Vegatopia Forum

Dingen die toch niet vegetarisch zijn

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dee

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #60 Gepost op: 23 juni 2006, 11:31:59 »
Maargoed, het vingertje wijzen en de "holier-than-thou" attitude ben ik ondertussen wel gewend. Het lijkt soms een beetje bij de gemiddelde vegetarier te horen.
Inderdaad.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #61 Gepost op: 23 juni 2006, 11:39:08 »
Er zullen wel meer mensen zijn die regelmatig eten moeten weggooien, omdat het over tijd is, bv.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #62 Gepost op: 23 juni 2006, 12:09:28 »
dat is ook zonde, maar geen excuus....
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Anticarne

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #63 Gepost op: 23 juni 2006, 14:37:08 »
Oh ik vind dat hier wel meevallen.

Nou 5 mensen in deze thread die het nodig vinden om compleet off-topic te gaan en me te wijzen op "verspilling van eten"...  ::)

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #64 Gepost op: 23 juni 2006, 19:14:51 »
Ik ben idd sentimenteel en vegetarier.  ;D
Ze waren ook nog dicht tegen de THT aan (nog 20 repen / week houdbaar).

geef het dan aan de voedselbank bijvoorbeeld! Je gooit toch geen  eten weg.... ???

Die accepteert geen eten dat bijna over de datum is (die in Amsterdam tenminste).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Anticarne

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #65 Gepost op: 23 juni 2006, 19:36:21 »
Er over nadenkende.... ik zal eens wat vaker stil staan bij het weggooien van voedsel dat nog "Goed" is en nadenken over alternatieven.

Sorry, nu weer on topic!

Bamiblokken van "Oers". Op de ingred. declaratie staat NERGENS vlees of vlees-vervanger of wat dan ook (hey eindelijk een bamiblok zonder gelatine) maar toen ik er eentje in mijn mond had bleken er bruine, harde stukjes in te zitten die naar vlees smaakten, roken, voelden en ook tussen mijn vingers uit elkaar vielen als vlees.

Walgelijk, vermijden dus!

Gwennepen

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #66 Gepost op: 23 juni 2006, 22:12:03 »
Oh ik vind dat hier wel meevallen.

Nou 5 mensen in deze thread die het nodig vinden om compleet off-topic te gaan en me te wijzen op "verspilling van eten"...  ::)


Ik denk niet dat een hekel aan verspilling iets specifieks voor vegetariers is.Ik wilde alleen maar zeggen dat ik niet het gevoel heb dat er hier veel mensen zijn die zich beter voelen dan de anderen,en dat iedereen het vegetarisme en veganisme op zijn/haar eigen manier kan beleven zonder dat je belerend afgesnauwd wordt. :)

Aiko

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #67 Gepost op: 24 juni 2006, 11:48:39 »
en dat iedereen het vegetarisme en veganisme op zijn/haar eigen manier kan beleven zonder dat je belerend afgesnauwd wordt. :)

Dat is de theorie. De praktijk hier, soms echter...

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #68 Gepost op: 24 juni 2006, 11:58:21 »
... houdt in dat sommige mensen die hun vegetarisme op zo'n manier beleven dat ze anderen belerend afsnauwen op hun beurt belerend afgesnauwd worden?

 ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #69 Gepost op: 24 juni 2006, 19:07:13 »
Bamiblokken van "Oers". Op de ingred. declaratie staat NERGENS vlees of vlees-vervanger of wat dan ook (hey eindelijk een bamiblok zonder gelatine) maar toen ik er eentje in mijn mond had bleken er bruine, harde stukjes in te zitten die naar vlees smaakten, roken, voelden en ook tussen mijn vingers uit elkaar vielen als vlees.

Dat je eten weggooit, okee. Maar je eet bamiblokken? Getverdemme! ;)
Die stukjes kunnen best wel iets niet-vlezigs zijn, er zitten ook vlezige stukjes in de kroketten en bitterballen van GoodBite en da's echt geen vlees.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Toni

Re:Dingen die niet vegetarisch zijn.
« Reactie #70 Gepost op: 24 juni 2006, 20:51:59 »
Bamiblokken van "Oers". Op de ingred. declaratie staat NERGENS vlees of vlees-vervanger of wat dan ook (hey eindelijk een bamiblok zonder gelatine) maar toen ik er eentje in mijn mond had bleken er bruine, harde stukjes in te zitten die naar vlees smaakten, roken, voelden en ook tussen mijn vingers uit elkaar vielen als vlees.

Dat je eten weggooit, okee. Maar je eet bamiblokken? Getverdemme! ;)
Die stukjes kunnen best wel iets niet-vlezigs zijn, er zitten ook vlezige stukjes in de kroketten en bitterballen van GoodBite en da's echt geen vlees.

Helemaal mee eens, het kunnen toch ook soja brokjes of
zo zijn. Omgekeerd gebeurd ook. Vleeskroketten worden
ook aangevuld met Soja. ;D

Lelle

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #71 Gepost op: 05 augustus 2006, 22:57:16 »
Nog even over die dingen die toch-niet-vegetarisch zijn;
Ook in de zelf gemaakte knoflooksaus -jawel die lekkere!- van veel supermarkten (appie en Vomar in ieder geval), zit worchestiresaus, en dus ook ... vis.
Waar dat nou voor nodig is?  ???

Veppie

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #72 Gepost op: 06 augustus 2006, 22:16:36 »
Ook veel van de boemboes (schrijf je dat zo??) van conimex bevatten vaak trassie. Wel vaag, want oorspronkelijk zijn boemboes (nogmaals ????) kruidenmengsels (met specerijen) En sinds wanneer zijn garnalen een kruid?

Overigens, zo'n beetje alles dat je bij de chinees besteld zoals vegetarische Fu Yung Hai (nogmaals, schrijf je dat zo???) bevat vaak garnalen.

Nu over het weggooien van eten; helemaal zielig als je t weggooit als t overtijd is, dan is t nog zwanger ook! :bonk:

jamjam

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #73 Gepost op: 07 augustus 2006, 20:40:21 »
euh....de salades van johma(geloof ik) staat tegenwoordig ook bij dat  het in een fabriek word gemaakt, waar ook vis en schaaldieren worden verwerkt....lege toastjes dussss :(

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #74 Gepost op: 07 augustus 2006, 20:52:32 »
euh....de salades van johma(geloof ik) staat tegenwoordig ook bij dat  het in een fabriek word gemaakt, waar ook vis en schaaldieren worden verwerkt....lege toastjes dussss :(
Je wil ook helemaal niks van Johma consumeren, als ik de verhalen begrijp. Maar ja, wat wil je ook als het wordt ingepakt door oproep/uitzendkrachten.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #75 Gepost op: 07 augustus 2006, 20:54:19 »
Ook veel van de boemboes (schrijf je dat zo??) van conimex bevatten vaak trassie. Wel vaag, want oorspronkelijk zijn boemboes (nogmaals ????) kruidenmengsels (met specerijen) En sinds wanneer zijn garnalen een kruid?
En sinds wanneer moet een exotisch culinair iets aan de omschrijving voldoen die er in het westen voor bedacht is?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

jamjam

Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #76 Gepost op: 07 augustus 2006, 20:56:33 »
Maar zouden de andere salademakers dat dan niet in dezelfde (soort) fabriek maken? AH heeft deze melding niet op de salade gezet, maar koop het niet.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #77 Gepost op: 07 augustus 2006, 21:07:34 »
AH heeft deze melding niet op de salade gezet, maar koop het niet.
Gaat dat niet ietsje ver? Volgens mij is het gewoon hetzelfde als de melding dat een chocoladereep in een fabriek is gemaakt waar ook noten worden verwerkt -- een waarschuwing dus voor mensen die allergisch zijn dat er niet gegarandeerd kan worden dat het product helemaal vrij is van sporen noten. Een pindaalergie, bijvoorbeeld, schijnt al zo erg te kunnen zijn dat als je een boterhammetje smeert op een plank waar ooit pindakaas op is verwerkt het een aanval kan veroorzaken.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.158
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #78 Gepost op: 07 augustus 2006, 21:15:56 »
Maar zouden de andere salademakers dat dan niet in dezelfde (soort) fabriek maken? AH heeft deze melding niet op de salade gezet, maar koop het niet.
Die melding is verplicht als er ook maar enige kans is op besmetting. Als die er dus niet op staat, is er geen besmetting mogelijk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dingen die toch niet vegetarisch zijn
« Reactie #79 Gepost op: 07 augustus 2006, 21:37:18 »
AH heeft deze melding niet op de salade gezet, maar koop het niet.
Gaat dat niet ietsje ver? Volgens mij is het gewoon hetzelfde als de melding dat een chocoladereep in een fabriek is gemaakt waar ook noten worden verwerkt -- een waarschuwing dus voor mensen die allergisch zijn dat er niet gegarandeerd kan worden dat het product helemaal vrij is van sporen noten. Een pindaalergie, bijvoorbeeld, schijnt al zo erg te kunnen zijn dat als je een boterhammetje smeert op een plank waar ooit pindakaas op is verwerkt het een aanval kan veroorzaken.

precies, garnalenallergie kan ook tot ademnood leiden. Als men nooit iets wil eten wat náást een garnaal heeft gelegen, dan wordt het of een privemoestuin of een hongerdood.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken