Vegatopia Forum

Frankrijk

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loes

Re:Frankrijk
« Reactie #20 Gepost op: 23 juni 2004, 22:51:39 »
We hebben vorige week een fantastische week gehad in  vegetarisch hotel/restaurant Les Fleurs in La Bourboule, Auvergne. De omgeving is prachtig, het hotel erg leuk en je kunt er echt echt heerlijk gegeten. Een aanrader!

Pieter B

Re:Frankrijk
« Reactie #21 Gepost op: 05 september 2004, 13:34:27 »
In augustus gelogeerd in vegetarisch hotelletje Las Rochas. Het is eigenlijk een sfeervol boerderijtje in de Limousin, een mooi landelijk gebied tussen Limoges en Brive.

Met maar drie kamers en twee hartelijke gastvrouwen krijg je hier alle persoonlijke aandacht, en vooral alle heerlijk vegetarisch eten wat je maar wensen kan.

Ideaal voor avondje lekker eten en uitrusten als tussenstop op weg naar meer zuidelijke vakantieoorden, of als uitvalsbasis voor enkele dagen fietsen/wandelen/eten/uitstapjes maken richting Dordogne

Zie http://www.lasrochasfrance.fsnet.co.uk/
(Niet je beste Frans bovenhalen, Las Rochas contacteren kan je het best in het Engels)


Pieter B

Re:Frankrijk
« Reactie #22 Gepost op: 04 december 2004, 12:05:45 »
Tip in Nice:

La Zucca Magica, quai Papacino 4bis
tel 0033 4 93 56 25 27

Supergezellig Italiaans vegetarisch restaurant, helemaal volgehangen met pompoenen, aan de haven van Nice. De kok is de neef van Pavarotti en zelf ook TV-ster, was vroeger de bekendste vegetarische kok van Rome.

Er is geen menukaart, je krijgt gewoon wat die dag vers op de markt was. Bij ons was dat volgend 5 gangenmenu: Linzensoep met Parmesaanse kaas, Gerookte-kaas-met-pompoen-kroketje, Polenta met Basilicum, Canneloni met tomaat en spinazie, Amaretto-ijs.

Allemaal heerlijk en eigenlijk belachelijk goedkoop

Wel enkele dagen op voorhand reserveren - elke vegetarier aan de Azurenkust wil hier natuurlijk eten
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2007, 21:50:34 door Pieter B »

mirrie

Re:Frankrijk
« Reactie #23 Gepost op: 01 juli 2005, 14:40:40 »
Een tip voor de vogezen. Je hebt daar veel restaurants die tarte flambée serveren. Die is er ook in een vegetarische variant. Het is een heel dun deeglaagje (veel dunner dan een pizza) met daarop groente, kaas en aardappel. Erg lekker.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Frankrijk
« Reactie #24 Gepost op: 08 juli 2005, 15:19:35 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:Frankrijk
« Reactie #25 Gepost op: 21 juli 2005, 12:41:39 »
Iemand tips voor in de buurt van Toulouse / Montpellier?

katje

Re:Frankrijk
« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2005, 18:37:24 »
Wie in frankrijk boodschappen wil doen: oppassen voor vegetaux zoals al gemeld werd. Daar zit vaak gevogelte in.

Als een supermarkt geen vega-burgers heeft, kun je eens kijken bij het diepvriesvak van groenten. Van Bonduelle kun je daar een soort groentepannekoekjes vinden (vegetarisch, niet veganistisch) met de naam "Les Galettes". Er zijn 4 variaties: http://www.bonduelle.fr/french/html/les_produits/produits_gammes.php?gam_id=45
Let wel op: de variant Poireaux & Carottes bevat kaas (Emmental) en die kaas is volgens mij met dierlijk stremsel gemaakt.

In het centrum van Montpellier zit een tamelijk prijzig, maar goed vegetarisch + biologisch restaurant:
Le Tripti Kulaï
20, Rue Jacques Coeur

De sfeer vond ik wat zweverig, maar het eten is goed. Ze hebben ook veganistische gerechten.

