Vegatopia Forum

Italië

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Noord-Italië
« Reactie #20 Gepost op: 07 mei 2003, 16:32:08 »
ben net terug uit venetië en mja twas geen feest qua eten iig

-pasta met een klein vies bakje sla
-pizza vegetariano
-friet

sjah en 2 sinaasappelsap voor 8 euro is me ook wat veel  :-\

in Lido (vlakbij venetië) was het allemaal véél goedkoper.

Er was trouwens wel minstens 1 biologische winkel waar ze soja verkochten. (en dat was het dan ook wel qua vleesvervangers)

Het ijs was er wel super, in Calle S. Lio zit een super-ijs-zaak waar je voor 1,80 een 'ijsje met 3 bolletjes' krijgt, zo'n ijsje wordt echter gevuld tot 'ie vol is -> komt neer op zo'n 6 bolletjes!


Hmmm, heb die biowinkel niet kunnen vinden in Lido.
Maaarre, jij was toch niet vegan? Dan kun je toch talloze pizza's en pasta's eten??

niels

Tips voor Florence?
« Reactie #21 Gepost op: 04 juni 2003, 11:31:45 »
Hallo,
 ik ga vanaf zondag 11 dagen naar Florence, en ik vroeg me af of iemand hier nog vegan tips heeft? Qua winkels, restaurants, handige woorden/zinnen?

BVD
niels

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Tips voor Florence?
« Reactie #22 Gepost op: 04 juni 2003, 22:12:54 »
*zucht* Florence...... mooi.
Geen tips verder trouwens :)

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Noord Italië
« Reactie #23 Gepost op: 10 juli 2003, 21:25:11 »
Ik wil ook weer naar Florence! Maar dan sla ik dat zaakje over waar je bij de antipasti hele inktvisjes hadden liggen. 18 euro betaald voor de rest: koude gekookte worteltjes en van die rare paprika's, vijf sliertjes tagliatelle en drie van die gevulde pastadingetjes en een bakje fruit-uit-blik.
Hoewel, de tweede keer dat we door de docent werden gedwongen er te eten (gezellig! met de hele groep!) heb ik voor elkaar gekregen dat je ook zelf je gerecht mocht uitkiezen. De aller-aller-allerlekkerste pasta met knoflook ooit gegeten! Dus ik wil er toch weer heen. Kan het alleen noooooit meer terugvinden, want heb het richtingsgevoel van een rietje (volgens mini-zusje)
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Pieter B

Re:Noord Italië
« Reactie #24 Gepost op: 23 juli 2004, 12:59:10 »
Vegetarische reistip: Milaan

Naast allerhande vegetarische en veganistische pasta's en risotto's in de gewone restaurants vind je in Milaan een tiental vegetarische bio-restaurants. Die zijn meestal van het klassieke macrobiotische gezondheid-voor-alles type, maar daarnaast zijn er ook de volgende vegetarische vreemde-eenden-in-de-bijt:

Coco's
Vegetarisch Fast food restaurant
Bij metrostation Cordusio

Lattoria dell Via dell Unione
Een supergezellig en goed vegetarisch delicatessen lunchrestaurantje, niet duur en met een enorm vegetarisch menu, vraag naar de suggesties
in Via dell Unione, enkele passen ten zuiden van de Duomo (grote kerk).

Joia
Alleen hiervoor zou een vegetarier Milaan moeten bezoeken, een vegetarisch restaurant met een ster in de Michelin! Voor een Michelinrestaurant niet al te duur (5-gangenmenu met wijnarrangement 65 euro pp) en een ongelooflijke belevenis. Heel aparte en heerlijke gerechten als gazpacho met tomaat in 5 verschillende texturen (als gelei, geconfijt, gefrituurd etc), oesterzwammensoep met ricotta en appelsienschil, huisgemaakte truffelravioli met peterseliecreme etc. Wijnkaart is geweldig. Vegetariers die iets te vieren hebben of gewoon eens topkeuken willen meemaken: hier reserveren!
Via Panfilo Castaldi 18
(metro Repubblica)
Tel.: 02-29522124

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Noord Italië
« Reactie #25 Gepost op: 23 juli 2004, 15:30:52 »

Joia
Alleen hiervoor zou een vegetarier Milaan moeten bezoeken, een vegetarisch restaurant met een ster in de Michelin!

 :o het kan dus wel  :D
Ze hebben ook een site . Leuk hoor.
,,,,فلافل

brenda_lelie

Re:Noord Italië
« Reactie #26 Gepost op: 03 augustus 2004, 19:14:36 »
In Florence heb ik heel erg lekker gegeten (en goedkoop!) bij Enoteca Baldovino.  Vlakbij de Sante Croce (via san giuseppe 18r). Ze hebben vooral salades en broodjes maar daar kun je je honger wel mee stillen. Aan de overkant van de straat zit ook een trattoria van Enoteca maar dat zag er minder gezelig uit.

http://www.baldovino.com

Offline Joske

  • *****
  • 2.829
  • Geslacht: Vrouw
Rome
« Reactie #27 Gepost op: 20 september 2004, 15:23:17 »
Binnenkort ga ik met 2 collega's naar Rome. Tips voor lekkere vegetarische restaurants daar welkom. Ik weet wel dat je in Italië lekker vegetarisch kan eten bij de gewone eethuizen, maar misschien zijn er toch nog enkele uitschieters, aanraders, afraders, .....??
« Laatst bewerkt op: 20 september 2004, 16:05:13 door Sande® »

anjo

Re:Italië
« Reactie #28 Gepost op: 23 augustus 2005, 14:44:03 »
Weet iemand tot hoe laat de Supermarkten
gemiddeld open zijn, 's avonds in Italië?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Italië
« Reactie #29 Gepost op: 23 augustus 2005, 22:29:19 »
Weet iemand tot hoe laat de Supermarkten
gemiddeld open zijn, 's avonds in Italië?

8 of 9 uur? Smiddags zijn ze vaak een paar uur dicht.
,,,,فلافل

anjo

Re:Italië
« Reactie #30 Gepost op: 20 september 2005, 16:05:38 »
Teruggekomen uit Italië, de Supermarkten zijn er inderdaad geruime tijd open.  
Het was een groot plezier om er rond te kijken.
Opvallend was het fruit dat er veel groter en smakelijker uitzag dan hier in Nederland.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Italië
« Reactie #31 Gepost op: 22 december 2005, 18:44:27 »
Fiijn vegetarisch restaurant in Rome: Il Margutta aan de Via Margutto (loopt ongeveer parallel aan de Via del Corso, vlakbij het Piazza del Popolo).
Mooi, beetje-trendy-maar-niet-te-uitziend restaurant met cheffy eten dat érg lekker is. En duur, dat wel. Maar ook wel heel fijn.
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Italië
« Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2006, 18:23:26 »
We gaan in maart naar Rome. Iemand leuke restaurant-tips?
,,,,فلافل

Pieter B

Re:Italië
« Reactie #33 Gepost op: 20 augustus 2006, 10:43:58 »
Korte melding over eiland Elba: zoals heel Italie mag dit geen probleem zijn voor vegetariers, maar maak niet zoals ondergetekende speciaal de bergtocht voor het in de reisgidsen vermelde "enige vegetarisch restaurant van Elba", "Vegetariano alla Cabinovia", want dit is voorgoed gesloten...

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Italië
« Reactie #34 Gepost op: 20 augustus 2006, 10:58:44 »
We gaan in maart naar Rome. Iemand leuke restaurant-tips?

Zoek naar de meest afschrikwekkende tenten, met plastic tafelkleedjes en TL-buizen. Dan heb je de meeste kans op een lekkere pizza.  ;D
Proefondervindelijk bewezen tijdens vele bezoeken aan Italië.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:Italië
« Reactie #35 Gepost op: 20 augustus 2006, 11:05:32 »
We gaan in maart naar Rome. Iemand leuke restaurant-tips?

Zoek naar de meest afschrikwekkende tenten, met plastic tafelkleedjes en TL-buizen. Dan heb je de meeste kans op een lekkere pizza.  ;D
Proefondervindelijk bewezen tijdens vele bezoeken aan Italië.

Ja we zijn inmiddels al geweest  :)
Ik heb de kaartjes bewaard waar we zijn geweest, zal het es opschrijven.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Italië
« Reactie #36 Gepost op: 20 augustus 2006, 11:16:06 »
Het heeft zijn Waterloo gevonden? ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Italië
« Reactie #37 Gepost op: 20 augustus 2006, 11:27:21 »
We gaan in maart naar Rome. Iemand leuke restaurant-tips?

Zoek naar de meest afschrikwekkende tenten, met plastic tafelkleedjes en TL-buizen. Dan heb je de meeste kans op een lekkere pizza.  ;D
Proefondervindelijk bewezen tijdens vele bezoeken aan Italië.

Ja we zijn inmiddels al geweest  :)
Ik heb de kaartjes bewaard waar we zijn geweest, zal het es opschrijven.

Oja.  :bonk:

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Italië
« Reactie #38 Gepost op: 17 december 2006, 15:17:25 »
we gaan in mei een week naar het gardameer en een paar dagen naar venetie. iemand tips voor lekkere, italiaanse, vegetarische gerechten, restaurantjes en misschien ook een hotelletje in venetie???

Pieter B

Re:Italië
« Reactie #39 Gepost op: 01 februari 2007, 21:40:10 »
Ik heb hier al eerder enkele tips gepost voor Milaan, waaronder het vegetarische sterrenrestaurant Joia. Joia heeft nu ook een tweede restaurant geopend, Joia Leggero oftewel Joia Light.

Zoals de naam laat uitschijnen is het een goedkoper en eenvoudiger restaurant dan zijn beroemde grote broer, en afgestemd op een lichte lunch of licht diner. De formule is heel origineel: je krijgt de keuze uit een aantal ingredienten (vb. kazen / pastasoorten / sauzen / groentencombinaties / ...) die allemaal op 1 of andere manier combineerbaar zijn. Je kiest zelf de combinatie en krijgt die snel en perfect klaargemaakt op je bord. Verrassend en heerlijk. Voor al wie eens vegetarische haute cuisine wil meemaken zonder 70 Euro pp uit te geven. (Eerlijk is eerlijk, Joia zelf staat absoluut nog een klasse hoger, maar deze Joia Leggero is daarom niet te versmaden.)

Ik at er bvb. geweldige kubusjes van saffraanrisotto met paddestoelencreme, van avocado met sinaasappel en van rode kool met gorgonzola, en vervolgens verse tagliatelle met gember/pompoendressing en wintergroenten. Met goede en goedkope Italiaanse wijnen die bovendien per glas te krijgen zijn. Er zijn overigens ook een aantal combinaties met vis, dus wel vooraf uitleg vragen als je Italiaans niet toereikend is.

Je vindt Joia leggero in de Corso di Porta Ticinese op nummer 106. Dat is vlakbij de Porta Ticinese zelf, dus bij de gezellige kanalen-wijk van Milaan.

Opnieuw dus een absolute aanrader voor al wie een weekendje Da Vinci code of een weekendje shopping gaat doen in Milaan, stilaan de Europese topbestemming voor vegetarische lekkerbekken.
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2007, 13:55:58 door Pieter B »