Vegatopia Forum

Wat kan ik met de volgende ingredienten?

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #760 Gepost op: 10 juni 2009, 08:15:54 »
Ik heb een blikje linzen opengemaakt om bij mijn slaatje te eten. Maar wat doe ik met de rest? Ik heb nog geitenkaas, een gele paprika en drie eieren in mijn koelkast.
Linzenpaprikageitenkasssalade?

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #761 Gepost op: 10 juni 2009, 08:17:31 »
Ik heb een blikje linzen opengemaakt om bij mijn slaatje te eten. Maar wat doe ik met de rest? Ik heb nog geitenkaas, een gele paprika en drie eieren in mijn koelkast.
Linzenpaprikageitenkasssalade?

Ja, maar dat at ik gisteren dus al. Waarschijnlijk zal het dat straks toch (nogmaals) worden.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #762 Gepost op: 10 juni 2009, 08:33:34 »
O, ik dacht dat je de linzen als bijgerecht had bij je salade, niet als hoofdingredient. Ik denk dat ik vanavond ga voor de linzengeitenkaaspaprikasalade. Gisteren tajine met kikkererwten, citroen en olijven, met couscous. Eergisteren trouwens ook, ik had voor twee dagen gekookt.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #763 Gepost op: 11 juni 2009, 13:19:11 »
Ik zou de paprika met een pepertje aanfruiten met indiase kruiden (garam masala en/of losse kruiden) en dan de linzen erbij doen.
De geitenkaas zou ik niet opeten  8)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #764 Gepost op: 16 juni 2009, 09:45:26 »
Ik heb een fles wijn die op moet (door het eten). Nou dacht ik aan lasagna, en dan een type laag van paddestoelen die gebakken zijn met de rode wijn, en de andere laag spinazie met feta. Maar ik twijfel nog een beetje of het wel een goede combinatie is. Heeft iemand advies?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #765 Gepost op: 16 juni 2009, 10:22:25 »
klinkt erg lekker hoor!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #766 Gepost op: 16 juni 2009, 10:50:15 »
Ik heb een fles wijn die op moet (door het eten). Nou dacht ik aan lasagna, en dan een type laag van paddestoelen die gebakken zijn met de rode wijn, en de andere laag spinazie met feta. Maar ik twijfel nog een beetje of het wel een goede combinatie is. Heeft iemand advies?

Klinkt als het proberen waard.  :)
Je kunt natuurlijk ook een risotto maken van de paddestoelen en de wijn. En dan de spinazie en feta er als salade naast eten (of is het diepvriesspinazie?).
Of een stoofpotje met de paddestoelen, de wijn en nog iets anders erbij. Dan de spinazie en feta in een bladerdeegje rollen.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #767 Gepost op: 16 juni 2009, 11:26:19 »
Ik heb verse en diepvries meegenomen, ik wou eigenlijk de verse gebruiken. Nooit geprobeerd nog in lasagna, heeft iemand daar ervaring mee?

En of een zak verse spinazie van de C1000 lekker wordt als salade, vraag ik me wel een beetje af. Nou houdt A. wel erg van risotto, maar matige feta en matige spinazie wordt denk ik geen lekker slaatje.

Dus, toch lasagna, en dan de vraag welke spinazie erdoor kan.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #768 Gepost op: 16 juni 2009, 12:38:19 »
Wijn kun je ook invriezen en daarna in de keuken gebruiken als je nog wijn over hebt bv in ijsblokjesvormen.
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #769 Gepost op: 16 juni 2009, 15:25:53 »
Ik heb verse en diepvries meegenomen, ik wou eigenlijk de verse gebruiken. Nooit geprobeerd nog in lasagna, heeft iemand daar ervaring mee?

En of een zak verse spinazie van de C1000 lekker wordt als salade, vraag ik me wel een beetje af. Nou houdt A. wel erg van risotto, maar matige feta en matige spinazie wordt denk ik geen lekker slaatje.

Dus, toch lasagna, en dan de vraag welke spinazie erdoor kan.

