Vegatopia Forum

Engeland - Londen

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re:Engeland - Londen
« Reactie #340 Gepost op: 04 november 2014, 13:22:45 »
Was afgelopen weekend in Brighton, wat een toffe stad!

(...)

edit: Heb dit maar bij Londen gezet, omdat het zo dichtbij is.
:heehee: Dat is een beetje net zoiets als Rotterdam maar bij Amsterdam voegen, omdat het zo dichtbij is.


He, Rotterdam heeft tenminste een vliegveld.
« Laatst bewerkt op: 04 november 2014, 15:06:53 door LL de Ling »

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re:Engeland - Londen
« Reactie #341 Gepost op: 04 november 2014, 14:39:24 »
Je hebt helemaal gelijk, en vanaf Gatwick is het echt maar een klein stukje natuurlijk.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Engeland - Londen
« Reactie #342 Gepost op: 06 juli 2016, 21:33:49 »
In een andere uithoek van Shoreditch waar ik toevallig terecht kwam omdat alle reguliere hotels vol zaten, zit een heel gaaf vegan restaurant.

Siciliaans Italiaans, volledig vegan, inclusief het straffe engelse Porter bier. Een binnenplaats met een dubbeldekkerbus met beneden de keuken en boven tafeltjes, op de binnenplaats ook tafeltjes en lounge banken.

Ik had vooraf de arancini balletjes, en als hoofdgerecht een burger, maar de lasagna zag er ook erg lekker uit.

Het heet justFAB: http://www.just-fab.org/
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Engeland - Londen
« Reactie #343 Gepost op: 23 oktober 2016, 18:18:37 »
Sagar een vegetarisch Indiaas restaurant in Covent Garden. Tamelijk klein en eenvoudig, maar man wat een menu en wat een lekkere dingen. Zuid-indiaas, dus gerechten die je bij een Indiaas restaurantin NL niet zo vaak ziet zoals linzen donuts (medu vada), dosa, en linzenpizza (utthapams).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Engeland - Londen
« Reactie #344 Gepost op: 21 januari 2017, 09:28:19 »
In een andere uithoek van Shoreditch waar ik toevallig terecht kwam omdat alle reguliere hotels vol zaten, zit een heel gaaf vegan restaurant.

Siciliaans Italiaans, volledig vegan, inclusief het straffe engelse Porter bier. Een binnenplaats met een dubbeldekkerbus met beneden de keuken en boven tafeltjes, op de binnenplaats ook tafeltjes en lounge banken.

Ik had vooraf de arancini balletjes, en als hoofdgerecht een burger, maar de lasagna zag er ook erg lekker uit.

Het heet justFAB: http://www.just-fab.org/

Dit klinkt tof! Ik ga half februari een paar dagen naar Londen en we zitten ook in Shoreditch. Eens kijken. :)

Heb je toevallig nog meer recente tips voor leuke plekken? Anderen wordt natuurlijk ook uitgenodigd te antwoorden.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Engeland - Londen
« Reactie #345 Gepost op: 23 januari 2017, 10:54:33 »
Leuk LL, geniet ervan! Hoe lang gaan jullie?
Ik vind Redemption leuk en lekker, alleen het bord dat op straat staat al: "Meat free, dairy free, gluten free, alcohol free, so WTF do we serve?"
Als je ergens een leuke plek zoekt om te lunchen en van Indiaas houdt is de buiten lounge van Dishoom nog steeds favoriet, helaas 's avonds vaak niet meer tussen te komen tenzij je heel vroeg bent (voor half zes). Het is geen vegetarisch restaurant maar ze hebben heel lekkere vegetarische gerechten.

Ik zal nog even denken of ik nog wat meer kan verzinnen. Ben je op zoek naar een volledig vegetarisch/veganistisch restaurant of een vega-vriendelijk restaurant?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Engeland - Londen
« Reactie #346 Gepost op: 23 januari 2017, 18:29:37 »
Ik at laatst in Londen naar tevredenheid bij Soryu Ramen http://shoryuramen.com/ een ramenzaak (noedles) die ook een vega variant hebben met sojamelk. Erg lekker. Online reserveren is handig, want de zaak is populair (ze hebben meer vestigingen, maar geen in Shoreditch geloof ik).
Ze hadden ook lekkere drankjes.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Engeland - Londen
« Reactie #347 Gepost op: 01 februari 2017, 07:53:00 »

Ik zal nog even denken of ik nog wat meer kan verzinnen. Ben je op zoek naar een volledig vegetarisch/veganistisch restaurant of een vega-vriendelijk restaurant?

Dank Sam alvast! En Selly ook.

We gaan een lang weekend, van donderdag tot zondag. Alle tips zijn welkom. Vega(n) of vegavriendelijk, maakt ons niet uit.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Engeland - Londen
« Reactie #348 Gepost op: 01 februari 2017, 23:50:32 »
Twee weken geleden was ik een klein weekje in Londen. Ik heb toen lekker veel restaurants bezocht, waarvan de meeste naar grote tevredenheid. :)

In chronologische volgorde waren dat:
Rasa N16 (vega) in Stoke Newington: een oude favoriet. Vooral de voorgerechten daar vind ik superlekker, ditmaal hadden we banana bolis (met pindasaus, superlekker) en bhel (yay!). Verder aten we een auberginegerecht en eh. Nog iets. Erg lekker allemaal!
Vegan Hippo (vegan) in Soho: Dit zo begreep ik, is de voortzetting van Beatroot (ooit een favoriet, in Berwick street). Hier lunchten we met voor mij een jackfruitburger met boerenkoolchips. Als ik eraan terugdenk, heb ik meteen alweer zin in nog een jackfruitburger! Bij het bestellen mochten we uit een bak een speelgoedbeestje kiezen en op onze tafel zetten, dit werd gebruikt als herkenningspunt om de bestelling bij de juiste tafel te kunnen bezorgen. ;D
Ethos (vega) in Fitzrovia, vlakbij Oxford street heeft een warm en een koud buffet vol lekker gerechten met duidelijk aangegeven wat vegan is. Je weegt je eten bij de kassa (net zoals bij Tibits, eveneens een aanrader). Als je daarna nog ruimte over hebt (onwaarschijnlijk, maar hee) is er ook nog een ruime keus aan dessertjes.
Cubana (omni) nabij Waterloo station: leuk ingericht tentje; hier lunchten we lekker en in relatieve rust; ik had iets met plantain en rijst en okra. Ze doen ook aan cocktails maar die hebben we niet zelf geproefd. We kregen eerst de rekening van de buren (die een fles wijn hadden genomen), toen we daarna de onze kregen scheelde dat bijna de helft. ;D
CookDaily (vegan) in Shoreditch. Een restaurant in een zeecontainercomplexje met horeca. OK restaurant is een te groot woord; er waren vier of misschien zes zitplaatsen binnen en buiten de deur maar in het containercomplex was er nog meer zitplek, die werd gedeeld met de andere tentjes eromheen. Ze bieden hier een aantal schotels aan waarbij je kunt kiezen of je ze met vegakip of tofu wilt of soms nog een andere optie. Was prima; ik had de rainbowl met heel veel groenten. Goed betaalbaar ook, voor avondeten.
Tai Buffet (vega) in Shepherd's Bush. Mwah, dit was de enige waar ik niet zo heel enthousiast over was. Er was een grote selectie aan nepvleesgerechten en behoorlijk weinig warme groentegerechten. Bij de koude gerechten was wel wat groente terug te vinden. Ik had ook het idee dat ik niet erg gezond zat te eten, weet niet meer of ik het nou zout of vet vond of allebei. Op zich was het wel smakelijk, maar het paste gewoon niet zo goed bij m'n plannen wat gezonder te gaan eten dit jaar ;), en daarnaast wil ik groenten. Vaste prijs, dus voor als je veel honger hebt wel een goede deal misschien.
Black Cate Cafe (vegan) in Hackney: kom op tijd! Dit restaurant is nogal populair, dus we moesten hier een tijdje wachten voor we een zitplaatsje kregen (aan tafel bij anderen). Lekker en heel betaalbaar eten, prima sfeer vond ik ook. Ik had hier een groentepannenkoek met nog meer groenten. De porties zijn enorm! Een stukje gebak voor toe paste er dus niet meer bij (maar paste wel nog in mijn tas, gelukkig). :)
Mildred's (vega) in Soho: ook hier is het vaak druk, maar als je kort na openingstijd binnenvalt voor lunch heb je zonder problemen een plek. Hier had ik de soul bowl: twee salades (bieten-quinoa, en kale-shiitake), was lekker. Ze hebben ook vestigingen in King's Cross (nog niet geweest) en Camden (jaartje geleden geweest, zeer goed bevallen).
Vanilla Black (vega) nabij Chancery Lane: vooral als je de tijd hebt (en het geld kunt missen). Creatieve gerechtjes, mooi opgemaakte borden, the works. Ooit maakte ik hier de fout brie-ijs te bestellen, daarna durfden we (ik) een tijdje niet meer terug. Op aanraden van vriendin ditmaal daarom de charred avocado icecream oid maar links laten liggen, ook al leek die me minstens zo intrigerend.
(Charred is trouwens momenteel sowieso een dingetje in Londen; ik geloof dat we meer restaurants mèt iets charreds op de kaart hebben gezien dan zonder. ???)
Farmacy (vega) in Notting Hill, deze is ook voor als je ruim bij kas zit. Ze presenteren zichzelf als superhealthy (er is een soort menukaart/-boekje aanwezig waarin van een groot deel van de gebruikte ingrediënten staat toegelicht welke gezondheidsvoordelen je ervan kunt verwachten) dus een vette hap moet je er niet verwachten, maar lekker eten hebben ze wel. Ik at hier een Mexicaanse schotel en die was prima. Het personeel was wisselend qua leukte.
Jai Krishna (vega) bij Finsbury Park. Een paar honderd meter van ons appartement en alsnog schoot hij er bijna bij in! Gelukkig op de laatste avond toch nog bezocht. Superlekker gegeten, alles klonk zo lekker dat we veel te veel bestelden. Ooooja ik weet alweer hoe dat kwam. We namen vooraf een mix van wat starters, denkend dat we dan een bordje met wat dingetjes zouden krijgen. Toen kwam me er toch een schaal! Daarna hadden we een aardappelcurry en een rodekoolmetappeltjescurry (;D) die erg lekker waren bij elkaar. Ook hadden we nog rijst en, euh... een andere curry. De naan die we eigenlijk hadden willen nemen, hebben we gelukkig niet besteld want hadden we nooit meer opgekund. Het eten was wel behoorlijk vet. Ook dit was overigens een superpopulair restaurant (of was het het tijdstip?); we arriveerder rond half negen denk ik en hebben iets van een half uur moeten wachten op een tafeltje, terwijl er niet echt ruimte was om te wachten. Vroeger op de avond is het wellicht beter te doen. De bediening was wel erg sympathiek. En ook onze buren, die ons vertelden dat we zelf naar de balie moesten lopen met het briefje waarop we onze keuze hadden opgeschreven om de bestelling door te geven.
Kin (vega) in Fitzrovia. De lunchopties werden op mijn vraag gebracht als 'quiche of salade'. De salade bleek iets met een pindadressing, en vegan, dus die wilde ik. Hij was enorm en er zat wel heel veel rauwe wortel in, uiteindelijk kreeg ik hem niet in m'n eentje op (mensen die wel eens met mij hebben gegeten, weten wat dit zegt over de grootte van de salade :P). Later bleek dat er nog veel meer opties waren, vooral dingen als toast met scrambled tofu enzo. En heel veel soorten hartig en zoet gebak, dus we namen nog wat zoets na. Het personeel kwam wat onervaren over maar ze veroverden wel direct mijn hart (door hun vriendelijkheid natuurlijk, had er heus niets mee te maken dat het twee leuke jongens waren en ze tenminste een beetje fatsoenlijke muziek draaiden... ;))

We zaten trouwens vlakbij The third estate, waar ik een half jaar geleden al eens schoenen had gekocht. Ditmaal kocht ik er nog een paar schoenen en m'n vriendin nam een stapel truien mee. :D
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2017, 00:38:10 door tamarillo »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.218
Re: Engeland - Londen
« Reactie #349 Gepost op: 02 februari 2017, 00:32:56 »
Naast de restaurants waar we deze keer zijn geweest en de genoemde Tibits, vind ik The Gate (met vestigingen in Islington, Hammersmith en Marylebone) vaak erg goed, en Manna in Primrose hill erg leuk. Vriendin had nog bij vega(n?) pub Coach and Horses (Greek Street in Soho) willen eten maar toen wij daar voor de deur stonden werd net de keuken verbouwd oid. In West-Kensington is 222 leuk.

Verder heb je nog Carnevale en Amico Bio in de buurt van Barbican, dus ook niet al te ver bij je vandaan, en Itadaki Zen niet ver van King's Cross. Amico bio echt wel kwaliteitseten. Itadaki zen en Carnavale al lang niet meer geweest, weet ik niet meer precies.
Ten zuiden van de rivier vind ik Tas (Turks) (o pas op met die link, er begint vanzelf een filmpje, ieuw) trouwens wel een aanrader; geen vega restaurant maar wel veel vega keus, en ze zijn snel.

In South-Kensington vond ik Tanya's tegenvallen (is rawfood, de ladingen rauwe prei in mijn gerecht kreeg ik echt niet weg). (O, ik zie nu dat het gesloten is. OK.)
Blue elephant in Fulham is helaas ook gesloten. :(
Dat geldt jammer genoeg ook al een tijdje voor Saf, die zaten eerst vlakbij Shoreditch in Hoxton, later nog een tijdje in Kensington boven de Wholefoods, maar nu is alles weg. :(

Verder heb je misschien wat aan lijstjes van de Time Out, zoals deze met tips voor lekkere vegan gerechten, deze met vegan restaurants of deze met vega resto's.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2017, 00:35:21 door tamarillo »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Engeland - Londen
« Reactie #350 Gepost op: 02 februari 2017, 11:09:20 »
Blue elephant in Fulham is helaas ook gesloten. :(
Dat geldt jammer genoeg ook al een tijdje voor Saf, die zaten eerst vlakbij Shoreditch in Hoxton, later nog een tijdje in Kensington boven de Wholefoods, maar nu is alles weg. :(
Wat jammer, dat was nu echt een heel fijn vegan/raw restaurant waar je luxe kon eten.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Engeland - Londen
« Reactie #351 Gepost op: 02 februari 2017, 11:12:14 »
Overigens een tip om extra op je spullen te letten in Shoreditch: er zijn veel rovers op brommers die het op je telefoon of tas hebben voorzien. Bij mij hebben ze van de week geprobeerd mijn telefoon uit mijn hand te jatten, maar die heb ik altijd stevig vast dus jammer voor ze. Helaas waren ze te snel weg om ze van hun brommer te trappen  >:(

Zeker als je op Google Maps aan het kijken bent tijdens het lopen ben je een goed doelwit voor deze eikels.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Engeland - Londen
« Reactie #352 Gepost op: 02 februari 2017, 12:00:33 »
En pret a manger heeft een fantastisch lekkere mac'n'n-cheese met boerenkool en bloemkool. Lekker als snelle lunch.

,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Engeland - Londen
« Reactie #353 Gepost op: 02 februari 2017, 13:59:08 »
Dat is waar Selly, daar denk ik niet zo snel aan, dat je ook nog moet lunchen :-)

Wat dat betreft is Pod ook een goede, die hebben nu een warme wrap "brick lane" met een aardappel-curry erin, die vult heel goed en is erg lekker. Ze hebben ook een lekkere bao met tahoe.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.502
Re: Engeland - Londen
« Reactie #354 Gepost op: 02 februari 2017, 22:56:43 »
Hey, leuke tips voor als ik weer eens in Londen ben. Mijn zusje woont in the Barbican (!) dus ik ga de tips voor in die buurt zeker ergens opschrijven  :vork:

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Engeland - Londen
« Reactie #355 Gepost op: 03 februari 2017, 09:05:23 »
Leuke tips zeg, bedankt allemaal!

Ik ga van het weekend even alles goed bekijken.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.313
Re: Engeland - Londen
« Reactie #356 Gepost op: 26 februari 2017, 21:13:23 »
Holy, ik ben alweer een week terug uit Londen, en ik heb nog niet gepost waar ik heb gegeten.

We kwamen donderdag laat in de middag aan. Eerst een beetje rondgelopen en toen zag ik een bord van Redemption. Dat kwam me bekend voor! We hebben even geïnformeerd en we hebben daar voor later op de avond gereserveerd.

Het was erg lekker eten daar. We hadden o.a. de maki rolls platter. Die was lekker en zag er ook fantastisch uit. En een lekker gerecht met bloemkool. Toe deelden we kokosbollen of zoiets. (Nu wreekt zich het feit dat het een week geleden was).

Vrijdagmiddag aten we bij The Gate Islington. Ik had een bietentaartje. Heel verfijnd was die, erg lekker. Mijn vriend had aubergine schnitzel. Ook erg lekker. We deelden een lekker toetje met chocola.

Zaterdag wilde ik graag naar Dishoom. "Geen reserveringen, gewoon gaan", volgens de airbnb-host. Bleek dat je wel lang moest wachten. Er stond een lange rij buiten. Dat wachten was al een belevenis an sich. Er werd chai en sherry geserveerd en het was best gezellig. We besloten het maar te doen.

Eenmaal binnen wacht je weer. Maar dan in de bar. Als je aan tafel mag, dan gaat de pieper af die je hebt gekregen. Zo wordt Dishoom echt een avond uit. Ik weet niet of ik het snel weer zou doen, maar voor een keer is het wel leuk. Na 1,5 a 2 uur wachten, mochten we aan tafel. Het eten was erg prima.

Voor lunch aten we een vegetarische burger in een burgerzaak en we namen een keer soep bij Pret A manger. Zondag moesten we alweer naar huis. Hopelijk snel weer terug!

Edit: zie dat Sam Dishoom ook al had getipt. Dat was in Londen ontschoten, maar het is ons dus wel gelukt om er te eten!

Verder nog bedankt voor de tip om goed op de spullen te letten. F. werd helemaal dol van mijn waarschuwingen voor de 'brommerbendes'. Het werd een beetje een running gag :)

« Laatst bewerkt op: 26 februari 2017, 21:24:24 door LL de Ling »

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re: Engeland - Londen
« Reactie #357 Gepost op: 26 februari 2017, 22:09:50 »
Leuk hoor  :D
Ik ben een aantal keer in Dishoom bij Convert Garden geweest. Daar kun je gewoon reserveren, en wacht je helemaal niet, da's wellicht een tip voor de volgende keer.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.055
Re: Engeland - Londen
« Reactie #358 Gepost op: 27 februari 2017, 08:25:17 »
Leuk LL, allebei mijn tips gebruikt, al dan niet bewust  :D
Klinkt alsof je erg lekker gegeten hebt, The Gate moet ik ook eens uitproberen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sven

  • *****
  • 3.802
  • Geslacht: Man
Re: Engeland - Londen
« Reactie #359 Gepost op: 13 oktober 2017, 08:52:08 »
Voor mensen met een meer beperkt budget, vind je hier een overzicht van de vegetarische sandwiches uit supermarkten en aanverwanten.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.