Vegatopia Forum

Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #120 Gepost op: 11 augustus 2009, 18:39:27 »
Ik gebruik op  het moment steeds m'n keukenmachine, daar pers ik eerst sinaasappels mee uit (met een soort opzetstuk) en dan ander fruit erbij, bessen, aarbeien, frambozen, bramen etc en met het mes even laten draaien. En de sinaasappelpulp gooi ik er ook weer bij, ik heb steeds pitloze sinaasappels.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #121 Gepost op: 11 augustus 2009, 18:45:24 »
Gebruik m'n sc ook nog maar weinig. Vind zo'n gedoe om elke keer helemaal schoon te maken. Ben je langer mee bezig dan dat je plezier hebt van je drankje.
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #122 Gepost op: 11 augustus 2009, 18:48:00 »
Gebruik m'n sc ook nog maar weinig. Vind zo'n gedoe om elke keer helemaal schoon te maken. Ben je langer mee bezig dan dat je plezier hebt van je drankje.

Meteen, maar dan ook meteen meteen afspoelen met koud water; niks aan het handje.
2 min wachten... dagje aan het schobben.
(En het gaat er in de vaatwasser niet vanaf, heel irritant).

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #123 Gepost op: 11 augustus 2009, 19:11:01 »
Thanx voor de tip!
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Schanulleke

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #124 Gepost op: 11 augustus 2009, 20:02:55 »
Ik gebruik mijn sc nog maar zelden, maar ik hield zelf altijd aan dat als de schil eetbaar was, het zo in de centrifuge kon en als de schil niet eetbaar was, ik het fruit eerst moet schillen.

Onbewust denk ik dat ik dezelfde beredenering aanhoudt.
Voelt gewoon logisch.

Is ook logisch. Ik zou precies hetzelfde gedaan hebben, ware het niet dat ik een dvd van The Juice Master bij mijn sc heb gekregen. Daarin worden diverse soorten groente en fruit in een sc gedemonstreerd. O.a. ananas-met-schil, kiwi-met-schil, citroen-met-schil... Vind ik zelf wel handig, want het bespaart me weer een handeling (het pellen/schillen).

Ik ga voor de vezeltjes!

Goed zo! Heel gezond! :thumbsup:

Gebruik m'n sc ook nog maar weinig. Vind zo'n gedoe om elke keer helemaal schoon te maken. Ben je langer mee bezig dan dat je plezier hebt van je drankje.

Meteen, maar dan ook meteen meteen afspoelen met koud water; niks aan het handje.
2 min wachten... dagje aan het schobben.
(En het gaat er in de vaatwasser niet vanaf, heel irritant).

Als ik echt geen tijd heb om af te wassen dan leg ik de vieze onderdelen wel eens in een afwasteil vol water. Wel ervoor zorgen dat de onderdelen helemaal onder water liggen om opdrogen te voorkomen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #125 Gepost op: 11 augustus 2009, 21:21:02 »
Als ik echt geen tijd heb om af te wassen dan leg ik de vieze onderdelen wel eens in een afwasteil vol water. Wel ervoor zorgen dat de onderdelen helemaal onder water liggen om opdrogen te voorkomen.
Da's de tweede, zeer goede optie. Als het maar niet in kan drogen.
Daarom is een vaatwasser zo dramatisch, eerst wassen (lukt niet) en dan de handel nog even flink extra indrogen.

Schanulleke

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #126 Gepost op: 11 augustus 2009, 22:26:39 »
Als het maar niet in kan drogen. Daarom is een vaatwasser zo dramatisch, eerst wassen (lukt niet) en dan de handel nog even flink extra indrogen.

 :frusty: Ik ben sowieso al niet zo'n liefhebber van afwasmachines. Water- en energieslurpende apparaten...

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #127 Gepost op: 11 augustus 2009, 22:38:12 »
Als het niet in de vaatwasser kan, dan wil ik het niet in huis.
Behalve de SC dan. Mits goed afgesteld en volgestouwd schijnt het zelfs energie zuiniger te zijn.
Maar ik ben vooral erg lui en heb een afwas trauma door ruzies met broer vroeger.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #128 Gepost op: 11 augustus 2009, 22:54:17 »
Als het maar niet in kan drogen. Daarom is een vaatwasser zo dramatisch, eerst wassen (lukt niet) en dan de handel nog even flink extra indrogen.

