Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Waarom wel melk?

<< < (32/43) > >>

Chantal:
Ach, Dragonfly weet zoveel over wat dieren willen dat hij vast ook gedachten kan lezen :D Het enige wat mijn katten soms tegen me zeggen is "mama", maar wellicht zijn ze zo blij dat iemand ze hun vrijheid terug gaat geven dat ze spontaan gaan praten?

Lovelocker:
De koeien in de wei zien er ook "gelukkig" uit. Ik sluit mijn ogen niet voor de uitwassen, hoor, maar ik kan er niets anders van maken.

Poek:
Zoals ik al zei:

--- Citaat ---Dragonfly heeft gewoon het idee dat vrijheid het allerbelangrijkste is. Dat is natuurlijk niet zo, maar als je dat als uitgangspunt neemt, is het wel logisch dat je denkt zoals hij denkt.
--- Einde van citaat ---

Dan heeft een discussie niet zoveel zin, je vindt dat gewoon of je vindt dat niet.

Draek:

--- Citaat van: Chantal op 01 augustus 2004, 09:33:20 ---Ben je zelf eigenlijk niet net zo egoistisch bezig als de mensen die jij egoistische dierenmisbruikers noemt? Tenslotte heb jij een (in mijn ogen) naief en verdraaid beeld van wat goed is voor een gedomesticeerd dier en dring je dat op aan iedereen. Jij probeert het gevangennemen van exoten te vergelijken met het houden van een kat. Jij vindt dat een kat (of kip, hond, goudvis, etc) die door een mens gehouden wordt onderdrukt wordt, onnatuurlijk leeft en dat allemaal niet zou willen. Nou, dan wil ik je uitnodigen om eens bij mij thuis te komen kijken en persoonlijk aan mijn katten te vragen of ze ongelukkig zijn. Als ze je vertellen dat ze liever in de jungle worden opgegeten door, pak 'm beet, een boa constrictor, dan mag jij ze persoonlijk daar naartoe gaan brengen, okee?

--- Einde van citaat ---

De dieren weten verders niet anders enzo, doordat er al duizenden jaren meegefokt word, maar dat is geen reden om ze maar te kunnen houden en er mee te blijven fokken etc.
Wat ik wil is dat dieren een keuze hebben. Vrijheid. De mens bepaald al duizenden jaren voor vele dieren wat ze mogen, wanneer ze dood gaan, wat ze eten etc.
Of ze gelukkig zijn bij mensen weet ik net zo min als dat ze ongelukkig zouden zijn. Maar ze blijven geen vrijheid hebben om te kiezen.

Maar zoals ik zeg lijk je het ook goed te vinden als ze nieuwe dieren uit de natuur halen en deze domesticeren. Immers zouden ze dan gelukkiger zijn, tenminste dat zeg je.

Draek:

--- Citaat van: Christiaan op 01 augustus 2004, 09:34:59 ---Het zou toch onnatuurlijk zijn dat die katten zouden antwoorden dat ze liever bij jou in huis zouden blijven?

--- Einde van citaat ---

dat zou hun keuze zijn, maar nu hebben ze geen keuze. Ze weten niet beter dan dat en weten niet waar ze vandaan komen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie