurants/winkels genoemd:



Herbivore
983 Valencia St. (at 20th/Mission) 415-826-5657
of
531 Divisadero/Fell 415-885-7133


Golden Era Vegetarian Restaurant
572 O'Farell St. (at Jones St.) 415-673-3136


Roxanne's
320 Magnolia Avenue
Larkspur, Ca. 415-924-5004
www.roxraw.com


Rainbow Grocery
1745 Folsom St.
www.rainbowgrocery.org




Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2003, 20:44:15 »
Golden Era is een Chinees restaurant.
Roxanne's is een raw food haut cuisine restaurant.

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #7 Gepost op: 16 oktober 2003, 21:00:22 »
Dank, dank.  :worshippy:

Ik heb die namen ook zien staan in het boekje wat mijn vriendin en ik gekocht hebben voor onze reis. Goed boekje dus!

Enne...we hebben al gereserveerd bij The Millenium en we gaan waarschijnlijk een take-away lunch scoren bij Greens.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #8 Gepost op: 04 november 2003, 08:05:05 »
Mag ik iedereen die ooit in SF komt aanraden naar de Millenium te gaan?

Goeie genade, wat was dat lekker!  :hungry:

En de prijs viel me eigenlijk nog mee. We waren voor twee personen (1 fles mineraalwater, 2x voorgerecht, 2x hoofdgerecht en 2x nagerecht) zo'n 72 dollar kwijt.

Het is trouwens geen vegetarisch restaurant, maar veganistisch!

Bediening is heel vriendelijk, interieur is mooi en gezellig en het eten echt fantastisch. Je gaat er gewoon langzamer van eten, echt de tijd nemen om te genieten. En het zag er prachtig uit ook.

Ben ook nog naar Golden Era geweest, maar dat was dus 10x niks. Zag er niet uit (de zaak zelf), het personeel was vreselijk slecht gehumeurd en het eten was ook nog eens vies.
Daarnaast had ik weinig behoefte aan nep-vlees en dat is 90% van de kaart. Voeg daarbij dat ik niet van gember hou (dat was toegevoegd aan ruim 50% van de menukaart) en dan weet je genoeg...

Uiteindelijk viel het me allemaal heel erg mee. Ik kon bijna bij alle "gewone" restaurants en dergelijke iets vegetarisch krijgen. Ik heb gewoon goed kunnen eten.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2004, 22:46:41 »
Ik ben gisteravond in Millennium geweest. Inderdaad, fantastisch eten. Ik heb de menulijst, zo gauw ik terug ben zal ik mijn gekozen menuutje hier eens neer zetten. Leuke bediening ook. Ik ga nu weer gauw van San Fransisco genieten. DOei!!

sanop001

Re:San Francisco
« Reactie #10 Gepost op: 29 september 2004, 00:08:38 »
Eind volgende week is het zover. Dan ga ik mijn zus, die in SF woont, bezoeken. Ik ben er al eerder geweest en voor een veganist is SF een hemel op aarde met al die veganistische restaurants en natuurwinkels. Vooral in de Rainbow Grocery kijk je je ogen uit.
Vooral die veganistische taarten zien er erg lekker uit.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:San Francisco
« Reactie #11 Gepost op: 29 september 2004, 07:56:45 »
Idd wouw
Veel plezier in SF!!
Misschien ook stof voor Vega!
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

sanop001

Re:San Francisco
« Reactie #12 Gepost op: 11 oktober 2004, 06:21:57 »
Gisteren lekker gegeten in La Méditeranee, een
Libanees-Armeens eetcafé. Geen vegetarisch eetcafé, maar er stonden wel wat vegetarische dingen op de kaart. Bij navraag waren er een aantal gerechten geschikt voor veganisten. Ze hadden een heerlijke salade met geloof ik Bulgur.
Adres: 2210 Fillmore (bij Castro).
Tegenover La Méditeranee kan je terecht voor een kop koffie met sojamelk: Café Flore (2298 Market-Castro).
Hier komt iedereen die artistiek is of wil worden en homoseksueel is. Het café ziet eruit als een enorm tuinhuis en dat is erg bijzonder in de stad.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2004, 06:23:55 door SANO »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #13 Gepost op: 31 maart 2007, 17:14:13 »
Ik ben niet naar Millennium geweest, had het wel gewild maar niet genoeg geld. We zijn wel naar Herbivore geweest en dat was echt fantastisch en vrij goedkoop voor het wat ze geven vond ik.

Verder kan ik voor de (vegan) ijsliefhebbers Maggie Mudd aanbevelen. Ze hebben er echt briljante smaken en ook nog eens allerlei extra's zoals slagroom en sausjes in vegan uitvoering. Ze hebben trouwens ook 'gewoon' ijs op zuivelbasis.

De rainbow grocery ben ik ook geweest, hadden ze heerlijke cupcakes en ander vegan gebak.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:San Francisco
« Reactie #14 Gepost op: 07 april 2007, 00:32:37 »
Ja.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:San Francisco
« Reactie #15 Gepost op: 07 april 2007, 09:26:07 »
Ja, ik ook.

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #16 Gepost op: 08 mei 2007, 17:41:21 »
Greens in Fort Mason is trouwens een bijzonder goed restaurant, ze bestaan al 27 jaar, dat wil ook wel wat zeggen en het uitzicht op de Golden Gate is fantastisch.

Ik vind dat Greens zeker niet onderdoet voor Millennium!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:San Francisco
« Reactie #17 Gepost op: 15 augustus 2007, 21:57:24 »
Diner bij Greens is geboekt.
Nu Millennium nog.
Edit: en die is ook gelukt  :smaail:
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2007, 14:42:48 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #18 Gepost op: 15 juli 2010, 15:08:58 »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:San Francisco
« Reactie #19 Gepost op: 05 oktober 2010, 22:00:52 »