Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (67/104) > >>

Eva:
Indrukwekkende lijst, ligfietsertje! Ik zag gisteren bij mijn ouders in de tuin ook een appelvink en dat vond ik toch wel heel bijzonder. Wat een joekel van een vink! Maar bescheiden in zijn gedrag; beetje verwrongen zelfbeeld, lijkt het wel... Heel anders dan een groenling, die gewoon bovenop een koolmees ging zitten om voor de opening van de voedersilo te komen. Dat vond die koolmees niet leuk.

Lovelocker:
De koperwiek strijkt hier jaarlijks neer in grote aantallen dichtbij mijn huisje en de staartmeesjes heb ik in de winter bijna dagelijks in de tuin :P A.s. weekeinde nationale vogeltelling en dan zul je zien: 3 koolmezen en 2 merels, zoiets was het vorig jaar. Het lijkt op obstructie. ::)

bambi:
Wij hebben ook vaak een familie staartmeesjes.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Lovelocker op 15 januari 2009, 10:12:47 ---De koperwiek strijkt hier jaarlijks neer in grote aantallen dichtbij mijn huisje en de staartmeesjes heb ik in de winter bijna dagelijks in de tuin :P

--- Einde van citaat ---

Ja hoor, maak mij maar jaloers met het feit dat jij wel een tuin hebt en ik niet :hammer: (Heel frustrerend, vooral het feit dat ik geen tuin heb, niet zozeer het feit dat jij er wel een hebt.) 

Lovelocker:
Matkoppen in de grote meidoorn, linksachter mijn tuintje.

Volgende week 24,25 januari: nationale tuinvogeltelling (wintertelling): http://tuinvogeltelling.nl/uitleg.php

Collega liet mij gisteren een dode vogel zien en vroeg wat het was. Een houtsnip, wat een mooi beestje en wat zonde :( Je weet wel, stond vroeger op het briefje van honderd gulden. Ook nog steeds trouwens doodzonde dat men die mooie Nldse ontwerpen niet gekozen heeft voor de Euro. Beeldschoon waren ze  :( De Euro was waarschijnlijk wel een zeer goede zaak, maar het geld oogt nietserig. Niks aan.
Afgezien van het treurigstemmende ontwerp van de Eurobiljetten, heb ik altijd een praktisch probleem met de munten van 10, 20 en 50 cent. Het is altijd een heel gezoek. Lijkt m.i. veel te veel op elkaar. Die van 20 gewoon innemen, lijkt mij al een verbetering.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie