Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelaarsdraad

<< < (37/104) > >>

Hizikigrrrl:
Het was even wild western in mijn tuin. De sperwer was ineens weer terug (al lang niet meer hier geweest) en zat in mijn tuin op de stenen te loeren naar al het lekkers in de heg.
De jacht op kleine koolmeesjes en aanverwanten ging vervolgens over en door de heg heen, onverstoorbaar terwijl ik verwoede pogingen deed de luxaflex op te trekken om een fatsoenlijke foto te maken. Helaas had ik per ongeluk de zelfontspannerknop ingedrukt, waardoor het telkens erg lang duurde voordat er een foto werd gemaakt. En helaas kwam ik daar pas achter na enkele pogingen.

1 Foto is gelukt en toen ben ik maar naar buiten gerend omdat ik de paniek bij de vogeltjes niet langer kon aanzien. Misschien had de sperwer erge honger, maar dan moet ie maar jagen buiten mijn gezichtsveld.

De vogeltjes hier zijn ook weinig gewend. Het enige gevaar komt van Manke Nelis, de 3-potige poes en haar vriendjes met een even aantal ledematen en die doen hoogstens een paar halfhartige pogingen, want eten krijgen zij toch wel van het baasje.

En nu ga ik op Marktplaats eens zoeken naar een fatsoenlijke zoomlens voor mijn camera...

Ohja, gisteren zat de reiger op de schoorsteen van de achterburen! Ik ga eens kijken of hij erin trapt als ik wat wortels in de vijver gooi :devil:.

Call 'em Boer:
Vandaag misschien een bijzondere waarneming gedaan. Wij maakten ons pauzewandelingetje en spraken over voetbal toen ik in een grote tuin te midden van een paar andere vogels een aparte vogel ontwaarde, waar ik mijn collega’s iets te enthousiast op wees: want hij vloog bijgevolg op en ging tegen een boomstam zitten, woodpeckerlike zeg maar en verdween, eveneens woodpeckerlike, uit zicht door zich aan de achterkant van de boom op te houden. Hij zag er ook wel spechtachtig uit, maar was groen noch zwart, noch had ie een rode kop. Op kantoor aangekomen, drek vogelvisie geraadpleegd en toen kwam ik bij de draaihals uit. Een miereneter, dus veel op de grond waar te nemen. Maar wel een tamelijk schaarse vogel en Hollande, dus zekers te wete doekutnie.

Wel hip ook een foto van een sperwer in je tuin.

Hizikigrrrl:

--- Citaat van: Chez Raar op 16 april 2008, 22:34:27 ---

Wel hip ook een foto van een sperwer in je tuin.

--- Einde van citaat ---

Ik had al eens eerder een foto van hem gemaakt, maar toen zat er dus wel luxaflex doorheen, hihi.
Maar ik wil echt een andere lens. Met deze van 18-55 zie ik het met het blote oog beter dan op de foto.

Die draaihals is echt bijzonder, daar zijn er maar weinig van!

Antje:
Wel even doorgeven op www.telmee.nl he?  :)

evelyn:
Ik zit in Spanje, en als ik op mijn bed sta en dan heel debiel uit het raam ga hangen zie ik 2 ooievaarsnesten en hun bewoners. Leuk:-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie