Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Spijt van vleesconsumptie?

<< < (7/12) > >>

Veganfairy:
Hi,

De meeste ouders geven hun kinderen ook vlees, vis, etc.
Op hele jonge leeftijd ben je denk ik nog niet in staat om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Je denkt mijn moeder/vader maakt eten dus ik eet het op en ik geniet ervan.
Op latere leeftijd komt het moment dat je begint te twijfelen en dan maak je voor jezelf de overweging, of niet natuurlijk.
Toen ik 11 was zag ik mijn opa een vis vangen op centerparcs en ik vond dat zielig. Het haakje ging lastig uit het bekje van de vis en ik vond het niet leuk om dat te zien.
Vanaf dat moment heb ik eigenlijk besloten om vegetarier te worden en sinds enige tijd heb ik ook besloten om veganist te worden.

Ik zou willen dat mijn ouders mij zonder vlees en vis hadden opgevoed omdat ik het idee van een mortuarium binnen in mij niet zo fijn vind.

Gr,
Jade

Robbie:
Hallo, nieuw op het forum etc.

Ik weet niet of percee spijt er van heb, spijt koop je niks van. Eerlijk gezegd, als ik smaak en bewustzijn los van elkaar houd moet ik eerlijk zeggen dat ik de smaak van sommige vlees soorten nog wel lekker vind, en af en toe wel voor het blok sta. Op dat moment flitsen de al bekende beelden door mijn hoofd en weet ik genoeg. Ik ben overigens ook geen evangelist in mijn overtuigingen, als mensen het vragen leg ik het uit (net zo goed dat ik niet drink of drugs gebruik) wat het voor mij betekent. Maar dan wel weer The Smiths - Meat Is Murder tekst uitgeprint en op het prikbord in mijn wc opgehangen  ;D

P.S. Ik loop altijd om slakken heen als ik buiten ben ;)

Robbie

Annet:
Heb in een ander topic gezegd dat ik er wel spijt van
heb.

Niet dat  dit gevoel er dagelijks is , maar als het mij gevraagd wordt
zeg ik jaaaa
Met spijt bedoel ik eerder´` jammer`` dan dat ik mij er schuldig over voel.

Het is zoals het is, en dan zou het niet fijn zijn om daar lang bij stil te staan.
Nu kan ik  alleen maar blij mee zijn dat ik vegetarier ben. :) :) :) :) :)

mh*snowwhite:
nee geen spijt (nutteloos) wel geirriteerd vanwege de houding van mijn ouders over vegetariers (nog steeds kan ik rekenen op vlees en vishapjes op verjaardagen en geen vega alternatief).

@rno:
Als vlees niet lekker zou zijn (gemaakt), dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie