Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Waarom wel melk?

<< < (38/43) > >>

Anne:

--- Citaat van: vrijheid op 10 oktober 2004, 21:31:53 ---

Vraag je vriend en schoonfamilie eens wat zij over hebben voor anderen. Waarschijnlijk kunnen ze je geen antwoord geven!

--- Einde van citaat ---
daar heb je waarschijnlijk gelijk in.
Maar het was ook dat het me zelf aan het twijfelen bracht, dat ik tegenover mezelf het gebruik van zuivel moeilijk kan verantwoorden. Ik ben nu ook wel parttime vegan, en af en toe is kaas als ik buiten de deur eet gaat prima, zolang het met mate is voel ik me daar niet zo schuldig over.

Monie:
Zo had ik het er van het weekend met iemand over dat mocht ik ooit zwanger worden, ik misschien toch sojamelk zal moeten drinken (lust het niet graag) omdat ik vegetarier ben en geen melk drink en nauwelijks kaas gebruik. Toen zei die persoon:"ja, want dan moet je ook aan een ander leven denken, niet alleen aan dat van jezelf."
Maar ik ben juist vegetarier omdat ik aan andere levens wil denken . Dat dat geen mensenlevens zijn maken het voor mij niet minder waardevolle levens. Hij snapt blijkbaar nog niet veel van mijn principe.  :-\

Sander:

--- Citaat van: Monie op 16 november 2004, 00:08:56 ---Zo had ik het er van het weekend met iemand over dat mocht ik ooit zwanger worden, ik misschien toch sojamelk zal moeten drinken
--- Einde van citaat ---

Waarom zou je dat moeten?

Monie:
Is het niet zo dat je tijdens de zwangerschap en ook als je borstvoeding geeft zelf extra eiwitten nodig hebt? Dat heb ik tenminste gelezen. Er word je dan aangeraden extra melkproducten te gebruiken, maar aangezien ik die niet gebruik lijkt me soja(melk) een goede vervanging. Kan het anders ook op een andere manier vervangen worden?

Sander:
Hier in het rijke en overvloedige westen heb je zeer zelden tot nooit extra eiwitten nodig.

Extra melk voor zwangere vrouwen wordt (voornamelijk) aangeraden vanwege de verhoogde calcium-behoefte, en die is prima op te vangen met andere zaken dan zuivel. Zuivel is immers niet het grote calcium-wonder dat men ons wil doen geloven.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie