Vegatopia Forum

Hoe lekker eten als vegetarier.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Snuffeltje

  • **
  • 27
  • Geslacht: Man
Hoe lekker eten als vegetarier.
« Gepost op: 25 november 2017, 14:44:19 »
Hallo iedereen.
Sinds ik vegetariër ben geworden heb ik wel eens moeite om lekkere recepten te vinden (liefst met vleesvervangers) en weet ik ook niet zo goed in welke winkels ik überhaupt de beste kwaliteit vleesvervangers kan kopen voor een lekkere maaltijd.
Heeft iemand een idee?

Offline Windigo

  • ****
  • 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lekker eten als vegetarier.
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2017, 16:07:34 »
Zelf vind ik de producten van de Vegetarische slager echt ideaal voor beginnende vegetariers, het lijkt enorm op vleesproduchten qua smaak en textuur en is  vrijwel overal  verkrijgbaar. In ieder geval bij de beter gesorteerde supermarkt en de bio winkels.

Mijn favorieten zijn hun bitterballen, shoarma en petit pate (broodbeleg).

Daarnaast koop ik ook graag Hummus van Maza voor op brood, veel verschillende smaken en niet al te duur. Mijn favoriet is de koriander-limoen variant.

Qua gelatinevrij snoep is goody good stuff erg lekker (die colaflesjes!) of heksenheyl als je van zoute drop houdt. De rest van de mensen hier kan me vast goed aanvullen, dit is waar ik op dit moment aan kan denken.
Nothing tastes like compassion feels

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.521
Re: Hoe lekker eten als vegetarier.
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2017, 16:08:24 »
Hey Snuffetje!

Nou, je bent aan het juiste adres bij Vegatopia  ;D
Op de website zijn heel veel lekkere recepten te vinden, zie http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten.

Wat voor soort recepten ben je naar op zoek? Een beetje makkelijke dingen, gok ik? Met vleesvervangers kan je eigenlijk alles doen wat je met vlees zou doen. Vegagehakt door de pastasaus, vegetarische kipstuckjes door de nasi, burgertje bij de aardappels met groente...

Er is bijvoorbeeld ook een hele draad hier op het forum over vleesvervangers:
http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,11950.0.html
Zelf zijn mijn vriend en ik fan van Vivera, die zijn niet zo duur en in veel winkels te vinden. Wij hebben het sterke vermoeden dat de vleesvervangers van veel huismerken (bv de Lidl en de Aldi) ook bij Vivera vandaag komen.

Met vleesvervangers is niets mis, maar je kan ook bijvoorbeeld eens een (hardgekookt) eitje, peulvruchten, nootjes of gebakken tofu bij de maaltijd doen. Een beetje afwisseling is namelijk lekker en gezond  ;)

Offline Snuffeltje

  • **
  • 27
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lekker eten als vegetarier.
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2017, 17:11:26 »
Zelf vind ik de producten van de Vegetarische slager echt ideaal voor beginnende vegetariers, het lijkt enorm op vleesproduchten qua smaak en textuur en is  vrijwel overal  verkrijgbaar. In ieder geval bij de beter gesorteerde supermarkt en de bio winkels.

Mijn favorieten zijn hun bitterballen, shoarma en petit pate (broodbeleg).



Hmmm ja dat klinkt zeker lekker hoor.  ;D Bij de bio winkel kan ik inderdaad ook wel eens gaan kijken. Goed idee!

Offline Snuffeltje

  • **
  • 27
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lekker eten als vegetarier.
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2017, 17:18:14 »
Hey Snuffetje!

Nou, je bent aan het juiste adres bij Vegatopia  ;D
Op de website zijn heel veel lekkere recepten te vinden, zie http://www.vegatopia.com/vega/koken/recepten.

Wat voor soort recepten ben je naar op zoek? Een beetje makkelijke dingen, gok ik? Met vleesvervangers kan je eigenlijk alles doen wat je met vlees zou doen. Vegagehakt door de pastasaus, vegetarische kipstuckjes door de nasi, burgertje bij de aardappels met groente...

Er is bijvoorbeeld ook een hele draad hier op het forum over vleesvervangers:
http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,11950.0.html
Zelf zijn mijn vriend en ik fan van Vivera, die zijn niet zo duur en in veel winkels te vinden. Wij hebben het sterke vermoeden dat de vleesvervangers van veel huismerken (bv de Lidl en de Aldi) ook bij Vivera vandaag komen.

Met vleesvervangers is niets mis, maar je kan ook bijvoorbeeld eens een (hardgekookt) eitje, peulvruchten, nootjes of gebakken tofu bij de maaltijd doen. Een beetje afwisseling is namelijk lekker en gezond  ;)

Ja ik ben vooral opzoek naar recepten waar het juist lekker is om wat vleesvervangers bij te doen. En uiteraard een beetje makkelijke recepten inderdaad. Ik ben niet zo´n geweldige kok.
Maar ik denk dat ik met deze tips zeker wel een heel eind kan komen hoor. Nice  ;D Ik zal ook meteen even je linkje lezen.