Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Waarom wel melk?

<< < (39/43) > >>

Lovelocker:
Bij babies, peuters en kleuters heb ik wel zo mijn twijfels. Herinner mij van vroeger van kindertjes van macrobioten die achterbleven in de groei en zo. Al heb ik al tijden niet meer zoiets gelezen...maar ja: veel macrobioten zijn er ook niet meer, waarschijnlijk, want over macrobiotiek lees ik ook niets meer.

Sander:

--- Citaat van: Lovel¤cker op 16 november 2004, 11:27:36 ---Bij babies, peuters en kleuters heb ik wel zo mijn twijfels.
--- Einde van citaat ---

Mijn (voornamelijk vegetarisch en zuivel-loos etende) dochter is inmiddels bijna net zo lang als haar 1 jaar oudere nichtje. Nu zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel...

--- Citaat ---Herinner mij van vroeger van kindertjes van macrobioten die achterbleven in de groei en zo.
--- Einde van citaat ---

Dat had weinig tot niks met zuivel te maken.

Edit: je kind (niet-zure) zuivel geven zou strafbaar moeten zijn. Yoghurt en kwark is nog wel acceptabel. :)

Selly:

--- Citaat van: Sande® op 16 november 2004, 11:13:16 ---
Zuivel is immers niet het grote calcium-wonder dat men ons wil doen geloven.

--- Einde van citaat ---

ik zag net op de NVB site dat die dat zelfs beweren. Jammer hoor

Sander:

--- Citaat van: Selly op 16 november 2004, 14:34:07 ---
--- Citaat van: Sande® op 16 november 2004, 11:13:16 ---Zuivel is immers niet het grote calcium-wonder dat men ons wil doen geloven.
--- Einde van citaat ---
ik zag net op de NVB site dat die dat zelfs beweren. Jammer hoor
--- Einde van citaat ---

Het zou me niets verbazen wanneer zou blijken dat er met enige regelmaat liquide middelen van de Nederlandse Zuivelorganisatie naar de NVB worden overgepompt. :nosmile:

Het heeft waarschijnlijk ook te maken met het feit dat er blijkbaar nog steeds geen enkele dietist is die ooit van The Harvard Nurses' Health Study heeft gehoord, of de resultaten van dat onderzoek tot zich door heeft laten dringen.

Anne:

--- Citaat van: Sånder op 16 november 2004, 11:13:16 --- Zuivel is immers niet het grote calcium-wonder dat men ons wil doen geloven.

--- Einde van citaat ---

Wat dan wel?
Ik kon er niet zo snel een draad over vinden, dus dan hier maar, sinds een paar maanden eet ik vrijwel geen zuivel meer, ongeveer 2 keer per week een gerecht met kaas erin verwerkt, en dat is het dan wel.
Nou eet ik wel regelmatig nootjes en zaadjes enzo, maar ik heb toch het idee dat ik te weinig calcium binnenkrijg (dat geeft mn eetmeter vaak aan, en ik krijg bovendien afbrokkelende nagels enzo, als dat ermee te maken heeft).
Dus nu vraag ik me af wat goede calciumbronnen zijn, welke nootjes/zaadjes in het bijzonder, en zijn er nog andere dingen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie