Vegatopia Forum

Antwerpen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Antwerpen
« Reactie #20 Gepost op: 01 april 2004, 10:22:13 »
Ik ben al een paar keer bij Fairfood gaan eten en vond het er erg lekker. Vooral het vegetarisch tapasbord is  :kwijl: .
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #21 Gepost op: 03 april 2004, 14:28:52 »
Ik zou De Broers van Julienne of IDee aanraden (links: zie hierboven).

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #22 Gepost op: 21 mei 2004, 23:27:39 »
Citaat
Ach, ze hebben er Grimbergen dubbel, dus zo heel erg Amerikaans is het nou ook weer niet.

Hmmm.... volgens mij had onze ober er daar zelf iets te veel van op, of hij zag zelf gewoon dubbel, want mijn vriendin bestelde een oceanburger en ik uiteraard de veggie, hij hield één bord omhoog en zei "vegetarisch?" Ik stak enthousiast mijn hand op, nam vervolgens een hap... en had voor het eerst sinds jaren weer vis op  :pukey:

(Tweede keer in korte tijd dat dit me overkomt trouwens, in april bij de Mexiaan voor het eerst weer de ranzige, muffe smaak van gehakt in mijn mond gehad. Voor mij zijn dit dus momenten om nooit meer ergens anders te komen dan bij een vegetarisch restaurant, dan ben ik maar minder sociaal naar mijn reisgenoten...)


Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #23 Gepost op: 23 mei 2004, 14:41:47 »
Mata Mata & Pili Pili
Hoogstraat 44
2000 Antwerpen
03/213.19.28

Afrikaans restaurant en cocktailbar, leuk ingericht en met een erg toffe sfeer. Je kunt er gewoon een Afrikaanse of Zuid-Amerikaanse cocktail komen drinken (eventueel met een hapje erbij) of uitgebreid komen eten.

Vegetarische voorgerechten zijn o.a. bonenbeignets en kokos-pompoensoep; hoofdgerechten o.a. een stoofpotje met rozijnencouscous en groentecurry met okra; bijgerechten o.a. zoete aardappel en gebakken banaan. Je kunt er, naast de talrijke cocktails, ook verse vruchtensappen (bv. mango/sinaasappel) of milkshakes (bv. papayamilkshake) krijgen.

Ik heb de bonenbeignets, de okracurry en een meloencocktail genomen, en heb heerlijk gegeten. Een aanrader!

whuzza

Re:Antwerpen
« Reactie #24 Gepost op: 01 juni 2004, 17:47:38 »
Ik ben niet echt bekend in Antwerpen, maar ik heb zeer lekkere falafel gegeten bij : Mama's Garden Oude Koornmarkt 41/43. Ik kreeg geloof ik een stuk of 10 balletjes.

Bij Lombardia is het heerlijk lunchen. Ik heb ook wel eens erg ranzig gegeten in Antwerpen. Echt zo'n toeristisch tentje waar friet met mosselen de hoofdmoot voeren. In de overtuiging dat een vega alleen maar groente eet kreeg ik een bord met alleen maar groente (proefde vettig en gestoomd) en daar zat een gigantische berg kokos over en door. En na een hap of 5 word ik daar toch wel misselijk van.

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Antwerpen
« Reactie #25 Gepost op: 08 juli 2004, 11:39:51 »
Mata Mata & Pili Pili
Hoogstraat 44
2000 Antwerpen
03/213.19.28

Afrikaans restaurant en cocktailbar, leuk ingericht en met een erg toffe sfeer. Je kunt er gewoon een Afrikaanse of Zuid-Amerikaanse cocktail komen drinken (eventueel met een hapje erbij) of uitgebreid komen eten.
Vegetarische voorgerechten zijn o.a. bonenbeignets en kokos-pompoensoep; hoofdgerechten o.a. een stoofpotje met rozijnencouscous en groentecurry met okra; bijgerechten o.a. zoete aardappel en gebakken banaan. Je kunt er, naast de talrijke cocktails, ook verse vruchtensappen (bv. mango/sinaasappel) of milkshakes (bv. papayamilkshake) krijgen.
Ik heb de bonenbeignets, de okracurry en een meloencocktail genomen, en heb heerlijk gegeten. Een aanrader!

Ik heb er gisteren gegeten naar aanleiding van deze post. (Bedankt voor de tip!)
Ik had het vegetarisch stoofpotje, met o.a. kikkererwten, raapjes, wortel en een soort aubergine, met couscous erbij en een cocktail van verse munt, citroensap en witte rum.

Het was ontzettend lekker en leuk, heel vriendelijke bediening die goede uitleg geeft over onbekende ingrediënten enz.
Dus ook nog maar een keertje: een aanrader!
Stiekem toch een banaan!

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #26 Gepost op: 09 januari 2005, 21:07:25 »
Antwerpenaars, is de Maoz verhuisd of is het definitief gesloten? :-\

overanalizing

Re:Antwerpen
« Reactie #27 Gepost op: 09 januari 2005, 22:32:35 »
Geen Antwerpenaar meer -eigenlijk nooit geweest, maar dat is een ander verhaal- en ik kan je vertellen dat de Maoz daar definitief gesloten is. Ik wil wel eens voor je polsen wat ze nog van plan zijn in België.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Antwerpen
« Reactie #28 Gepost op: 10 januari 2005, 13:08:47 »
ik kan je vertellen dat de Maoz daar definitief gesloten is.

Vlamingen houden niet van falafel?

Fabian

Re:Antwerpen
« Reactie #29 Gepost op: 10 januari 2005, 13:15:27 »
Er is verschil tussen falafel en falafel. En ik geloof dat de meeste mensen die ik ken bij Maoz gaan eten voor de saladabar en niet voor de falafel. Ik vind de falafel daar zelf ook niet zo bijzonder.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #30 Gepost op: 10 januari 2005, 13:28:16 »
Vlamingen houden niet van falafel?

Het schijnt dat veel mensen er friet gingen halen als er een te lange rij stond bij het frituur verderop ::)

Maar er wordt wel veel falafel verkocht in andere zaken (Mama's Garden bv.), dus dat kan het niet zijn.

Ik denk dat de ligging erg slecht was: de Groenplaats is om te beginnen erg duur, en vol met grote zaken waar je gezellig binnen kan zitten. Dat kleine, overbelichte hokje waar je moeilijk gezellig kon blijven hangen viel er een beetje uit de toon.

Offline Sven

  • *****
  • 3.818
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #31 Gepost op: 10 januari 2005, 19:41:35 »
Ik denk dat de ligging erg slecht was: de Groenplaats is om te beginnen erg duur, en vol met grote zaken waar je gezellig binnen kan zitten. Dat kleine, overbelichte hokje waar je moeilijk gezellig kon blijven hangen viel er een beetje uit de toon.

Inderdaad, de locatie was erg onhandig. Ze hadden zich beter kunnen vestigen in een zijstraat. Misschien komen ze nog wel terug ;D
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #32 Gepost op: 10 januari 2005, 19:52:14 »
Ik wil wel eens voor je polsen wat ze nog van plan zijn in België.

Ok, bedankt

overanalizing

Re:Antwerpen
« Reactie #33 Gepost op: 10 januari 2005, 21:17:55 »
Ze zaten op de Groenplaats, en dat is nogal duur om daar iets te huren. Als je dan alleen toeristen over de vloer krijgt die frieten eten haal je het niet. Bovendien was het een klein kot en was de falafel idd niet zo denderend goed. De saladbar was ook een beetje een knoeiboel. En niet alle personeel sprak nederlands, wat gevaarlijk is in een stad waar het Vlaams Blok/Belang een derde van de stemmen haalt - hoewel, zouden zo'n xenofobe mensen het in hun hoofd krijgen daar binnen te stappen?

Redenen genoeg? Nee? Dan komt nu de enige échte reden, de killer van de vlaamse horeca, de formule voor een instant-faillisement: Ze hadden 'patat' ipv 'frieten' op de menukaart staan!  :o

Kiwi

Re:Antwerpen
« Reactie #34 Gepost op: 11 januari 2005, 06:38:35 »
Dan komt nu de enige échte reden, de killer van de vlaamse horeca, de formule voor een instant-faillisement: Ze hadden 'patat' ipv 'frieten' op de menukaart staan!  :o

 :O

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #35 Gepost op: 30 januari 2005, 13:04:34 »
Gisteren gaan eten in het nieuwe Wagamama.

Ik had de yasai korroke ("drie ‘cookies’ van aardappel, doperwten, wortel, ui en mais in een zoete tamarindesaus. geserveerd met seizoensla, gegarneerd met wakame en rode paprika") en yasai yakitori ("drie spiesjes met gegrilde seizoensgroenten gedoopt in yakitori saus").

Het eten was heerlijk en ik ga zeker nog terug, maar ik vind het toch jammer dat elk fatsoenlijk en betaalbaar oosters restaurant tegenwoordig zo'n fastfood-doorschuifsysteem gaat hanteren waardoor je niet eens gezellig kunt blijven hangen. Maar goed; het eten is dus echt een aanrader.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2005, 13:05:28 door Anya »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Antwerpen
« Reactie #36 Gepost op: 13 februari 2005, 18:40:31 »
Vrijdag gaan eten in de nieuwe Wagamama.

Ik had de yasai korroke ("drie ‘cookies’ van aardappel, doperwten, wortel, ui en mais in een zoete tamarindesaus. geserveerd met seizoensla, gegarneerd met wakame en rode paprika") en yasai yakitori ("drie spiesjes met gegrilde seizoensgroenten gedoopt in yakitori saus").

Anya, je mocht me wel eens verwittigen dat die cookies eigenlijk meer aardappelkrokketten zijn met hier en daar een maistje...
(Ik las juist in de aardappel-rijst-pasta- draad dat je graag kroketten eet! Zegtdadan!)
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2005, 18:40:56 door Nick »
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #37 Gepost op: 13 februari 2005, 19:13:45 »
Anya, je mocht me wel eens verwittigen dat die cookies eigenlijk meer aardappelkrokketten zijn met hier en daar een maistje...

Euh... zo waren ze bij mij niet. Ze bestonden uit ong. de helft aardappel en de andere helft (verschillende) groenten... Anders had ik ze ook niet zo geslaagd gevonden als groentekroket.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2005, 19:14:47 door Anya »

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Antwerpen
« Reactie #38 Gepost op: 14 februari 2005, 10:17:25 »
Ok, ik vergeef je.  ;)
Dan had ik dus pech.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #39 Gepost op: 20 februari 2005, 14:10:01 »
Ik heb gisteren heerlijk Marokkaans gegeten in El Warda, een erg gezellig restaurant dat prachtig authentiek ingericht is. Als voorgerecht had ik een erg lekkere couscoussalade en als hoofdgerecht de falafelschotel met assortiment van Arabische salades (echt superlekker; je krijgt kleine porties van 10 verschillende salades: hummus, bietensalade, iets met witte kool, rozijnen & kaneel, wortelsalade, baba ganoush, iets sambal-achtigs, spinaziesalade, muntyoghurt, rijstsalade, tomaat-komkommer-koriander). Erbij hadden we een karaf wijn en erna yummie muntthee met een scheutje jasmijnessence. En Mieke Vogels was er :D

Zeker een aanrader!

El Warda
Draakstraat 4
2018 Antwerpen
03 239 31 13