Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Waarom wel melk?

<< < (3/43) > >>

Christiaan:

--- Citaat van: Apraxia op 19 mei 2004, 11:27:22 ---Xie toch wel een wezenlijk verschil. Een vliegtuig stop je doorgaans niet in je lijf.

--- Einde van citaat ---
Maar dan gaat het er al niet meer om of iets 'onnatuurlijk' is of niet, dan gaat het om een wezenlijk en betekenisvol onderscheid (waar over te twisten valt trouwens). En dat is waar het om gaat, niet of iets 'onnatuurlijk' is, want dat is een dooddoener in een discussie omdat het helemaal niet duidelijk is wat 'natuurlijk' is, of 'natuurlijk' per se ethisch goed is, of zuiver, of nastrevenswaardig.

Lovelocker:
Is iets wat gekookt is of gebakken is wel natuurlijk of gefermenteerde sojabonen, of...of...of...en zo  ::)
Beter voorbeeld dan je lijf in een vliegtuig stoppen, oké? :P

maud:

--- Citaat van: mel723 op 19 mei 2004, 00:12:51 --- als je voor jezelf maar weet waarom je iets doet.

--- Einde van citaat ---

Volgens mij is ze er zelf ook niet zo zeker van waarom ze nog melk drinkt..
Aangezien ze in een andere draad heeft geschreven dat ze erover dacht veganistisch te gaan leven.. :D

Toen ik nog veggie was ben ik ook over melk gaan nadenken toen anderen aan me vroegen waarom ik wel melk dronk etc.. Ik ben ze er wel dankbaar voor :)

--- Citaat van: Lovelocker op 18 mei 2004, 20:35:12 ---Veganisten hebben sterke argumenten vanuit dierenwelzijn, maar er zijn nog andere overwegingen. Die Pb ik wel, geen zin in opnieuw een discussie hierover te voeren.

--- Einde van citaat ---

Ben je hier al genoeg wijs over geworden? Of vraag je je nog steeds dingen af?

Annemieke:

--- Citaat van: Anne op 18 mei 2004, 20:20:49 ---hallo,
Mijn vleesetende vriendje en zn familie hebben vaak de neiging om een discussie met me aan te gaan over het feit dat ik als vegetarier wel melk en eieren gebruik. Nou weet ik, ik ben geen veganist. Maar dan krijg ik het hele verhaal over het kutleven van de koeien, de gefrustreerde zwangerschappen en de vermoorde stiertjes.
Nou denk ik (misschien naief..) dat dat met biologische en bio-dyniamsche zuivel wel meevalt. En mn gevoel zegt ook dat melk lang zo erg niet is als vlees. Maar ik weet gewoon geen goede argumenten om dat te verantwoorden. Weet iemand ze misschien wel? of hebben die mensen gewoon gelijk..

--- Einde van citaat ---

Gewoon zeggen dat alle beetjes helpen, net als goede doelen. Als je veganist zou zijn, dan zouden ze waarschijnlijk vragen waarom je jezelf zo 'kwelt'.
Ik denk dat hetgeen wat Lovelocker zegt het beste is "ik praat wel met jullie verder als jullie veganist zijn." Ben je ook gelijk van het gezeur af.

Toeps:
Met onnatuurlijk bedoelde ik in de eerste plaats ethisch gezien, omdat je de melk drinkt die voor baby-koetjes geschikt is. Tevens is melk, omdat het voor baby-koetjes is en niet voor mensen, ook lichaamsvreemd. Daarom is het ongezond.

Maar goed, er zijn natuurlijk wel meer dingen onnatuurlijk, vliegen is inderdaad ook onnatuurlijk en daar is je lichaam ook niet op gebouwd. Daarom lijkt het me ook niet goed voor je om wekelijks te vliegen. Maar er worden tenminste geen dieren voor gebruikt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie