Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (68/104) > >>

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Lovelocker op 18 januari 2009, 10:31:52 ---

Volgende week 24,25 januari: nationale tuinvogeltelling (wintertelling): http://tuinvogeltelling.nl/uitleg.php

--- Einde van citaat ---

Maar zij smokkelen door het voer net voor het grote serre-raam te hangen. Dat is wel heel makkelijk tellen, al die dode en verdwaasde vogels :P.

Call 'em Boer:
Op de Linge zaten tijdens de vorstperiode behalve de gewoonlijke wilde eenden ook kuif- en tafeleenden, maar ook: een paar erg kleine eendjes die ik eerst voor late jonkies van wilde eenden hield totdat gister de benzinepomptankhouder hier op het dorp zei dat dat onwaarschijnlijk was omdat ze maar kopje onder bleven gaan en dat is waar, dat heb ik ook gezien: ze bleven maar onderduiken. Iemand een idee wat voor watervogel dat is geweest. Ziet er uit als een jonge wilde eend. Geen meerkoet, geen waterhoen. Soortenbank en vogelvisie brengen geen soelaas.

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Call 'em Boer op 18 januari 2009, 13:25:11 ---Op de Linge zaten tijdens de vorstperiode behalve de gewoonlijke wilde eenden ook kuif- en tafeleenden, maar ook: een paar erg kleine eendjes die ik eerst voor late jonkies van wilde eenden hield totdat gister de benzinepomptankhouder hier op het dorp zei dat dat onwaarschijnlijk was omdat ze maar kopje onder bleven gaan en dat is waar, dat heb ik ook gezien: ze bleven maar onderduiken. Iemand een idee wat voor watervogel dat is geweest. Ziet er uit als een jonge wilde eend. Geen meerkoet, geen waterhoen. Soortenbank en vogelvisie brengen geen soelaas.

--- Einde van citaat ---

Bleven ze met hun poep boven het water steken of doken ze volledig?

In het eerste geval denk ik aan vrouwtje krakeend.  In het tweede geval sluit ik dodaars niet uit (maar dat zijn geen eenden).

Monique:

--- Citaat van: Ligfietsertje op 18 januari 2009, 20:20:50 ---

In het eerste geval denk ik aan vrouwtje krakeend.  In het tweede geval sluit ik dodaars niet uit (maar dat zijn geen eenden).

--- Einde van citaat ---

Zijn dodaars niet juist groter?

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Monique op 18 januari 2009, 20:55:33 ---
--- Citaat van: Ligfietsertje op 18 januari 2009, 20:20:50 ---

--- Einde van citaat ---

Zijn dodaars niet juist groter?

--- Einde van citaat ---

Nee hoor, de dodaars is de kleinste in BelgiĆ« en Nederland voorkomende futensoort met (volgens mijn bronnen) een grote van 25-29 cm.  Een volwassen wilde eend is 50-65 cm, een krakeend 46-56 cm.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie