Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Zuivel en verkoudheid

<< < (3/26) > >>

Elsbeth:
Dan niet gaan.

Ik kan hier dus helemaal niet over meepraten. Ik eet niet super gezond, slaap te weinig, rook (te veel), drink (te veel), maar ben nooit ziek. Oké, nu is Sam niet ziek, maar.. ik ben ook nooit verkouden? Neus snuiten? Uh in de winter 1 x per dag ofzo? Ik heb gewoon nooit iets. Dus misschien moeten jullie gewoon allemaal mijn levensstijl overnemen  8)

fem fatale:

--- Citaat van: Sam op 29 april 2004, 16:41:35 ---
--- Citaat van: fem fatale op 29 april 2004, 16:26:16 ---
--- Citaat van: Sam op 29 april 2004, 15:09:42 ---Zou het nou helpen om een slijmvormende liter zuivel te drinken om al die bacterieren weg te slijmen?

--- Einde van citaat ---
daar ga ik alleen maar erger van blaffen

--- Einde van citaat ---

Ok dan doe ik dat niet :) Ik vroeg me dus af of als je veel slijmvorming hebt het afdrijven van bacterien niet sneller gaat ofzo.

--- Einde van citaat ---
volgens mij gaat t dan juist langzamer, ik kan me voorstellen dat bacterien dol zijn op slijm

Ben:
Mijn theorie :-\:
Melk bevat antistoffen die de koe aanmaakt om het kalfje te beschermen tegen koeziektes, net zoals borstvoeding menselijke babies beschermt. Melk die je in de winkel koopt is afkomstig van 10.000 koeien (wordt gemengd in tanks van 100.000lt). Dus elke druppel koemelk bevat een enorm aantal verschillende antistoffen. Deze worden gedeeltelijk in het bloed opgenomen. Al deze antistoffen die ons willen beschermen tegen koeziektes brengen ons immuunsysteem in de war en ons verdedigingsmechanisme tegen menselijke ziektes verzwakt. Gevolg: verkoudheden, angina, ...

Christiaan:

--- Citaat van: Ben op 03 mei 2004, 22:05:23 ---[...] een enorm aantal verschillende antistoffen. Deze worden gedeeltelijk in het bloed opgenomen.

--- Einde van citaat ---
Ik denk van niet. Het spijsverteringssysteem neemt echt niet zonder onderscheid alles op wat er doorheen komt...

Lovelocker:
Ik herinner mij nog dat onderzoek, wat in een bijlage van het AD stond - meen ik. Qua gezondheid (hoe meette men dat trouwens, met alle samenhang met andere leefgewoonten?)

1. "Part-time" vegetariërs
2. Vegetariërs
3. Veganisten
4. "Vleeseters"

Natuurlijk kun je elke volgorde wel ergens vinden, met bewijsvoering. Mijn gevoel en verstand zegt dat dit lijstje klopt. Zéker mensen met een bepaalde overtuiging hebben de neiging feiten naar zich toe te redeneren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie