Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Acné-huidproblemen
Laurita_27:
Ondertussen geweest:
Na het noteren van wat ik allemaal op mijn velletje smeer heeft de huidtherapeute mijn huid bekeken. Haar conclusie was dat mijn huid op bepaalde plekken (wangen en kin) teveel talg aanmaakt. Omdat mijn huid vrij dik is kan dit talg niet goed afgevoerd worden en ontstaan er ontstekingen. Zij dacht dat een reiniger en een creme die op een zure basis goed voor mijn huid zouden kunnen werken. Ook eens in de 4 weken bij haar de poriën goed laten schoonmaken kan helpen. Daarbij zouden we in het najaar met diepreinigende (chemische) peelings kunnen gaan werken. Hierdoor wordt mijn huid dunner en kan de talg makkelijker afgevoerd worden. Dit mag niet in de zomer, maar dat geeft niet. Dan hebben we even de tijd voor het eerste gedeelte. Ze kon natuurlijk niks garanderen, maar gaf me wel goede hoop. Het lijkt ook een hormonale kwestie. Ik wil ook nog een afspraak bij een natuurarts maken, die kan dan kijken of er binnenin mij iets niet helemaal flex is.
Natuurlijk heb ik even gevraagd of de produkten waarmee zij werkt dierproefvrij zijn. Tot haar eigen grote schaamte wist ze dat niet eens. Ze zou het voor me uit gaan zoeken.
Verder: voeding, schone kussenslopen, scrubben ja/nee...ze kon daar niet veel over zeggen. Is allemaal geen bewijs voor.
Ik hou jullie op de hoogte!
fem fatale:
Als het een hormonale kwestie kan een gewone arts dat ook uitzoeken hoor, een keer bloedprikken is dan voldoende.
Laurita_27:
Ja, okay....maar het gaat mij meer om wat er dan aan gedaan gaat worden. Ik heb geen zin om hormonen te moeten gaan slikken/spuiten/smeren ect. En dát zal een reguliere arts waarschijnlijk wel doen.
Ik heb de diane 35 pil al eens gehad, en daar reageerde ik niet zo goed op. Het hielp iig niks. Het mag wel wat...natuurlijker...van mij ;)
eva70:
Hallo allemaal, DIT IS EEN WAARSCHUWING voor iedereen die de Diane 35 pil hier ophemelt. Ik begrijp dat pukkels je leven kunnen beheersen. Lijd er zelf onder maar denk ajb niet dat de pil een goede oplossing is. Ik ben net klaar met revalideren nadat ik op mijn 36e(!) getroffen ben door een beroerte. Vooral diegenen onder jullie die er bij roken wil ik dringend waarschuwen. Het gebeurt altijd bij anderen dacht ik. Nou niet dus. Moest noodgedwongen stoppen met de Diane 35 en zie er uit als een krentenbol maar geloof me; een beroerte is nog beroerder. Ben wel gestopt met roken! Succes allemaal en denk goed na wat je in je lijf stopt!
Anne:
bovenstaande geldt toch voor elke anticonceptiepil?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie