Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (47/104) > >>

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Valse Profeet op 28 juni 2008, 00:01:42 ---Ook fitissen in de eiken die de afscheiding vormen tussen enerzijds de fruitboomgaarden en anderzijds de nieuwbouw. Eigenlijk nog nooit fitissen zo dicht bij woonhuizen gezien. Maar ik herken fitissen pas sinds kort. En het zouden even goed tjiftjaffen kunnen zijn.

--- Einde van citaat ---

Zelf vogelskenners hebben soms discussies of een bepaalde vogel een Fitis of een Tjiftjaf.  Ze zijn uiterlijk dus erg moeilijk uit elkaar te houden en zonder hun gezang te horen kan een niet-kenner zich beter niet wagen aan het identificeren van die beesten.

Zeker gezien de locatie van de waarneming acht ik de kans dat het om Tjiftjaffen gaat erg groot.

Flapke:
Ik zoek een goed boekje om vogels te determineren, ik heb een oud boekje van toen ik bij IVN zat maar regelmatig tref ik vogeltjes aan die er niet in staan.
Wie weet een goed compleet boek?

Call 'em Boer:
Het zal wel verre van compleet zijn, maar vast heel leuk: de vogelgids van Hans Dorresteijn.

Gister weer een fitis dan wel tjiftjaf. Guitig vogeltje. Een beetje parmantig.

In de tuin en op het grind vind ik veel lege slakkenhuizen. Zag laatst ook een lijster ermee in de weer. Snavel in de slak geprikt en dan maar slaan tegen die stoeptegel net zolang dat ie barst, die beste slakkenmans.

Ja moedertje natuur is een wrede tante.

Call 'em Boer:
Tijdens wandeling in de regen een groene specht die met een boog om mij heen vloog.

Monique:
Hier een gaai op de voedertafel, en net in de schemer vloog er een uil over. Ik denk een kerkuil, maar het kon ook een ransuil zijn. Ging ff te snel, en toen ik de bossages probeerde te benaderen waar ie in zat, vloog ie er aan de andere kant weer uit.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie