Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

Offline jol

• 2.390
Re: Waar aten we vandaag?
« Reactie #200 Gepost op: 16 juli 2019, 09:32:10 »
Afgelopen weekend waren we in Arnhem. Vrijdag laat aangekomen en geen zin in/tijd voor zoeken naar een restaurant. We liepen de parkeergarage uit en stuitten op Grieks restaurant Rhodos.  Grieks = (meestal) lekker en de keuken was nog open dus wij naar binnen. We werden zeker niet teleurgesteld, vooral de auberginesalade was erg lekker met een sterke rooksmaak zoals we ons herinneren van toen we op Lesbos waren.
Zaterdag aten we bij Indiaas restaurant Mantra. Ik had tandoori paneer met naan en bloemkoolcurry. De paneer was verbazingwekkend lekker met duidelijke zuivelsmaak, nog nooit zulke lekkere paneer gegeten. Ik ken paneer als nogal smakeloos, bijna uitwisselbaar met ongemarineerde tofu. Nou, deze paneer leek daar totaal niet op, heel smaakvol en met een romige korrelige structuur. Later werd me verteld dat ze hun paneer zelf maken.
De bloemkoolcurry was mild pittig met bloemkool die nog een beetje bite bezat, niet helemaal supergaar gekookt. Heel smaakvol alles en de man was ook al zo tevreden over zijn Thali.

Gisteravond ter afsluiting van het weekend naar de Oude Plek, goed en gezellig als altijd.

Bij een volgend bezoek aan Arnhem is 'Enig alternatief' een dikke aanrader (vega-bio). En het Eetatlier :-). En Rung voor Thais eten.
Enig alternatief en het Eetatelier staan beide op mijn lijstje maar we hadden geen zin in wachten en de man is geen vegetariŽr. Thais is zeker interessant, dank voor de tip  :thumbsup:

Offline neleH

• 1.458
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 17 juli 2019, 08:31:41 »
Gisteren gegeten bij het Zusje. Prima vegakaart!

Offline karl

• 5.165
  • Geslacht: Man
« Reactie #202 Gepost op: 29 juli 2019, 06:55:43 »
Op het einde van de koopzondag in Bergen-op-Zoom naar de BourgondiŽr, een grote, drukke brasserie op het centrale plein. Ik heb er altijd bewondering voor hoe op elkaar ingespeeld, veeltallig personeel zorgt voor een vlotte bediening van vele gasten.
Op de kaart stonden twee vegetarische gerechten. Een vegetarische Wiener schnitzel snijdsel met champignonroomsaus en paprika en champignons met roerbakgroenten.  We kozen voor dat laatste gerecht en het was een mooi, groot bord met twee halve paprika's gevuld met roerbakgoenten en kaasgratin erop en twee champignons met roomkaas, mooi torentje rijst, nog wat losse roerbakgroenten en currysaus. Zoals het bij het Nederlandse bourgondische eten past ook nog een kom frieten en mayo erbij. Tussen de groenten in de paprika's lagen onbestemde, eerder smakeloze, vrij stevige witte vormpjes die ik niet kon thuisbrengen, was het een pasta of een sojabereiding. Die zou ik vervangen door meer hartige, aangebakken sojareepjes of sojagehakt, maar het was verder een heel aardig gerecht.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2019, 06:58:40 door karl »

Offline jol

• 2.390
« Reactie #203 Gepost op: 25 oktober 2019, 09:23:53 »
Er viel wat te vieren en daarom aten we gisteren bij Veggies on Fire. Het was nog steeds zoals ik me herinnerde: erg lekker en lekker ontspannen.
Ik begon met een prima misosoep gevuld met knapperige groenten. De man had de mexicaans gekruide huis gemaakte seitan. Ook erg lekker.
Als hoofdgerecht aten we beide de chipotle burger, een broodje bonenburger met salade, in stoom gebakken aardappelen, mayo en een tomatensaus. De burger pretendeert geen vlees te zijn en dat is fijn, hij smaakt lekker naar bonen en is goed pittig van de chipotle. De aardappelen zijn stevig en bruin aan de buitenkant en romig aan de binnenkant, gebakken aardappelen met veel smaak maar zonder het vet.
Gemberthee bij het voorgerecht, rosť bij het hoofdgerecht, koffie toe.
Het was een feestelijk avondje!

Offline meisbaer

• 3.581
« Reactie #204 Gepost op: 25 oktober 2019, 20:16:36 »
Leuk, Jol!

- ik had wat eten en waar eten we door elkaar gehaald, ik zal het in het juiste draadje plaatsen  ;)-
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2019, 20:21:00 door meisbaer »

Offline neleH

• 1.458
« Reactie #205 Gepost op: 28 oktober 2019, 09:07:10 »
Pas geleden gegeten bij Humphrey's. Erg lekker menu met veel vega en zelfs vegan opties, die iedere 3 maanden wisselt.

Offline bambi

• 5.202
« Reactie #206 Gepost op: 08 november 2019, 20:31:31 »
Ik ben hier wat te weinig geweest, maar wij waren laatst met veel plezier bij Zebedeus in Den Haag. https://zebedeus.nl/
De hele tafel nam meteen vego/vegan omdat het gewoon aantrekkelijke opties waren.  :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken