Vegatopia Forum

Antwerpen

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Antwerpen
« Reactie #40 Gepost op: 20 februari 2005, 15:22:58 »
Vrijdag nog maar eens Faites Simple veggie tapasschotel gegeten. Weer erg  :kwijl: en véél.
Weeral geen desert...
En, Johan, al eens geprobeerd?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

overanalizing

Re:Antwerpen
« Reactie #41 Gepost op: 20 februari 2005, 17:47:35 »
Eum, nee... met Anya naar El Warda geweest. Volgende keer, Nick!

We hadden trouwens de 'achteraftafel' bij de deur: Telkens als er iemand binnenkwam kregen we een plaatselijke koudestroom over ons heen. Mijn fout, ik had maar wat eerder moeten reserveren. (We hadden geluk dat er twee mensen geannuleerd hadden, het is altijd druk op zaterdag.) En ik kan voor de rest Anya helemaal bijtreden. Bediening was vriendelijk en niet geheel onknap, fijne setting en de gerechten waren met kennis van zaken klaargemaakt. Bijna allemaal klassiekers op de kaart, maar wat wil je als je je keuken aan een streek of land linkt.

Ik had als voorgerecht hummus. Eindelijk nog eens smeuïge hummus ipv de droge brokkelige substantie die je hier in Gent zo vaak vindt. Als hoofdgerecht een heerlijk pruttelende tagine met erwtjes, princesseboontjes, aardappels, courgette, wortel, citroenreepjes... En een grijze Marrokaanse wijn die echt een ontdekking was en een Egyptische koffie achteraf. Echt een aanrader voor een avondje gezellig tafelen!

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Antwerpen
« Reactie #42 Gepost op: 21 februari 2005, 11:39:19 »
 Is het ver van het station?
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

overanalizing

Re:Antwerpen
« Reactie #43 Gepost op: 21 februari 2005, 19:45:29 »
Een stevige wandeling. En anders neem je gewoon een taxi richting Zurenborg.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Antwerpen
« Reactie #44 Gepost op: 22 februari 2005, 22:08:45 »
taxi??  ::)
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

overanalizing

Re:Antwerpen
« Reactie #45 Gepost op: 06 maart 2005, 22:43:05 »
Faites Simple (...) En, Johan, al eens geprobeerd?

Wou er vandaag langs gaan, zijn ze gesloten op zondag.  :-\ Dan maar nog eens naar Wagamama gegaan. (Ik had ook niet al te veel zin om me ver te verplaatsen.) Ik was er al eens geweest, gratis dan nog wel - tijdens de try-out sessies om het personeel op te leiden. Een standaard-menu genomen met waterkastanje-dumplings, noodles en kirin-bier. Een beetje gezondigd met het dessert: gefrituurde banaan in een jasje van broodkruim -so far so good- met ijs van adzukiboon.  :-[ Wel enorm lekker, en ik ga het zeker eens kopiëren.

Het is lekker eten in de Wagamama, alleen... het blijft een beetje vreemd om aan veredelde tuintafels tussen andere mensen te gaan zitten. Zeker als je niet zo bedreven bent in het eten met stokjes...  ;D Ach, jullie kunnen er alles over lezen in het volgende EVA-magazine!  :wortel:

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #46 Gepost op: 07 maart 2005, 13:40:29 »
Ben er zaterdag ook nog geweest. Het eten was weer erg lekker, maar het mocht inderdaad comfortabeler.

Je weet toch dat je een vork kan vragen?

overanalizing

Re:Antwerpen
« Reactie #47 Gepost op: 07 maart 2005, 20:14:37 »
Ben er zaterdag ook nog geweest. Het eten was weer erg lekker, maar het mocht inderdaad comfortabeler.

Je weet toch dat je een vork kan vragen?

Jaja, maar met stokjes eten moet ik ooit toch eens onder de knie krijgen.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #48 Gepost op: 20 maart 2005, 13:17:20 »
Gisteren naar Faites Simple geweest. Het restaurant, gevestigd in een oud herenhuis, is prachtig ingericht en heeft trouwens ook een mooie tuin waar het tijdens de zomer zeker ook de moeite moet zijn. Ik had als voorgerecht de vegetarische Assiette Simple, een soort tapasschotel die als voorgerecht voor 2 personen of als hoofdgerecht voor 1 persoon besteld kan worden; echt heerlijk. Als hoofdgerecht had ik de gado gado en als nagerecht rijstijs geserveerd in een soort likeur en met nog wat kleine hapjes erbij zoals cake en fruit. Als aperitief heb ik trouwens voor de eerste keer paardenbloemwijn gedronken: zeker eens proberen als je van zoete wijn houdt! Het eten is er erg verzorgd, sommige ingrediënten zijn biologisch (bv. het échte, bittere witloof op de Assiette Simple) en de porties erg royaal. Een aanrader dus.

Faites Simple
Quellinstraat 30
2000 Antwerpen
03/232.64.67

(De ligging is trouwens erg handig: vlakbij Centraal Station en Rooseveltplaats.)

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #49 Gepost op: 27 maart 2005, 21:16:41 »
Gisterenavond in Mamado gegeten. Ik kwam er als student al vaak omdat je er voor een heel redelijke prijs flinke porties multicultureel geïnspireerd eten kunt krijgen. Ook leuk is dat zowel de schotels als salades (ik nam gisteren de Griekse maaltijdsalade) kleine porties van allerlei hapjes bevatten, bv. tzatziki, champignons à la grecque, taboulé, hummus, tapenade,... Het warme Libanese brood dat je onbeperkt kan bijvragen is ook erg lekker. Jammer dat het Japanse rijstijs op was, maar hun chocolademousse met fruit mocht er ook best zijn.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Antwerpen
« Reactie #50 Gepost op: 28 maart 2005, 14:19:54 »
Ken jij die restaurants in Brussel en Brugge die ik genoemd heb Anya? De draad over eten in België.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #51 Gepost op: 28 maart 2005, 14:40:41 »
Nee, ben vooral in Antwerpen thuis. Misschien kennen Nick (Brugge) en Sven (Brussel) ze wel?

merlijntje

Re:Antwerpen
« Reactie #52 Gepost op: 17 april 2005, 12:14:36 »
Gisterenavond een verjaardagsmenuke bij de broers van julienne te Antwerpen,
Heerlijke kost, mooi eenvoudig interieur, warme muziek, leuke bediening en een schappelijke prijs voor biologische voeding. :P

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Antwerpen
« Reactie #53 Gepost op: 01 mei 2005, 16:44:04 »
Om het oranje gevoel  :P een beetje te ontvluchten zijn wij gisteren een dagje naar Antwerpen geweest.
's avonds hebben wij gegeten bij Terra Meiga  in Antwerpen. Het was heel lekker maar ook wel prijzig.
Het is geen vegetarisch restaurant. Ik wist wel dat vegetarisch mogelijk was en ook veganistisch.
Voor een gemengd gezelschap dus een goede keus.
Wij waren met zijn vijfen (drie kinderen) iets van € 93, = kwijt.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #54 Gepost op: 01 mei 2005, 19:48:13 »
Terra Meiga  in Antwerpen

Is dat het restaurant in heksenthema? Kun je wat meer vertellen over hoe het daar was en wat je juist gegeten hebt alsjeblieft?

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Antwerpen
« Reactie #55 Gepost op: 02 mei 2005, 23:58:14 »
Terra Meiga  in Antwerpen

Is dat het restaurant in heksenthema? Kun je wat meer vertellen over hoe het daar was en wat je juist gegeten hebt alsjeblieft?

Het zag er idd aardig hekserig er uit. Ik heb zelf de veganistische wok besteld en als toetje heb ik de helft van sorbets van mijn kinderen opgegeten.  Die zaten vol.  :D
Het was sfeervol, goede bediening en het smaakte goed!
Sorbet  €  5,50
veganistische wok € 13,50 (gewone € 16,50)
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Antwerpen
« Reactie #56 Gepost op: 03 mei 2005, 00:17:46 »
Als aanvulling dat ik het vrij prijzig vond het volgende:

Als alleenverdiener vind ik snel al iets prijzig. Ik reken het dan toch om in de oude guldens!
Ook zijn wij geen echte restaurantbezoekers. Echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet. Ook kan ik het niet vergelijken met die kraak of semikraak restaurants. V.w.b. de prijs dan.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Elsbeth

Re:Antwerpen
« Reactie #57 Gepost op: 03 mei 2005, 15:10:57 »
De prijzen die je noemt zijn m.i. vrij gemiddeld voor een restaurant. Voor een eethuis/eetcafe is het wel wat prijzig, maar voor een 'echt restaurant' niet.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Antwerpen
« Reactie #58 Gepost op: 09 mei 2005, 19:28:27 »
Het lijkt iig wel leuk; ik wil er ook graag eens naartoe!

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Antwerpen
« Reactie #59 Gepost op: 09 mei 2005, 22:02:22 »
Het is een vrij smal en klein restaurant. Als het weer het niet toelaat buiten te zitten denk ik dat het vrij snel vol is. Ik zou reserveren als je zeker wil zijn van een plaats. Je kan gratis parkeren op 50 meter afstand.

De link van Terra Meiga is http://www.terrameiga.be/

Openingsuren: Woensdag, Donderdag en Vrijdag van 11u tot ... Zaterdag en Zondag van 17u tot ...

Eet smakelijk!
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.