Maakt niet echt uit dan lijkt me. Maar als je er toch geen salade mee gaat maken, kun je net zo goed de verse nemen. Goed voorbakken, zodat het vocht eruit kan. En als je het mag: knoflook.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #770 Gepost op: 18 juni 2009, 16:50:26 »
Misschien niet de goede draad, maar goed:
Voor tapenade heb ik groene en zwarte olijven, gedroogde tomaat, knoflook en kappertjes in huis.
Hoe maken jullie je tapenade?

Tweede vraag: doe je gedroogde of verse munt door de zaziki? De winkel zei dat verse te sterk was. Ik moet morgen 40 mensen van een hapje voorzien, dus ik hoor graag tips!
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #771 Gepost op: 18 juni 2009, 17:21:45 »
Verse lijkt me lekkerder. Gedroogde munt doet een beetje theeïg aan.

Tapenade maak ik met waar ik zin in heb. Je kunt er nog (indien je een acceptabele teen hebt) knoflook door doen en in ieder geval wat olijfolie. Oregano is ook lekker.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #772 Gepost op: 18 juni 2009, 17:56:39 »
Tapenade maak ik met waar ik zin in heb. Je kunt er nog (indien je een acceptabele teen hebt) knoflook door doen en in ieder geval wat olijfolie. Oregano is ook lekker.

Maar wel kiezen tussen groen of zwart toch? Heeft anderen anders een sterke mening?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #773 Gepost op: 18 juni 2009, 17:58:32 »
Kiezen, beide, wat je lekker vindt. Als de olijf maar goed is.

Offline kimske

  • ***
  • 174
  • Geslacht: Vrouw
    • Kimske
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #774 Gepost op: 18 juni 2009, 18:06:13 »
Ik maak tapenade meestal met olijven en knoflook, peper, zout en even fijnmalen. Geen idee of dit echt tapenade is, maar lekker ist wel.
geloven is zeker weten dat je twijfelt

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #775 Gepost op: 18 juni 2009, 20:06:59 »
als t goede olijven zijn maakt t niks uit...

en voor door de tzatziki zou ik ook voor de verse gaan..

wat heb je gisteren trouwens gemaakt  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #776 Gepost op: 18 juni 2009, 21:32:02 »
Door alle stress is de aubergine 'gewoon' opgegeten en waag ik me voor dit feestje, morgen, toch nog niet aan de baba ganoush (ik kan niet onwijs goed koken).
Wel zaziki, hummus, losse olijven, dadels, druiven, nootjes, tapenade (maar welke?!), gegrilde courgette met feta en dat dan weer even in de oven, Turks brood, verse boterkoek, en thee, koffie, bier en rose.

Voor mensen die bij ons echt komen eten komt daar een salade van gegrilde groenten, een hapje van gebakken spinazie met pijnboompitjes, rozijnen en wat tomatenpuree bij; en voor sommigen 2 niet-vego-hapjes.

Klinkt goed toch?
Oh, en ik had dinsdag alvast geoefend met de boterkoek, en aan een klas gegeven: hij was een uurtje oud, nog warm, de kinderen waren echt lyrisch!  :D
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #777 Gepost op: 19 juni 2009, 00:35:06 »
klinkt erg lekker!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #778 Gepost op: 19 juni 2009, 08:51:01 »
klinkt erg lekker!!

Ik sta alleen nog vertwijfeld naar mijn olijven te kijken: ik kan wel alles tegelijk in de magimix gooien, maar volgens meneer bambi hink vaak op teveel gedachten en moet ik bij het koken meer keuzes maken. Dus ... :-\

Eerst de hummus maar, dat  kan ik wel. Ik kocht 3 grote blikken en volgens de verkoper was 1 potje tahin dan niet genoeg. Doen jullie er veel door dan? Ik deed altijd maar een beetje (10% ongeveer).
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wat kan ik met de volgende ingredienten?
« Reactie #779 Gepost op: 19 juni 2009, 09:10:23 »
neej niet teveel doen.. gewoon lekker doen zoals je het altijd doet! teveel tahin vind ik persoonlijk niet lekker, en als je het gewoon maakt zoals je het altijd doet weet je zeker dat je het iig zelf lekker vindt ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!