 :frusty: Ik ben sowieso al niet zo'n liefhebber van afwasmachines. Water- en energieslurpende apparaten...

als je hem goed vult en niet de goedkoopste troepversie in huis gehaald hebt is een vaatwasser in veel gevallen beter voor t milieu dan op de hand afwassen  :-\
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #129 Gepost op: 17 augustus 2009, 00:00:58 »
als je hem goed vult en niet de goedkoopste troepversie in huis gehaald hebt is een vaatwasser in veel gevallen beter voor t milieu dan op de hand afwassen  :-\

Dat hangt er natuurlijk ook van af hoe je met de hand afwast.  Maar gemiddeld genomen heb je wel gelijk wat waterverbruik en warmwaterverbruik betreft.  Al wordt het water in een vaatwasser meestal met elektriciteit opgewarmd en het water in veel huishoudens met gas.  En dat tweede is toch wel beter.  Als je water verwarmt met gas (al dan niet in combinatie met een zonneboiler) en je kan je vaatwasser daar op aansluiten is het nog beter.

Daarnaast - en dat is nog wel een nadeel - zijn de producten die in de vaatwasser gebruikt worden veel agressiever (en milieu-onvriendelijker) dan de producten gebruikt om met de hand af te wassen.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #130 Gepost op: 18 augustus 2009, 11:51:55 »
Heb -heel dapper- voor het eerst fruit en groente gecombineerd in mijn ontbijt smoothie.
Heb een wortel, braam, banaan, kokos en yoghurtsmoothie gemaakt.
Errug lekker.

Schanulleke

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #131 Gepost op: 18 augustus 2009, 12:57:48 »
Heel dapper van je! ;)

Maarreh.... 1 braam? Is dat niet wat karig? ???

Aiko

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #132 Gepost op: 18 augustus 2009, 13:00:42 »
Durf te leven, Lelle, volgende keer twéé bramen...!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #133 Gepost op: 18 augustus 2009, 17:13:25 »
Ik zal duidelijker zijn. Er ging een bakje bramen in. 125 gram voor wie het weten wil.
Ook 2 bananen en 1 peen (proberen he), en een scheutje yoghurt en ook een scheutje kokosspul, sorrie het het niet afgemeten.  ;)
Heb niks van de wortel geproefd, maar het was een lekker brunch mixje.


Veerle

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #134 Gepost op: 19 november 2009, 18:39:42 »
Hoi!

Vanaf volgende week wil ik gezonder gaan leven. Ik wil het menu en de leefstijl uit het boek 'het lichaam is perfect' gaan volgen.
Dit houdt in dat ik 's ochtends smoothies ga maken met fruit.
Aangezien mijn huisgenoten (ik woon op kamers) niet willen dat ik 's ochtends vroeg de lawaaierige blender aanzet, vroeg ik mij af of het ook mogelijk is, om 's avonds voor het slapengaan de smoothie al klaar te maken en deze de ochtend erna op te drinken? Blijft de voedingswaarde dan nog goed?

Liefs
« Laatst bewerkt op: 19 november 2009, 18:44:03 door Veerle »

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #135 Gepost op: 19 november 2009, 18:41:31 »
Dat gaat zeker achteruit, een half uur na het malen/blenderen/persen al.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Veerle

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #136 Gepost op: 19 november 2009, 18:44:42 »
Hmmm balen!
Ik wil graag smoothies gaan maken. Hoe lang moet je trouwens blenden?

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #137 Gepost op: 19 november 2009, 18:46:21 »
Totdat het snot is  :)
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Veerle

Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #138 Gepost op: 19 november 2009, 18:51:38 »
Totdat het snot is  :)

uitgerekend in minuten is dat ongeveer? (dan kan ik namelijk met een concrete tijdsperiode aanzetten bij mijn huisgenoten)

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Limonades, smoothies, sappen en andere zomerse dranken
« Reactie #139 Gepost op: 19 november 2009, 20:24:13 »
Volgens mij zit je binnen de twee minuten altijd al goed hoor, drink altijd alles met een rietje en kan zelf ook niet tegen die herrie, dus heb m nooit erg lang aanstaan. Maar hangt er wel vanaf wat je er allemaal doorheen gaat gooien.
Dappere poging trouwens, als student op kamers gezonder willen gaan leven.
Hoe bbevalt het boek verder, staan er nog leuke tips in die wij ook moeten weten?