Vegatopia Forum

Veganaise/ Tofunaise

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #60 Gepost op: 24 april 2014, 22:01:22 »
Remia heeft er trouwens een vegan mayo in hun assortiment. Hoop dat die lekker is! http://www.remia.nl/producten/mayonaise/104/

Die was altijd wel lekker ja. Er is ook een eivrije bio mayo bij Jumbo te koop die ook lekker is (weet niet hoe het zit met Enummers).
,,,,فلافل

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #61 Gepost op: 25 april 2014, 07:28:47 »
Ja bij Jumbo heb je inderdaad ei-vrije mayo van Smaakt en soms ook Machandel. Allebei vegan en erg lekker, maar duur voor zo'n klein potje.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #62 Gepost op: 25 april 2014, 09:12:41 »
Hmm, interessant. Marqt verkoopt Smaakt sandwichspreads, dus die mayo hebben ze er dan misschien ook wel.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #63 Gepost op: 25 april 2014, 19:56:13 »
Hmm, interessant. Marqt verkoopt Smaakt sandwichspreads, dus die mayo hebben ze er dan misschien ook wel.

Anders JUMBO Westerstraat. Smaakt inderdaad, die bedoelde ik, was geloof ik een keer een tip van Miranda.
,,,,فلافل

Offline eno2

  • ****
  • 758
  • Geslacht: Man
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #64 Gepost op: 26 april 2014, 13:45:08 »
Een schandaal dat die veganaises drie tot vier keer de prijs moeten kosten van  gewone mayo. Alleen maar omdat er GEEN ei in zit. Je zou denken dat het juist goedkoper moest wezen...
Eet wat best is voor de planeet.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #65 Gepost op: 06 mei 2014, 12:16:15 »
Ja bij Jumbo heb je inderdaad ei-vrije mayo van Smaakt en soms ook Machandel. Allebei vegan en erg lekker, maar duur voor zo'n klein potje.

Oh brrr, die vind ik echt heel erg vies, qua uiterlijk en qua smaak. Lijkt wat mij betreft ook echt niet op mayo.
Ik maak nu eigenlijk altijd zelf mijn mayo maar ben erg benieuwd naar die van Remia.
@Calimero: ik geloof dat ze die Bruno Fisscher nog wel bij de biomarkt hebben. Ik ga er morgen waarschijnlijk naar toe, dan kijk ik wel even.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #66 Gepost op: 06 mei 2014, 19:01:18 »
Ja bij Jumbo heb je inderdaad ei-vrije mayo van Smaakt en soms ook Machandel. Allebei vegan en erg lekker, maar duur voor zo'n klein potje.

Oh brrr, die vind ik echt heel erg vies, qua uiterlijk en qua smaak. Lijkt wat mij betreft ook echt niet op mayo.
Ik maak nu eigenlijk altijd zelf mijn mayo maar ben erg benieuwd naar die van Remia

 :confused: hij is onwijs mayoig. Hollandse, beetje zoete mayo. Was er iets mis met jouw of mijn verpakking dat die van jou niet/mij wel lekker was? Of ben je op zoek naar meer zurige, Belgische mayo? Dat is deze idd niet. Die van Remia is ook zoetig, maar let op dat er 2 Mayolijnen zijn: één wel en ander niet plantaardig! De pot van 550 ml is niet plantaardig en die van 450 wel. Ik vrees dat die van 550 ml juist makkelijker te krijgen is  :(

Edit: Oh wacht, of bedoel je niet de mayo van Smaakt maar van Machandel? Die ken ik niet.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #67 Gepost op: 07 mei 2014, 00:14:37 »
Die van smaakt en machandel zijn hetzelfde  :). Vind je hem echt mayoig? Ik houd inderdaad wel meer van zurige mayonaise maar kan zoete ook best ok vinden, maar deze vond ik echt heel vies, en ik heb meerdere potjes geprobeerd.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #68 Gepost op: 08 mei 2014, 20:40:19 »
Die van smaakt en machandel zijn hetzelfde  :). Vind je hem echt mayoig? Ik houd inderdaad wel meer van zurige mayonaise maar kan zoete ook best ok vinden, maar deze vond ik echt heel vies, en ik heb meerdere potjes geprobeerd.

Jammer! Hopelijk kun je die v Remia vinden dan en vind je die lekkerder, is idd ook zoetig, maar wie weet  :)
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #69 Gepost op: 08 mei 2014, 21:46:43 »
Ja bij Jumbo heb je inderdaad ei-vrije mayo van Smaakt en soms ook Machandel. Allebei vegan en erg lekker, maar duur voor zo'n klein potje.

Oh brrr, die vind ik echt heel erg vies, qua uiterlijk en qua smaak. Lijkt wat mij betreft ook echt niet op mayo.
Ik maak nu eigenlijk altijd zelf mijn mayo maar ben erg benieuwd naar die van Remia.
@Calimero: ik geloof dat ze die Bruno Fisscher nog wel bij de biomarkt hebben. Ik ga er morgen waarschijnlijk naar toe, dan kijk ik wel even.

Ben je er nog geweest? Ik heb BF mayo zelf juist al best een tijd niet meer bij de Biomarkt gezien, langer bleef het nog verkrijgbaar bij Marqt, maar daar sinds een paar weken dus ook niet meer.

Overigens vind ik de sandwichspread van Smaakt niet echt een succes. Hun mayo heb ik nog niet geproefd. Ik weet nog niet of ik durf, zeker na jouw enthousiast gruwelende reactie hierboven. :-X

Ik wil vega bananenschuimpjes.

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #70 Gepost op: 09 mei 2014, 09:08:47 »
Zo te zien is Bruno Fisscher overgegaan naar een ander merk http://www.eden.de/eden/produkte/Schnelle_Helfer/Mayonnaise/Salat-Mayonnaise.php

Misschien zijn de winkels hier een beetje eenkennig?
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #71 Gepost op: 09 mei 2014, 09:23:08 »
Zo te zien is Bruno Fisscher overgegaan naar een ander merk http://www.eden.de/eden/produkte/Schnelle_Helfer/Mayonnaise/Salat-Mayonnaise.php

Ah, dat verklaart e.e.a. Ik heb Vegabond Amsterdam net op Twitter eens gevraagd of ze deze hebben.
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #72 Gepost op: 09 mei 2014, 11:09:29 »
Zo te zien is Bruno Fisscher overgegaan naar een ander merk http://www.eden.de/eden/produkte/Schnelle_Helfer/Mayonnaise/Salat-Mayonnaise.php

Misschien zijn de winkels hier een beetje eenkennig?

Ha, wat goed gevonden van jou, Cornelie!
Ik zie dat hetzelfde inderdaad opgaat voor de champignonspread. :D
Bij de Biomarkt hadden ze wel altijd die sandwichspread van Eden, dus wie weet dat ze deze dingen daar nu ook wel (weer) gaan inkopen. :)
(Hmm, de sandwichspread zelf kan ik niet meer vinden, maar die zal ik ook minder missen dan anders de Bruno Fischers.)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #73 Gepost op: 09 mei 2014, 11:34:32 »
Vegabond zegt
Citaat
Nee, die mayo hebben wij niet. We hebben wel ei-vrije mayo in verschillende smaken van het merk Plamil, en van het merk Infinity.
,,,,فلافل

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #74 Gepost op: 10 mei 2014, 09:34:50 »
Ha, wat goed gevonden van jou, Cornelie!
Credits voor de speurneus van Dani op het NVV forum ;D
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #75 Gepost op: 10 mei 2014, 16:43:15 »
Remia heeft er trouwens een vegan mayo in hun assortiment. Hoop dat die lekker is! http://www.remia.nl/producten/mayonaise/104/
Wij hebben deze gekocht en gegeten met opgebakken aardappelen. Lekker vettig! Eerder hadden we een nep-mayo (merk weet ik niet meer, want de pot zit nu in de glasbak) van de natuurwinkel hier, maar die vond ik een beetje saai smaken.
IK vind dit dus een fijn product; weer iets waar ik niet veel langer over hoef na te denken over welke ik kies. :)
Groetjes, Antje

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #76 Gepost op: 11 mei 2014, 13:20:53 »
Voor de Amsterdammers: de vegan Remia is in elk geval te krijgen bij C1000 Oostelijke Handelskade.
,,,,فلافل

Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #77 Gepost op: 11 mei 2014, 15:59:38 »
Ik ben de veganaise van Remia al tegengekomen bij AH en Dirk in Zaandam. Misschien dat niet ieder filiaal het heeft, maar het is niet al te moeilijk te vinden blijkbaar.
Kom eens kijken op Vegetus.nl

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #78 Gepost op: 11 mei 2014, 16:51:37 »
Ik wist niet eens dat Remia, een vegan variant had. Ik had niet van hun verwacht.
Voor €1,25 bij AH, volgens website

www.remia.nl/producten/mayonaise/104/
www.ah.nl/appie/zoeken?rq=Remia+Mayolijn

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Veganaise/ Tofunaise
« Reactie #79 Gepost op: 11 mei 2014, 17:06:06 »
Ja maar let dus op, Remia heeft 2 Mayolijn versies, bij die link naar AH is het alleen die 1e, niet die andere 2.
Maar goed op de verpakking van de goede staat duidelijk achterop plantaardig en op die 'verkeerde' Mayolijns niet. Die andere mayolijns zijn overigens wél vegetarisch.
,,,,فلافل