Vegatopia Forum

Tsjechië

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brenda_lelie

Re:Tsjechië
« Reactie #40 Gepost op: 19 april 2013, 09:52:21 »
Weet iemand een leuk hotel in Praag? We hebben kaartjes voor de City Night Line naar Praag gewonnen, nu nog een tof hotel vinden :)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tsjechië
« Reactie #41 Gepost op: 23 april 2013, 09:40:29 »
wat een leuke prijs! geen tips voor hotels in Praag helaas, wij logeerden de xen dat we er waren buiten de stad.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

brenda_lelie

Re:Tsjechië
« Reactie #42 Gepost op: 23 april 2013, 13:35:51 »
We hebben uiteindelijk dit appartement geboekt: http://prague-stay.com/accommodation/apartment/307-luxury-studio-apartment/
Is net zo duur (of soms goedkoper) dan toffe hotels die ik vond, de plek is echt super en het is ook wel fijn om een keukentje te hebben, we gaan namelijk 5 dagen en ik weet niet of ik persé 5 keer uit eten wil (hoewel ik al best veel leuke vega plekjes heb gevonden!). We gaan eind september, zal mijn ervaringen hier delen!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Tsjechië
« Reactie #43 Gepost op: 23 april 2013, 14:15:41 »
Benieuwd, veel plezier Brenda!
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Tsjechië
« Reactie #44 Gepost op: 03 juni 2014, 16:19:58 »
Afgelopen week gegeten bij Lehka Hlava (Clear Head).

Zij hebben inmiddels een zusterrestaurant Maitrea, eveneens in Praag.
Sin chile, no tiene chiste!

brenda_lelie

Re:Tsjechië
« Reactie #45 Gepost op: 03 juni 2014, 16:28:50 »
Dat was wel een erg oud berichtje dat je quote Bast.
Maar het doet me meteen weer denken aan Praag, wat een heerlijke stad!
Ik heb vorig jaar mijn ervaringen opgeschreven voor Vegatopia, voor wie nog inspiratie zoekt: http://www.vegatopia.com/vega/koken/reizen/12418-vegetarisch-in-praag

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Tsjechië
« Reactie #46 Gepost op: 03 juni 2014, 16:35:57 »
Ah, da's handig, ik ga er volgende week heen.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.900
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Tsjechië
« Reactie #47 Gepost op: 14 juni 2014, 20:56:53 »
In Teplice veel zaakjes met döner kebab. Bij Istanbul nam ik een döner met veel groente en kaas. Het brood was erg lekker, de vulling ook niet onsmakelijk. En dat voor twee euro!

Re:Tsjechië
« Reactie #48 Gepost op: 29 juni 2014, 22:34:59 »
Zojuist terug van 14 dagen Tsjechië: Reuzengebergte. Wat een vegetarische mogelijkheden! Ongekend.
Praag prima leuke restaurants, maar op het platteland: de helft van de restaurants heeft meerdere vegetarische hoofdgerechten op het menu staan. In een plaatsje zoals Vranchlabi hoorde ik bij de Informatie dat er 2 vegetarische restaurants waren!! Één was een lunchrestaurant. We hebben er 2 keer gegeten: 4 keuze menu's en allemaal hartstikke vegetarisch. In Hradec Kralové vonden we een Indiaas restaurant op het mooie centrale plein: natuurlijk met uitgebreide vegetarische menukaart. Aan de rand van Špindlerův Mlýn bij restaurant Nico: liefst 5 vegetarische hoofdgerechten. Helaas te weinig tijd om alles uit te proberen. In Cerny Dull nog wel een keer bij Tibor prima gegeten.
EN dan blijft alles nog steeds erg goedkoop! Tsjechië: prachtland voor vegetariërs.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re:Tsjechië
« Reactie #49 Gepost op: 30 juni 2014, 06:59:09 »
Leuk om te horen. :)
Wat voor gerechten hadden ze dan bijvoorbeeld op de kaart staan?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Re:Tsjechië
« Reactie #50 Gepost op: 24 juli 2014, 11:59:34 »
Zojuist 2 weken in Tsjechië, Praag en Reuzengebergte geweest. De grote verassing: je kunt overal vegetarisch eten!
Praag heeft veel vegetarische restaurants. Op platteland Reuzengebergte  was ik bij "Informatie" en vroeg ik of ze nog tips hadden voor vegetariërs. De prima Engels sprekende jongedame wist mij in het volgende dorpse 2 vegetarische restaurants aan te geven. We hebben er erg lekker en voordelig gegeten. Verrassend hoeveel restaurants meerdere vegetarische hoofgangen op de kaart hebben staan.

Offline jol

  • *****
  • 2.624
Re:Tsjechië
« Reactie #51 Gepost op: 24 juli 2014, 16:03:56 »
Dat is dan een stuk beter geregeld dan in Weert.... :(

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Tsjechië
« Reactie #52 Gepost op: 25 juli 2014, 13:52:46 »
De grote verassing: je kunt overal vegetarisch eten!
Maar het is wel een beetje aangebrand?  ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light