Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Bewustzijn, mijn verhaal
Draek:
--- Citaat van: lijntje op 15 januari 2010, 00:01:14 ---En dat ik t liefst vegan zou zijn betekend niet dat ik ook in een sociaal isolement wil raken...
--- Einde van citaat ---
Het liefst zou je het wel zijn, dat vind ik op zich al ergens een goed doel voor ogen.
--- Citaat ---hier in roosendaal krijg je toch meestal gewoon een pastaatje met bergen kaas als je iets vega's wilt eten.
--- Einde van citaat ---
Dat is een beetje gekomen door al die vegetariers die zoveel kaas eten, dat ze gemiddeld meer eten dan een vleeseter zou doen. Dan gooien al die restaurants ook maar kaas overal bij als iets vegetarisch is.
--- Citaat ---daarnaast zijn vegan koekjes enzo stervensduur en dat gaat bruintje niet trekken...
--- Einde van citaat ---
Het is wel jammer dat ze overal melk of ei in gooien, terwijl dat niet zo nodig is voor koekjes. Wel genoeg lekkere koekjes voor mij te vinden bij supermarkten voor betaalbare prijzen. In natuurwinkel wel meer. Maar die zijn idd wel duurder. Ik hoop dat de oreo's snel ook vegan zijn in europa (net als in de VS). Hoewel.. ergens ook weer niet goed voor me :) Ze hebben wel toegezegd de melk uit de koekjes te halen in europa, maar dat zou nog 1 of 2 jaar duren...
--- Citaat --- Zo zal ik nooit zo melk drinken of ei eten.
--- Einde van citaat ---
Dat is al heel goed natuurlijk. Zouden meer vegetariers moeten doen :)
lieve lijn:
Nou ja dat vind ik ook zo'n punt..
iedereen moet doen wat goed voelt.. (probleem voor mij is dat hoe meer ik weet hoe lastiger ik t vind) ik ben ook helemaal niet van t bekeren van anderen.. juist helemaal niet. leven en laten leven is mijn motto.. wat niet betekend dat als mensen dingen gaan vragen over waarom ik ze niet/wel eet ik het niet kan nalaten de smerige details te vertellen ;)
maareh als je een lijstje met vegan koekjes uit de supermarkt hebt (makkelijk kan maken) graag.. dan heb ik een idee waar ik naar moet kijken.. wordt nu vooral wanhopig als ik voor t koek/snoepvak sta in de supermarkt...
Eefje1976:
Dat heb ik nu met snoep.. Alle ingrediënten door lezen.. Ik haal nu echt standaard dingen, maar ik mis bepaalde soorten wel, hoor.
Ik ben trouwens, om weer on-topic te geraken, vegetariër. Sinds een jaar. Ik ben hier nog mee bezig om het te optimaliseren. Begon met minderen toen stoppen met vlees/vis, later ook gelatine, nu kijk ik naar stremsel (al is dat erg duur) en naar zuivel in het algemeen.
Consuminderen en meer bio. Ook probeer ik leer te schrappen (zegt ze al zittend op de leren bank, wel bijna 8 jaar oud, hoor!!)
Ik probeer milieuvriendelijker te gaan leven zonder al te veel kwaliteit in te leveren, dat kost ff tijd, zeker als je met 4 vl33seteres woont!! (die overigens al flexetarier zijn geworden inmiddels!!)
Ik heb niet het streven om veganist te worden, maar je weet nooit, een goed jaar geleden had ik niet het streven om vegetariër te worden...
Een eitje (binnenkort van eigen kipjes) en af en toe een bakje yoghurt en wat kaas zal ik wel blijven gebruiken, denk ik.
Draek:
--- Citaat van: lijntje op 15 januari 2010, 00:29:34 ---leven en laten leven is mijn motto..
--- Einde van citaat ---
Dat is wat cru naar de dieren toe als daarmee doelt op vleeseters enzo hun gang laten gaan ;)
Dieren willen nl. ook leven. etc etc. Daarom is actieve educatie m.i. niet zo verkeerd :)
--- Citaat ---maareh als je een lijstje met vegan koekjes uit de supermarkt hebt (makkelijk kan maken) graag.. dan heb ik een idee waar ik naar moet kijken.. wordt nu vooral wanhopig als ik voor t koek/snoepvak sta in de supermarkt...
--- Einde van citaat ---
http://www.plantaardigmaandag.nl/2009/11/06/koekjes/
Daar staan er wat. Bij de AH zouden er ook amandelkoekjes zijn in een rol die ok zijn. Verder heeft Zonnatura ook nog van die chocoladerijstwafels.
Verder zijn veel tarwebiscuitjes goed. En er schijnt ook van een merk bij de Em-Te (supermarkt) een speculaas te vinden te zijn die goed is.
Zoek en gij zult vinden! ;) (het kan ook geen kwaad om supermarkten te mailen enzo)
Draek:
--- Citaat van: Eefje1976 op 15 januari 2010, 00:39:23 ---Dat heb ik nu met snoep.. Alle ingrediënten door lezen.. Ik haal nu echt standaard dingen, maar ik mis bepaalde soorten wel, hoor.
--- Einde van citaat ---
Welke soorten mis je? (ik heb alleen nog geen driedubbelzoute drop gevonden :( die vegan is).
--- Citaat --- en af en toe een bakje yoghurt
--- Einde van citaat ---
Yofu al eens geprobeerd? :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie