Vegatopia Forum

Wat eten we vandaag?

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18240 Gepost op: 13 januari 2020, 14:05:28 »
Chana aloo met daarbij rijst. Portie is voor (ruim) 2 dagen.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Hedwig

  • ****
  • 793
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18241 Gepost op: 13 januari 2020, 16:13:06 »
Zaterdag aten we een driegangenmenu gekookt door Willy; rode paprikaroomsoep met zeekraal, bourguignon van paddestoelen, linzen en wortel, met gebakken aardappels en sperziebonen. Dessert was een raw toetje van pompoen, slagroom, sinaasappel en dadel, erg lekker en fris. Gister aten we couscous en vandaag eet ik hetrestje bourguignon met pastinaakpuree gegratineerd met kaas uit de oven.

 

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18242 Gepost op: 13 januari 2020, 17:43:19 »
Vanavond een uitgebreide salade met romana sla, komkommer, geitenkaas, hazelnoten en peer. Mosterd-honingdressing erover. Erbij aardappeltjes uit de oven met olijfolie, rozemarijn, zeezout en een teentje knoflook.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18243 Gepost op: 13 januari 2020, 20:39:43 »
Een lekker snelle en simpele wok van gnocchi, wortel, paprika, courgette en kidneybonen met Italiaanse kruiden en geraspte kaas.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18244 Gepost op: 13 januari 2020, 23:35:22 »
Vanochtend gefietst in plaats gekookt, dus bij de avonddienst frietjes met een groentenkroket gehad.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18245 Gepost op: 14 januari 2020, 16:57:55 »
Vanavond twee maaltijden tegelijk op het fornuis: een grote pan bolognesesaus op basis van stukjes champignon, die lekker lang mag pruttelen met een goede slok rode wijn. Voor vanavond iets simpelers: pasta pesto met champignons en vegetarische spekjes.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18246 Gepost op: 14 januari 2020, 21:26:40 »
Patat! Kristof eet ze met ketchup, ik met mayonaise. Erbij een fikse coleslaw van spitskool, koolrabi, komkommer, wortel en radijs in yoghurt-knoflookdressing, naar wens te bestrooien met geroosterde zonnebloempitten en/of sesamzaad.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18247 Gepost op: 16 januari 2020, 00:11:17 »
Pizza! De mijne belegd met aubergine, champignon en ui, die van Kristof met paprika en ananas.

De komende weken is Kristof in Hildesheim, hij heeft daar een gastcontract bij het theater en dus repetities. Ik zal dus voornamelijk voor mezelf koken en heb bij wijze van troost alvast allerlei dingen ingeslagen waar hij minder dol op is.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline neleH

  • *****
  • 1.733
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18248 Gepost op: 16 januari 2020, 13:44:52 »
Een restjesmaaltijd, het wordt iets Mexicaans. De ingredienten (oa): gegrillde mas/ kidneybonen/ paprika/ avocado/ kleine gehaktballetjes en wat ik verder nog in de (koel-)kast tegenkom.

Morgen eet ik alleen en dan eet ik ook idd vaak dingen die F niet lekker vindt (eigenlijk alles met paddenstoel). Maar vaak kom ik dan op eclectische dingen en eet ik helemaal niet zo goed (bijvoorbeeld gebakken paddenstoelen met knoflook/ eitje en als toetje een grote bak chips). Ik gedij het beste op koken en eten voor 2 personen. 

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18249 Gepost op: 16 januari 2020, 19:18:09 »
Boerenkoolstamppot met tempehspekjes en een sellerieschnitzeltje (uit het Vegatopia Kookboek).

Ik had goed 200 gram boerenkool gekocht en die in het netje opgehangen ipv in de koelkast gedaan (want in de koelkast worden de vochtige plekken snel lelijk, vies): na twee dagen hangen woog het netje nog maar precies de helft  :o.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18250 Gepost op: 16 januari 2020, 21:17:30 »
Gisteren hutspot met naast wortel en ui ook knolselderij. Erbij een kaasburger.

Vandaag is mijn vriend jarig en had ik een dagje vrij zodat we naar de Kunsthal konden. Hij mocht natuurlijk het restaurant kiezen, en het werd Look. We hadden onze hoofgerechten en toetjes gedeeld: we kregen brood met aïoli, stoofpotje met pompoen, gietenkaas en gepofte knoflook, gevulde broodbol met paddenstoelragout (en knoflook), witte chocolademousse met zwarte knoflook en karamelsaus en zeezout, knoflookroomijs met donkere chocoladetaart. Erg lekker!

Ik denk dat we niet hoeven bang te zijn voor vampieren vanavond  :hypocrite:

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18251 Gepost op: 16 januari 2020, 21:45:30 »
Pompoen met citroen en geitenkaas: er is nu nog ongeveer 6 kilo pompoen te gaan...
Morgen verder met restjes van gister: witte kool, paprika, gember en tempeh.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18252 Gepost op: 16 januari 2020, 23:33:31 »
Gisteravond pie met prei, champignons en blauwe kaas, nog vulling over om morgen nog een lunch pie te maken.

Vanavond bonenschotel met ui, paprika, champignons en vega speckjes. Als toetje beschuitjes hagelslag met thee, na een eenpansgerecht heb ik toch altijd het gevoel dat mijn maaltijd niet compleet was.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline karl

  • *****
  • 6.266
  • Geslacht: Man
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18253 Gepost op: 17 januari 2020, 15:31:09 »
Een frittata met een grote rest spaghetti, eieren, tomaten, misschien wat erwten.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18254 Gepost op: 17 januari 2020, 20:01:42 »
Couscous met aubergine en kikkererwten, met lekker rokerige zwarte kardemom.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18255 Gepost op: 18 januari 2020, 19:26:31 »
Heeft nog niemand gegeten vandaag? Ik at vanavond rösti (uiteraard zelfgemaakt, met naast geraspte aardappel een fijngesnipperd uitje, rozemarijn en een pepertje), gestoomde spruitjes, bloemkool en kikkererwten (gekruid met piment, sumak en snufje zout) en een knoflookyoghurtdip voor de groente. Lekkere combinatie!
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2020, 01:24:38 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18256 Gepost op: 18 januari 2020, 20:23:15 »
Gisteren had mijn vriend bonenprut gemaakt, met o.a broccoli.

Vandaag had ik uit het boek Asma's Indian Kitchen gekookt. Een droge flespompoen currry, eiercurry met veel ui en yoghurt, rijst met gebakken ui en doperwten. Erbij komkommerraïta en mangochutney. Ik heb nog niet zo vaak hieruit gekookt en ze doet het net iets anders dan ik gewend ben. Vooral de rijst was lekker (met ook Indiaase kaneel, kardemon en kruidnagels), eiercurry kan nog wat meer smaak hebben, maar wel een leuk basisrecept. Pompoen was prima maar niet heel bijzonder. Ja, ik ben kritisch over recepten  ;)

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18257 Gepost op: 19 januari 2020, 03:52:51 »
Vandaag voor een feestje bara’s gemaakt, met twee soorten (gekochte) surinaamse sambal erbij. Ernaast dipgroente met beschaafde zelfgemaakte knoflooksaus.   
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.292
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18258 Gepost op: 20 januari 2020, 12:45:37 »
Gisteren had de Vegatopia-redactie een uitje in Den Bosch. Een lekkere Armeense lunch bij Shirak (Armeens broodplankje met dips, drie kleine salades, en een Armeens stoofpotje dat volgens mij als gevulde soep werd gepresenteerd). We vonden de gerechten in het algemeen nogal aan de zoute kant, maar dit kwam volgens onze gastheer door de gebruikte kruiderij. Erbij Armeense kruidenthee. Allemaal erg lekker. En na een uitgebreide stadswandeling hadden we 's avonds wel weer trek in wat borrelhapjes.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Wat eten we vandaag?
« Reactie #18259 Gepost op: 20 januari 2020, 13:07:29 »
Gisteren een ovenschotel met pasta met spinazie en blauwekaassaus. Erbij een salade met sla, komkommer, geraspte wortel, cherry tomaatjes, met een dressing waarin in gepureerde olijven had verwerkt, een soort dunne tapenade, dat was erg lekker en fris.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light