Vegatopia Forum

New York

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Re:New York
« Reactie #20 Gepost op: 12 november 2009, 11:24:42 »

Ben er al redelijk vaak geweest maar ondertussen is het al weer zo'n 6 jaar geleden dus het wordt weer eens tijd en m'n vriendin is er nog nooit geweest.

Ben benieuwd naar je tips Selly.

India

Re:New York
« Reactie #21 Gepost op: 04 april 2010, 20:55:26 »
Ik ben vorige maand naar New York geweest, het was een feest voor mij als Lacto-vegetariër! Bij baby cakes kan je allerlei gebakjes kopen zonder dierlijke ingrediënten en eieren. Ongeveer 10 minuten lopen van de bakkerij is er een "Punjabi Deli" zij verkopen heerlijk vegetarisch punjabi indian food en zeer redelijke prijzen.
Verder heb ik pizza gegeten bij Viva Herbal,zij verkopen vegan en vegetarian pizza's en pasta's, echt heerlijk.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #22 Gepost op: 16 oktober 2010, 01:28:39 »
Dit jaar zijn er in NY 2 vestigingen van de nieuwe vegetarische restaurantketen Otarian geopend, waar het menu aangeeft hoeveel CO2-uitstoot je maaltijd heeft veroorzaakt (en vergelijkt het dan met een vleesvariant qua CO2) :

http://www.otarian.com/love-food/our-restaurants/new-york.html

154 Bleecker Street & 947 Eighth Ave

Londen heeft ook 2 vestigingen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #23 Gepost op: 09 december 2010, 13:44:40 »
The Pump Energy Food

5 vestigingen in NYC, met iig 1 tofugerecht. Geschikt voor mensen die high-protein eten en goed letten op welke carbs en vetten ze binnen krijgen. Er hangt wel inpakpapier vd slager aan de muur...

http://www.thepumpenergyfood.com/

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #24 Gepost op: 05 januari 2011, 01:31:38 »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #25 Gepost op: 05 januari 2011, 15:27:42 »
Ooooh, ik ga ik in mei naar NY en volgens mij ga ik echt schandalig veel eten als ik daar ben. Ik moet van tevoren maar een goed schema opstellen om te zorgen dat we zoveel mogelijk restaurantjes kunnen uitproberen. V. zei nog dat hij niet elke dag uit eten wilde gaan maar dat hij ook wel een keer gewoon een broodje wilde maken, nou dan ga ik wel gewoon alleen hoor  ;D

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #26 Gepost op: 05 januari 2011, 15:38:29 »
Ooooh, ik ga ik in mei naar NY en volgens mij ga ik echt schandalig veel eten als ik daar ben. Ik moet van tevoren maar een goed schema opstellen om te zorgen dat we zoveel mogelijk restaurantjes kunnen uitproberen. V. zei nog dat hij niet elke dag uit eten wilde gaan maar dat hij ook wel een keer gewoon een broodje wilde maken, nou dan ga ik wel gewoon alleen hoor  ;D

Leuk! Erg veel leuke zaken daar.
Pure food and Wine. Franchia. Candle 79. Blossom. Red Bamboo. Vega Chinezen. Nice!
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #27 Gepost op: 05 januari 2011, 16:01:25 »
Oh ja, van Blossom en Red Bamboo had ik al gehoord, ga ik zeker heen.
Ik ben een paar keer in NY geweest maar de laatste keer was alweer elf jaar terug, en toen was ik ook nog niet zo geobsedeerd met eten als ik nu ben dus ik zal het nog druk krijgen vrees ik :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #28 Gepost op: 05 januari 2011, 17:12:24 »
Ik vond Pure Food en Candle trouwens veel toffer dan Blossom. Maar Blossom heeft nu ook een 2e vestiging.
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:New York
« Reactie #29 Gepost op: 06 februari 2011, 17:33:52 »
Ok, een niet voor de hand liggende vraag. Ben volgende maand een week samen in NY met een vleesetende fastfoodfan. Hoe overleef ik dat? Ik vermoed dat de Engelse beanburgers niet in de BK te krijgen zijn?

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #30 Gepost op: 06 februari 2011, 18:19:55 »
Ok, een niet voor de hand liggende vraag. Ben volgende maand een week samen in NY met een vleesetende fastfoodfan. Hoe overleef ik dat? Ik vermoed dat de Engelse beanburgers niet in de BK te krijgen zijn?

Aha.
Hm ik wilde zeggen dat je naar Danku moest, een Hollandse fastfoodzaak in NY met ook vegahappen maar die is al weer dicht.
Van wat voor fastfood houdt hij? Want hij wil neem ik aan niet een week lang alleen maar naar BK?
Diners hebben vaak ook heel wat fastfoodburgers maar ook vegaburgers, grote vega salades, soms een vega pasta of chili. Dus voor beide wat zou ik zeggen en er zijn veel diners.

De US BK site zegt dat ze een vegaburger hebben. Ik weet alleen niet of er veel BK vestigingen zijn in NY. TGI Fridays heeft ook wat vega's in NY maar niet veel, maar erg vet allemaal.
Bij deze pub kunnen jullie ook beide terecht http://www.blindtigeralehouse.com/
Als ie naar een Chinees wil kun je hier heen http://newyork.seriouseats.com/2011/02/the-vegetarian-option-shanghai-cafe.html
Grey Dog Coffee (3 locaties http://thegreydog.com/) heeft een gezellige sfeer en heeft niet alleen burgers maar ook vega eten.
Ik heb denk ik nog wel meer tips, maar dan moet je ff zeggen van wat voor eten hij nog meer houdt, of wil ie echt alleen naar snackbarren?
,,,,فلافل

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:New York
« Reactie #31 Gepost op: 06 februari 2011, 19:02:37 »
Selly bedankt ! Natuurlijk gaan we niet alleen maar snackbarren. In eigen land doen we dat trouwens zelden en hier in huis is het menu vleesloos. Maarre als je daar in het walhalla van ... zit. Hij eet wel graag alle soorten burgers en kipdingens. Oosters absoluut niet.
Ik hou dus zelf absoluut niet van vette fastfood. Subway kan misschien ook al wel iets zijn bedenk ik net.
Heb eens zitten googlen en vond deze link. http://www.vegetarian-restaurants.net/OtherInfo/FastFoodRest.htm Dat ga ik eens uitspitten.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #32 Gepost op: 06 februari 2011, 20:27:26 »
Volgens mij zit je dan in NY echt wel goed, omdat er ook zoveel health freaks zijn kun je vaak ook goeie salades enzo krijgen, zeker ook in diners.
Er zijn veel Subway zaken ja.
Better Burger is ook een zaak met meerdere vestigingen waar ze wat voor jullie allebei hebben http://www.betterburgernyc.com/home.html (een een vega hot dog!)
Ik vind zelf de Spring Street Natural een leuke zaak (voor diner) maar ik weet niet of daar iets voor hem bij zit op de kaart (http://www.springstreetnatural.com/)
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2011, 20:31:54 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2011, 14:05:04 »
Ok, een niet voor de hand liggende vraag. Ben volgende maand een week samen in NY met een vleesetende fastfoodfan. Hoe overleef ik dat? Ik vermoed dat de Engelse beanburgers niet in de BK te krijgen zijn?

Je kunt naar de Shake Shack in Madison Square Park (ze hebben geloof ik meer vestingen); je staat er wel een uur in de rij (buiten), maar dat is dan ook wel weer een beleving op zich. De vegetarische burger bevat een portobello champignon en Munsterkaas.

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:New York
« Reactie #34 Gepost op: 11 februari 2011, 10:51:03 »
Een uur buiten in de rij staan?  :o
De andere tips neem ik wel mee, mercikes !

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #35 Gepost op: 25 maart 2011, 13:33:23 »
Ik vertrek dinsdag naar New York, joepieeeeee!! :) :) Ik ga hier ongetwijfeld een heleboel tips posten wanneer ik terug ben, want ik word er rondgeleid door mijn New Yorkse vriendin. Spannend!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:New York
« Reactie #36 Gepost op: 25 maart 2011, 13:33:57 »
Leuk! Veel plezier.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #37 Gepost op: 04 april 2011, 10:50:58 »
Pfff, ik heb net even op Happy Cow gekeken en de moed zakt me in de schoenen.... 54 listings alleen al voor de vegan zaken, dus daar zitten de vegetarische restaurants nog niet eens bij! Ik moet nu echt gaan beginnen met voorbereiden dus.

Offline Selly

  • *****
  • 30.772
Re:New York
« Reactie #38 Gepost op: 04 april 2011, 10:51:41 »
Pfff, ik heb net even op Happy Cow gekeken en de moed zakt me in de schoenen.... 54 listings alleen al voor de vegan zaken, dus daar zitten de vegetarische restaurants nog niet eens bij! Ik moet nu echt gaan beginnen met voorbereiden dus.

Naar wat voor dingen ben je in elk geval op zoek/wil je iig niet missen?
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:New York
« Reactie #39 Gepost op: 04 april 2011, 11:27:56 »
Hmm, ik wil van alles eigenlijk :)
In ieder geval wat fastfood dingen, maar ook de wat duurdere restaurants. Oh en ik zou graag Caribisch/Jamaicaans willen eten maar volgens mij zijn er daar niet zo veel (meer?) van. Verder wil ik heel veel ijsjes eten, en cupcakes, en donuts! Oh en ik zag al een aantal zaakjes waar ze bonbons maken, daar moet ik natuurlijk ook heen  :kwijl:

Edit: ik heb nu in ieder geval de volgende dingen op mijn lijstje staan, naast die restaurants die jij al eerder noemde:

*V-Note: vrij nieuwe zaak, hoort volgens mij bij Blossom of heeft er in ieder geval banden mee.
*Cocoa V: hoort ook bij Blossom, vegan bonbons!
*Cowgirl's Baking: een vegan bakery. Ik vond het menu er wel leuk uitzien maar las ook mindere recensies dus moet nog maar even kijken of we er echt heen gaan.
*Foodswings: Vegan fastfood. Ik 'vrees' dat we daar meerdere keren heen moeten gaan als ik dat menu zo bekijk  :yummie:
*Kajitsu: Japans vegan restaurant, lijkt me ook erg lekker en bijzonder!
« Laatst bewerkt op: 04 april 2011, 11:43:56 door M. »