Re:Frankrijk
« Reactie #27 Gepost op: 12 september 2005, 18:41:28 »
Let wel op: de variant Poireaux & Carottes bevat kaas (Emmental) en die kaas is volgens mij met dierlijk stremsel gemaakt.

Ik dacht juist dat Zwitserse kaassoorten vegetarisch gestremd waren?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

katje

Re:Frankrijk
« Reactie #28 Gepost op: 13 september 2005, 13:41:12 »
ik weet er het fijne niet van, en een zoektocht op internet levert ook niet veel op. het schijnt dat minder dan 10% van de Emmental-kaas echt ui Zwitserland komt. Maar het lijkt me wel dat je je hebt te houden aan een bepaalde bereidingswijze als je je kaas als "Emmental" verkoopt. Ik kan helaas niet vinden of dat met dierlijk stremsel is. Ik kan me wel vaag herinneren dat ik eens met eene pakje Emmental (of was het Gruyere?) in mijn hand stond en daarop dierlijk stremsel zag. Maar dat is een vage herinnering.

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re:Frankrijk
« Reactie #29 Gepost op: 13 september 2005, 16:18:27 »
Er bestaat ook een Franse tegenhanger van Vegetopia. Daar kan je ook terecht voor informatie en adressen. Desnoods kan je je vraag stellen op het forum.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

sanne

Re:Frankrijk
« Reactie #30 Gepost op: 26 maart 2006, 22:14:41 »
waarom koop je niet gewoon in Nederland zo'n pakje zelfmaak falafel. Hoef je eigelijk alleen maar water bij te doen, is gedroogd en kan ongekoeld enzo bewaard worden. Kneed je er ter plaatse nog wat franse lekkernijen in en voila, je eigen franse burger.
Och ik ben zo inventief ;)

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #31 Gepost op: 04 juni 2006, 11:33:41 »
Toen ik afgelopen week in Frankrijk de tent uitgeregend en gewaaid ben (koud!), zijn J. en ik terecht gekomen (via de advertentie op beginpagina van Vegatopia  :)) in een Bed & Breakfast in de Bourgogne: Les Battees in Dennevy. Er zijn vier kamers, waaronder een family room, allemaal met een eigen badkamer met douche en wc. De kamers zijn ruim en erg schoon. Het was jammer dat het weer niet zo mee zat want om het huis ligt een mooie grote tuin. In de omgeving is veel te zien en te doen (Autun, Beaune, wijnproeven, wandelen). Je betaalt 55 euro voor een overnachting met een goed verzorgd ontbijt. 's Avonds kan je mee eten met de vegetarische Engelse eigenaars die je een heerlijk 3 gangen menu voorschotelen. De eerste dag hadden we vooraf gegrilde rode paprika gevuld met tomaat en venkel, daarna lasagna (met o.a. spinazie, roomkaas, tomatensaus) en daarbij een salade en knoflookbroodjes. Toe een stoofpeertje. De tweede dag hadden we vooraf tomaten uit de overn met knoflook-balsamicodressing, daarna uienquiche met daarbij aardappels in de schil, boontjes met tomaat en groene salade met gegrilde paprika, toe ongelooflijk lekkere white chocolate cheese cake met een rode saus.  :chef:

Kortom, mooie schone kamers en erg goed vegetarisch eten (20 euro voor drie gangen inclusief aperitief en koffie/thee na). Op verzoek wordt er veganistisch gekookt. Kinderen (ook kleine kinderen) zijn hier zeker welkom. Zeker een aanrader!

Website: www.lesbattees.com

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:kamperen in Frankrijk
« Reactie #32 Gepost op: 04 juni 2006, 14:24:19 »
Bij natuurvoedingswinkels heb je pakken met een soort meel waarvan je zelf vega-burgers kunt maken. Er handig voor op de camping. Water toevoegen, kneden, plat slaan en klaar is je burger. Smaak is een beetje moewah... maar tis best te eten. Merk weet ik zo niet uit m'n hoofd. Molenaartje? Joannusmolen?

Ik denk dat je deze bedoeld? In ieder geval bedankt voor de tip!  :)
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Miepje Kurk

Re:Frankrijk
« Reactie #33 Gepost op: 04 juni 2006, 14:29:12 »
Toen ik afgelopen week in Frankrijk de tent uitgeregend en gewaaid ben (koud!), zijn J. en ik terecht gekomen (via de advertentie op beginpagina van Vegatopia  :)) in een Bed & Breakfast in de Bourgogne: Les Battees in Dennevy.

Is het gek / de bedoeling / mogelijk om daar alleen maar te dineren (dus zonder overnachting)? Het diner klinkt erg goed!

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #34 Gepost op: 04 juni 2006, 15:49:33 »
Ik denk dat het eigenlijk vooral de bedoeling is om de gasten een maal voor te schotelen, het is ook geen a la carte, maar je zou contact op kunnen nemen met de eigenaars, ze zijn echt heel aardig. Ik zou de overnachting om het geld niet laten, 55 euro is natuurlijk wel een boel geld maar ik vond het zeker de moeite waard.  :)  :gossip: Bovendien kun je je dan zo je bedje in laten rollen na het eten en de vegawijntjes  :drink:

Miepje Kurk

Re:Frankrijk
« Reactie #35 Gepost op: 04 juni 2006, 19:16:51 »
Ik denk dat het eigenlijk vooral de bedoeling is om de gasten een maal voor te schotelen, het is ook geen a la carte, maar je zou contact op kunnen nemen met de eigenaars, ze zijn echt heel aardig. Ik zou de overnachting om het geld niet laten, 55 euro is natuurlijk wel een boel geld maar ik vond het zeker de moeite waard.

Ik heb familie die daar zo ongeveer om de hoek woont, dus het leek me misschien een geschikt adresje om eens te gaan eten als we daar logeren, vandaar! (en dan geef ik die 55 euro liever uit aan nog meer wijntjes ;D)

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #36 Gepost op: 05 juni 2006, 09:44:14 »
Ah, op die manier. Dan zou ik de familie eens contacten laten leggen!  ;)

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #37 Gepost op: 05 juni 2006, 13:40:53 »
Ik ga morgen samen met een vriend van me voor het eerst met mijn nieuwe oude campertje (VW T3) op vakantie :wortel:
We gaan naar Zuid-Frankrijk. Gelukkig heb ik mijn eigen keukentje bij me, is die vriend uiterst flexibel met eten en kan ik dus heerlijk zelf bepalen wat we eten en is het ook goedkoper dan elke dag uit eten :)
Iemand nog tips welke supermarkten ook veganistische shit hebben? Of moet ik gewoon een locale natuurwinkel opzoeken en daar een zak sojabrokken halen? Ik red het qua tijd wrschlk niet om dat morgen nog te fixen in NL.
We gaan wat vrienden opzoeken die sinds een half jaar naar z-frankrijk zijn verhuist. Zij is vegetariër dus ze heeft vast wel tips.

Zin in..... :wortel:
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2006, 13:44:15 door Apraxia »
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Frankrijk
« Reactie #38 Gepost op: 05 juni 2006, 13:57:51 »
Ik weet niet waar je precies heen gaat, maar hier kan je klikken voor adressen, ook van bio-winkels en bio-coop is een grote keten met ook veel adressen op hun site
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2006, 13:59:50 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Frankrijk
« Reactie #39 Gepost op: 05 juni 2006, 22:46:48 »
Bij de meeste grotere supermarchees en hypermarchees heb je vegaburgers in de koeling liggen. Geen idee of ze vegan zijn want daar heb ik niet zo op gelet. Ik ben wel in een aantal winkels (in ieder geval de grote E.Leclercs) houdbare tofu tegengekomen, die ligt bij de reformspullen, van het merk Bjorg, maar daar kan ik zo geen website bij vinden. In de kast heb ik nog houdbare burgers van Gerble, deze volgens mij ook vegan. In biowinkels ben ik niet geweest (ook geeneen tegengekomen namelijk).