Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vegetarisch om eetstoornis te maskeren

<< < (4/7) > >>

Poek:

--- Citaat van: Draakje op 27 juni 2006, 13:39:09 ---Ik heb nog nooit iets gelezen over eetstoornis als anorexia door een virus oid. Jij wel?

--- Einde van citaat ---

Ik eigenlijk ook niet. Wel van genetische en biologische oorzaken, hoewel de invloed van 'nurture' toch groter lijkt te zijn dan van 'nature'.

Draek:
Genetische aanleg kan ik me wel indenken dat het van invloed kan zijn. Maar denk toch nog dat maatschappelijke invloeden de grootste oorzaak zijn.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Poek op 27 juni 2006, 13:50:06 ---
--- Citaat van: Draakje op 27 juni 2006, 13:39:09 ---Ik heb nog nooit iets gelezen over eetstoornis als anorexia door een virus oid. Jij wel?

--- Einde van citaat ---

Ik eigenlijk ook niet.
--- Einde van citaat ---

Ik kan het nu niet zo 1 2 3 vinden, maar er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat een virusinfectie schade kan opleveren aan gedeeltes in de hersenen en zo mede een rol kan spelen in het krijgen van anorexia nervosa.

B@ñ@ñenschuimpje:

--- Citaat van: Draakje op 27 juni 2006, 13:39:09 ---Het is heel makkelijk om te zeggen dat iemand zich maar moet inlezen.
--- Einde van citaat ---

Net als vage suggesties te berde brengen en, bij de vraag dat nader te specificeren, te verwijzen naar Google (zonder zelfs een idee te geven waar het je eigenlijk om gaat c.q. waar men naar moet zoeken).
Is dat artikel al eens af?

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Draakje op 27 juni 2006, 13:39:09 --- Het is heel makkelijk om te zeggen dat iemand zich maar moet inlezen.

--- Einde van citaat ---

Nee, dat moet je gewoon eerst doen voordat je gaat roepen dat het allemaal de schuld van de maatschappij is. Op iedere fatsoelijke site kan je lezen dat bij anorexia er meerdere factoren meespelen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie